بازدید 11438
۸
سخنگوی ستاد ملی کرونا

هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم/ رشد ۴۷ درصدی تردد‌ها نسبت به ماه قبل/ نگران افزایش مراجعه سرپایی هستیم/ بازنگری در محدودیت‌های کرونایی در هفته جاری

سخنگوی ستاد ملی ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی نقاط کشور طی هفته گذشته و مشخص شدن تاثیر این عدم رعایت طی روز‌های آتی گفت: این هفته احتمالا جلسات دیگری در ستاد داریم درباره بازنگری پروتکل‌ها و محدودیت‌ها صحبت می‌کنیم، زیرا با تغییر رنگ شهر‌ها و وضعیت مناسب تر، شاهد افزایش تجمعات و تردد‌ها هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 23 January 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم و شهر‌هایی که در مازندران قرمز بودند نارنجی شدند، اما افزایش ترددها، افزایش موارد ابتلای سرپایی و عادی انگاری مردم در برخی شهر‌ها نگران کننده است.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی روز شنبه پس از برگزاری جلسه هفتگی ستاد ملی کرونا افزود: هم اکنون از نظر وضعیت کرونا ۱۹ شهر نارنجی، ۱۵۷ شهر زرد و ۲۵۶ شهر آبی داریم؛ این نشانه آن است که تا حدی وضعیت بهتر شده، از مردم برای رعایت پروتکل‌ها تشکر می‌کنیم، اما نباید دچار عادی انگاری شویم.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان مرگ کرونا در انگلیس مرز ۱۸۰۰ مرگ در روز را گذرانده، در آلمان بالای هزار مرگ در روز داشتند و در آمریکا بالای ۴ هزار مرگ در روز را تجربه می‌کند، اما در ایران با توجه به رعایت پروتکل‌ها وضعیت نسبتا خوبی است خوشبختانه امروز این خبر خوب را به مردم می‌دهیم که هیچ شهر قرمزی نداریم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: با وجود این، تذکر جدی می‌دهم، زیرا در برخی مناطق کشور عدم رعایت پروتکل‌ها را در هفته گذشته شاهد بودیم. موارد متعددی گزارش از عدم رعایت پروتکل‌ها از شهر‌های مختلف داشتیم. یکی از شهر‌ها کاشان بود که تذکر داشت. امیدواریم پروتکل‌ها سختگیرانه اجرا شود.

وی افزود: یکی از نگرانی‌ها رشد ۴۷ درصدی تردد‌ها نسبت به اول دی ماه است که ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده و این وضعیت نگران کننده است.
 
هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم/ نگرانی از افزایش موارد سرپایی/ بازنگری در محدودیتهای کرونایی در هفته جاری

رئیسی گفت: هر گونه رعایت نکردن پروتکل ها، وضعیت را برمی‌گرداند. این افتخار که مردم درباره کنترل بیماری آفریدند کم نظیر است، اما از طرفی حتما باید مراقبت کنیم. در غیر این صورت محدودیت‌ها برمی‌گردد، کسب کار‌ها و همه شهر‌ها تحت تاثیر محدودیت‌های جدید قرار می‌گیرند و دوباره تعطیلی مشاغل را خواهیم داشت.

رئیسی گفت: خروج از وضعیت قرمز به معنای ضعیف شدن یا از بین رفتن ویروس نیست. برعکس، ویروس نه تنها ضعیف نشده بلکه جهش پیدا کرده و قوی‌تر شده است. ویروس انگلیسی حدود ۶۰ کشور دنیا را درگیر کرده است. در آفریقای جنوبی هم ویروس کرونا جهش یافته و ۲۶ کشور را درگیر کرده است. ویروس جهش یافته قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند. قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر مبتلایان در ویروس جدید بیشتر است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: اگر پروتکل‌ها را به دقت رعایت نکنیم، منجر به مشکلاتی می‌شود. در فصل زمستان و هوای سرد هستیم. باید قاطعانه جلوی دورهمی‌های خانوادگی و هر نوع تجمعی ایستاد و نباید بگذاریم این تجمعات رخ دهد؛ چه خانوادگی، مسافرت یا هر نوع تجمع دیگر باعث بیماری و منجر به افزایش مرگ و میر می‌شود.

رئیسی گفت: وطیفه داریم هشدار دهیم، زیرا مسئول سلامت مردم هستیم. در مقوله سلامت هیچ معامله‌ای نخواهیم کرد محکم می‌ایستیم هشدار‌ها را می‌دهیم. همه مردم هم حمایت کرده و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: این هفته احتمالا جلسات دیگری در ستاد داریم درباره بازنگری پروتکل‌ها و محدودیت‌ها صحبت می‌کنیم. زیرا با تغییر رنگ شهر‌ها و وضعیت مناسب‌تر شاهد افزایش تجمعات و تردد‌ها هستیم. به نظر می‌رسد در برخی مناطق ساده انگاری و عادی انگاری اتفاق می‌افتد و این خطرناک است. یادمان نرود در تیر و مرداد جه وضعیتی پیدا کردیم موج جدید شکل گرفت و مرگ و میر افزایش یافت.

رئیسی افزود: در هر موج جدید شیوع کرونا بیش از ۱۰ هزار مرگ جدید رخ می‌دهد و ۱۰ هزار خانواده را داغدار می‌کند. خانواده‌ها به هیچ وجه کوتاه نیایند و پروتکل‌ها را خودشان جدی بگیرند. ویروس جدید جوانتر‌ها را درگیر می‌کند باید مراقبت کنیم امیدوارم با رعایت پروتکل‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا ضعیف نشده بلکه قوی‌تر شده است. همه دست به دست هم دهیم محکم بایستیم. به هیچ وجه نمی‌شود با سلامت مردم شوخی کنیم. اکنون بر اساس آخرین ارزیابی‌ها در برخی استان‌ها، میزان بیماران سرپایی افزاییش پیدا کرده این زنگ خطری است که اگر بی توجهی کنیم به افزایش موارد بستری و مرگ و میر منتهی می‌شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
نداریم. .
بـــــــعــــــــله. قطعاً با روندی که به پیش می رویم در فاصله زمانی 12 تا 22 بهمن تمام شهرهای ایرانی در وضعیت کاملاً سفید قرار خواهند گرفت و سپس از 25 اسفند تا 20 فرورودین 1400 تمام کشور حتی روستاهای بسیار دور افتاده در وضعیت صد در صد قرمز.
کسانی که مجبور بودند با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنند حالا با خودرو شخصی تردد می کنند و علت اصلی افزایش 47 درصدی تردد همین است فقط نوع وسیله تردد متفاوت شده است
در دو ماه گذشته تردد بین همه شهرها فعال بود با همه نوع وسیله حمل و نقل به غیر از خودرو شخصی تردد آزاد بود البته خودروها هم با پرداخت جریمه تردد می کردند شما نگران درآمدی هستید که با جریمه خودروها به دست می آمد
هرسفربرون شهری بمعنای یک سفر تفریجی نیست خیلی ازاین افراد دران شهرستان دارای باغ وزمین وکسب وکارهستند بهرحال باید برای سرکسی باغ وزمین واماده سازی ان برای بهار سفرصورت بگیرد متاسفانه مردم ومسئولان فکر میکنند تمام اینسفرهای برون شهری برای خوشگذورنی وجوج زدن هست وابنکه درکل ایران شهر قرمز نداریم یک؟
سلام
آقای رئیسی من اهل قم هستم
اینجانب اظهارات دلسوزانه شما را نه تنها توهین نمی دانم بلکه گامی در جهت تکریم مردم قم می دانم
کاشکی کسانی که این گفتار دلسوزانه شما رو توهین قلمداد کردند روز ی که سه سال پیش چندین درمانگاه قم توسط یکی از کارشناسان بی سواد ارگان نظارتی در قم تعطیل شد دلسوزی می کردند
اصلا خبر هم ندارند که اولین ضربه به بهداشت قم همان ارگان نظارتی زد
جناب رئیسی
من بعنوان شهروند قم از اینکه برای سلامت مردم دغدغه دارید تشکر میکنم وهیچوقت اظهار نظر شمارا توهین به مردم قم وقم هراسی نمیدانم
کشورهای اروپایی با واکسن و دارو و قرنطینه روزانه ۲هزار فوتی دارن ما بدون هیچ برنامه ای کرونا را ضربه فنی کردیم و در سالگرد ورودش به ایران محو شد و حداقل تا ۲۲ بهمن کرونا مخفی هست بعد به سمت عید که میریم روز به روز بدتر میشیم بعد عید نزدیکای انتخابات دوباره کرونا میره مرخصی
جالبه هر روز میگید پروتکل ها رعایت نمیشه، مراجعات سرپایی زیاد داره میشه ولی رنگ ها به آبی و سفید و کرم و یشمی در میان، خودتون باورتون میشه اصلا که انتظار دارید مردم باور کنن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر