بازدید 10308
۱

آمریکا با «نفوذ مخرب ایران» مقابله خواهد کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن با دوستان و شرکای خود برای مقابله با «نفوذ مخرب ایران» همکاری خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳ 24 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا شنبه‌شب به‌وقت تهران در مصاحبه‌ای سخنانی علیه ایران مطرح کرد.

وی که با شبکه خبری الجزیره گفتگو می‌کرد، گفت: «با دوستان و شرکا برای مقابله با نفوذ مخرب ایران همکاری خواهیم کرد.»

وی در ادامه این مصاحبه گفت: «تهدید‌هایی که از سوی ایران ایجاد شده را را رد کرده و اقدامات تهران را شدیدا محکوم می‌کنیم.»

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه جدید آمریکا نیز اخیرا در جلسه رای اعتماد سنا ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم خوانده بود. 

همچنین «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در جلسه رای اعتماد سنا مدعی شده بود که ایران تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه غرب آسیا و نیرو‌های مستقر این کشور در منطقه است. 

مواضع ضد ایرانی دولت جدید آمریکا تنها به وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا محدود نمی‌شود. «ژانت یلن» وزیر خزانه‌داری دولت بایدن تاکید کرده که رویه اعمال تحریم علیه ایران را به بهانه‌هایی مانند حقوق بشر یا ادعا‌های حمایت از «تروریسم» ادامه خواهد داد.

وی گفته است: «دولت بایدن و هریس، سیاست حفظ و اعمال تحریم علیه موسسات ایرانی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند را ادامه خواهد داد و به ارزیابی ابزار‌های لازم برای مبارزه با حامیان تروریسم دولتی خواهد پرداخت.» 

وزیر خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرده دولت بایدن قصد دارد با متحدان و شریکان آمریکا برای مقابله با آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» در منطقه خوانده شده همکاری کند.

او تاکید کرده است: «به طور اخص، رئیس‌جمهور بایدن متعهد به همکاری با متحدان و شریکانمان برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از جمله حمایت این کشور از نائبان خشن خود است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
ایران هیچ کشوری را اشغال نکرده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر