بازدید 2024

99درصد ابتلا به ایدز در ایران، از طریق جنسی است

کد خبر: ۱۰۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۲ 08 June 2010

متأسفانه در برخورد با جوانان مبتلا با افرادی مواجه می‌شویم که اغلب افراد روشن، امروزی و آشنا به اینترنت و تکنولوژی‌های روز هستند اما آگاهی‌های به خصوص آنها درباره کنترل بیماری ایدز کم است.

در شرایطی که کارشناسان معتقدند باید اقدامات جدی برای آگاه سازی مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه توسط آنها برای مبارزه با بیماری ایدز در دستور کار قرار گیرد، شاهدیم که در اغلب موارد، روی سایر راه‌های انتقال ابتلا به این بیماری تاکید شده ولی به میزان لازم اطلاع رسانی درباره انتقال از طریق جنسی صورت نمیگیرد. رئیس مرکز تحقیقات ایدز وزارت بهداشت دیروز در همین زمینه اعلام کرده است که 99 درصد موارد جدید شناسایی شده ابتلا به ویروس ایدز در کشور از طریق ارتباط جنسی مبتلا شده‌اند و انتقال جدید از طریق اعتیاد بسیار محدود است.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری کنترل ایدز وزارت بهداشت تاکید داشته است: متأسفانه وضعیت نگران کننده‌ای درباره انتقال ایدز در کشور وجود دارد، زیرا تمام بیماران جدید مبتلا به ویروس ایدز که به درمانگاه ما در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران که مهمترین مرکز تشخیص و درمان این بیماری در کشور است مراجعه می‌کنند، افرادی هستند که از طریق ارتباط جنسی غیر ایمن مبتلا شده‌اند.

به گزارش فارس، وی اضافه کرد: اگر نگویم 100 درصد، باید بگویم 99 درصد موارد جدید شناسایی شده ابتلا به بیماری ایدز مواردی است که از طریق ارتباط جنسی مبتلا شده‌اند و من واقعاً از این مسئله نگران هستم. اگر هم موارد محدودی به علت تزریق مشترک و اعتیاد به این بیماری مبتلا شده و امروز شناسایی شوند، مربوط به گذشته است که اکنون شناسایی می‌شود و انتقال ویروس این بیماری از طریق اعتیاد تقریباً کنترل شده است.

محرز گفت: متأسفانه در برخورد با جوانان مبتلا با افرادی مواجه می‌شویم که اغلب افراد روشن، امروزی و آشنا به اینترنت و تکنولوژی‌های روز هستند اما آگاهی‌های به خصوص آنها درباره کنترل بیماری ایدز کم است و این مسئولیت رسانه‌هاست که با همکاری وزارت بهداشت و مسئولان و کارشناسان در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
مدعی هستیم برای کشورهای اسلامی الگو هستیم .این بود نتیجه ی ندانم کاری.
مگه تو ايران كسي ايدز داره؟
بر ميگرده به افزايش بي بندوباري در كشور ودوستي هاي خياباني و دوستي با افرادي كه ظاهر وپوشش نامناسب دارند و ميتوان حدس زد كه اين افراد روزاي باچند نفر رابطه جنسي دارند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل