بازدید 11568

وقوع ۲۲۵ حادثه در ارتفاعات تهران از ابتدای سال

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: طی آمار از ابتدای سال تا چند روز قبل ۲۲۵ حادثه در ارتفاعات استان داشتیم که برخی منجر به مصدومیت و برخی منجر به فوت شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 24 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از پردیس، شاهین فتحی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران امروز در حاشیه افتتاح خانه‌های هلال احمر در شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص این طرح اظهار کرد: پیرو دستور رئیس جمهور برای تأسیس خانه‌های هلال احمر را توسط این جمعیت در کل کشور آغاز کردیم تا برای ساختن جامعه‌ای آماده وارد عمل شویم.

وی گفت: خوشبختانه در استان تهران با هماهنگی استاندار و فرمانداران سعی کردیم در اکثر روستا‌های استان خانه‌های هلال را تأسیس کنیم و تا به امروز در بالغ بر ۱۴۰ خانه هلال تأسیس شده و امیدواریم تا پایان سال این رقم به ۲۰۰ خانه برسد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: این روستا‌ها به عنوان پرورش دهنده اولین نیرو‌هایی که می‌توانند وارد صحنه حادثه شوند نقش ایفا می‌کنند و به عنوان جامعه آماده آموزش دیده و در مواقع حساس فعالیت خود را انجام می‌دهند.

فتحی با بیان اینکه عملکرد این خانه‌ها به خود مردم واگذار شده و مردم داوطلبانه در این مراکز فعالیت می‌کنند، تأکید کرد:

مردم روستا‌ها در این محل‌ها آموزش دیده و تیم‌بندی‌هایی در این نقاط انجام خواهد شد تا در مواقع حساس از آن‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: محلی نیز در کنار این خانه‌های هلال احمر برای دپو اقلام بحران تأمین می‌شود و طی مصوبه شورای برنامه ریزی استان به فرمانداران و دهیاران اجازه داده شده تا از محل این مصوبه برای تأمین مایحتاج این انبار‌ها اقدام کنند و ما نیز در این خصوص کمک رسان آن‌ها خواهیم بود.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: با بروز هرگونه اتفاقی تا رسیدن نیرو‌های امدادی خود مردمی که در این خانه‌ها آموزش دیده‌اند اقدامات اولیه را انجام می‌دهند و امیدواریم این وظیفه مهم در سطح استان تهران به خوبی انجام شود.

فتحی تصریح کرد: حضور نیرو‌های داوطلب کشوری در مواقع بحران نتیجه خوبی داشته و ما را به سمت کاهش آسیب پیش برده است و این خانه‌ها نیز همین نقش را خواهند داشت.

وی در خصوص اتفاقات اخیر در ارتفاعات شمیرانات، گفت: این مناطق از دیرباز شاهد حوادث مختلفی بوده و مختص به اتفاقات هفته‌های اخیر نیست.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: ارتفاعات شمال تهران بسیار خطرناک هستند که هرچند سال یکبار حوادثی این‌چنینی را شاهد هستیم، اما متأسفانه در طول سال نیز شاهد حوادث مختلفی هستیم.

فتحی یادآور شد: طبق آمار از ابتدای سال تا چند روز قبل ۲۲۵ حادثه در ارتفاعات استان داشتیم که برخی منجر به مصدومیت و برخی منجر به فوت شده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه در کولاک هفته‌های اخیر به‌رغم توصیه‌های سازمان هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی، صعود کوهنوردان اتفاق افتاد و به دلیل وضعیت جوی، سرمای شدید و بهمن‌های متعدد تلفاتی را در این مناطق داشتیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: آنچه می‌توان انجام داد و از جامعه آماده و مردم فهیم کشورمان انتظار داریم این است که اعتماد لازم را به هشدار‌هایی که از مبادی ذی‌ربط داده می‌شود داشته باشند.

فتحی افزود: سازمان هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی به دلیل وضعیت بارندگی و گرمی هوا که موجب سقوط بهمن میشود مکرراً وضعیت خطر اعلام کردند تا مردم از ارتفاعات دوری کنند و کوهنودان و مردم عادی که به طور مبتدی از ارتفاعات استفاده می‌کنند، صعودی را آغاز نکنند.

وی ابراز کرد: انتظار این است که مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، اما مردم بدانند دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند جمعیت هلال احمر همچنان آماده هستند و تیم‌های عملیاتی این جمعیت به صورت ۲۴ ساعته در کوهستان حضور دارند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران ابراز کرد: امیدواریم اتفاقی رخ ندهد، اما با بروز هرگونه حادثه‌ای هموطنان می‌توانند با تلفن ۱۱۲ تماس گرفته و موقعیت را اطلاع دهند تا تیم‌های امدادی به سرعت در محل حاضر شوند.

فتحی در خصوص تعداد نیرو‌ها و پایگاه‌های شمیرانات، گفت: ۳ پایگاه امداد و نجات و یک پایگاه آتش نشانی در ارتفاعات شمیرانات داریم که در مواقع بحرانی این کوهستان‌ها را پوشش می‌دهند، اما در مواقع لزوم تعداد نیرو‌ها تا ۱۰۰ نیروی متخصص امداد و نجات کوهستان افزایش پیدا می‌کند تا بتوانند عملیات جست‌وجو و نجات را انجام دهیم.

وی تأکید کرد: این نیرو‌ها عمدتاً از نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر و اعضای فدراسیون کوهنوردی هستند که در فراخوان‌های جمعیت هلال احمر شرکت می‌کنند و در مواقع حساس یاری‌رسان ما هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل