بورس فردا ۷ بهمن ۹۹ چه می‌شود؟

امروز ۶ بهمن ۹۹ اقبال سهامداران باز هم به نماد‌های شاخص ساز بود و حقوقی‌های این نماد‌ها نیز تا حد امکان از سهام خود حمایت کردند. به همین منظور شاخص کل امروز مثبت بسته شد. بورس فردا ۷ بهمن ۹۹ چه می‌شود؟
کد خبر: ۱۰۳۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ 25 January 2021

به گزارش بورس تابناک، بورس امروز ۶ بهمن ۹۹ در حالی کار خود را آغاز کرد که در ابتدا فشار عرضه‌ها زیاد بود نماد‌های شاخص ساز کار خود را از بازه قرمز رنگ آغاز کردند و شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش ارتفاع را تجربه کرد. در ادامه، اما با بهبود تقاضا در نماد‌های شاخص ساز روند شاخص کل معکوس شد و در نهایت این شاخص در ناحیه سبز و با افزایش ارتفاعی به میزان ۱۲۴۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۷۹۸ واحدی بسته شد.

امروز، اما شاخص کل هم وزن منفی بسته شد و این نشان از عدم اقبال سهامداران به نماد‌های کوچک بود. شاخص کل هم وزن با ۵۱۴۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۸ درصد بر روی سطح ۴۳۲ هزار و ۴۲۷ واحد به کار خود پایان داد.  

امروز همچنین شاهد خروج پول حقیقی از بازار به میزان ۶۰۴ میلیارد تومان بودیم.

از نکات دیگر بازار امروز، صف‌های خرید دارایکم و پالایشی یکم بود. همچنین طی چندین نوبت صف خرید شستا عرضه شد و وتجارت نیز معاملاتش متوقف شد.

بورس فردا چه خواهد شد؟

یاسین حیدری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در چند روز اخیر معاملات به صورت کلی شاهد رشد ۷ درصدی شاخص کل بورس بوده ایم، اما شاخص هم وزن در دو روز اخیر تقریبا کاهش دو درصدی داشته است.
وی افزود: این رشد شاخص بیشتر به دلیل حمایت از سهام شاخص ساز بازار می‌باشد و با توجه به عرضه‌های دو روز اخیر معاملات در این نمادها، احتمال عرضه سهام وجود دارد و ریسک خرید بعد از مثبت‌های چند روز اخیر نسبت به قبل بیشتر شده است.
حیدری اظهار داشت: همچنین روند ورود پول حقیقی به صندوق‌ها و اوراق درآمد ثابت افزایش داشته است که این خود نشان دهنده ترس سهامداران برای ورود به بازار سهام می‌باشد.
این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به وضعیت دلار در بازار گفت:  دلار بعد از مدت‌ها گارد صعودی گرفته است و به بالای ۲۳ هزار تومان رسیده که این نشان دهنده افزایش تقاضا حداقل برای کوتاه مدت در محدوده قیمتی ۲۰ الی ۲۲ هزار تومان می‌باشد. اما در بلند مدت هنوز تخمین نرخ دلار ممکن نیست، زیرا هنوز نمی‌توان تخمین زد که سیاست‌های خارجی آمریکا در قبال ایران چگونه است.
حیدری در انتها درباره بازار فردا گفت: در کل احتمال مثبت بودن بازار فردا در صورت حمایت مداوم توسط حقوقی‌ها وجود دارد، اما با توجه به خروج پول حقیقی در دو روز اخیر احتمال افزایش عرضه‌ها نیز وجود دارد.

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار