بازدید 98197

بیماری‌ای که میناوند به آن دچار شده چیست؟

بعد از مراجعه مهرداد میناوند و همچنین علی انصاریان بازیکنان قدیمی فوتبال به بیمارستان مشخص شد هر دو به کرونا مبتلا شده اند، اما به علت مراجعه دیرهنگام میناوند حال وی وخیم‌تر است و درصد زیادی (۸۰ درصد) از ریه‌اش درگیر این بیماری است.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 23 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، دکترمحمدرضا هاشمیان پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره شرایط مهرداد میناوند گفت:«او به کما نرفته اما در شرایط بسیار بد ریوی است و زجر تنفسی ناشی از کرونای شدید دارد و تحت ونتیلاتور یا دستگاه تنفسی تهاجمی است و کارهای بسیار تهاجمی انجام دادیم.» به منظور آشنایی بیشتر شما با سندروم زجر تنفسی ادامه مطلب را مطالعه کنید.

سندروم زجر تنفسی

سندروم زجر تنفسـی حـاد یـک التهـاب و ضـابعه شدید ریوی است که باعث به خطـر افتـادن زنـدگی می‌شـود. ریـه در ایـن بیمـاری بـه شـدت متـورم می‌شود و حبابچه‌های ریـوی پـر از خـون و مـاده آبکی می‌شود . در ایـن بیمـاری بـه اکسـیژن اضــافی و دســتگاه مکــانیکی تــنفس (ventilator ) نیاز است.

چه عواملی باعث سـندروم زجـر تنفسـی حـاد می‌شود؟

ذات الریه، عفونت‌های خون، تصادفات، ضربه‌های مغزی، شکستگی استخوان، ضربه به قفسه صدری، تزریق خون و فراورده‌های آن، استنشاق گازها، خونریزی شدید، کاهش فشار خون، شیمی درمانی، پرتودرمانی، پانکراتیت وعفونت‌های داخل حفره شکم از عواملی است که باعث سندروم زجر تنفسی می‌شود.

درمان بیماری

درمان اختصاصی برای درمان این بیماری وجـود نـدارد و اقـدامات درمانی دو هدف را پوشش می‌دهد.

حمایت تنفسی کـه باید لولـه در نـای بیمـار گذاشته شود و به دسـتگاه مکـانیکی تنفسـی وصـل شود و از داروهایی استفاده شود کـه بیمـار راحـت بتواند دستگاه را تحمـل کنـد .

عوارض استفاده از ونتیلاتور

با این که ونتیلاتور یک حمایت تنفسی است و باعث زنده نگه داشتن بیمار می‌شود عوارضی هم دارد، پنوموتوراکس (سوراخ شدن ریه زیرا دستگاه با فشار مثبت، هوا را به داخل ریه می‌فرستد و ممکن است باعث سوراخ شدن ریه شود) عفونت ریوی یکی از عوارض شایع دستگاه عفونت ریوی است.

آسیب رساندن به بافت ریه

فشار مثبت دستگاه ونتیلاتور ممکن است باعث آسیب رساندن به بافت ریه شود در این زمان پزشکان باید دستگاه را طوری تنظیم کنند که این آسیب حداقل باشد.

سندروم زجر تنفسی حاد، گاهی‌ اوقات تهدید کننده است، اما این عارضه معمولا قابل درمان است و بیشتر مبتلایان به آن بهبود می‌یابند. تشخیص سریع و درمان این بیماری، اهمیت زیادی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
خدا سلامتی بده انشااله
خدا خودش هم به اون و هم به بیمار ما که الان در شرایط مشابه ایشون هستند رحم کنه و معجزه نشون بده . الهی آمین
ان شائالله شفای عاجل و صحت و سلامت ایشان از سوی حضرت حق
خداوند انشاالله همه بیماران همه بیماران همه بیماران را شفا عنایت بفرمایند . در این روزگار سخت و طاقت فرسا ، خدایا به فریا برس .
ظاهرا مقصر خودشه که خیلی دیر اقدام کرده به معالجه .طبق گفته های دکتر هاشمی که دکتر دوست خودشه
پاسخ ها
Ali
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
نه عزیز، سیر بیماری در بعضی ها بسیار سریع هست .زود هم که بری می بینی مثل آشنای ما می فرستند خانه و در خانه فوت می کنی. بیماری های حاد دینامیک خود را دارند و واقعا گاها تشخیص سخت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
دقیقا درسته متاسفانه این بیماری به یکباره در برخی افراد شدت می گیرد...
ما که یه عمره دچار زجر تنفسی هستیم!!!
انشالله که زودتر خوب بشه این استوره
سلام و عرض ادب
انالله واناالیه راجعون.. خدارحمت کنه مهرداد میناوند عزیز رو که جزو سه تا بهترین چپ پاهای ایران بود. البته اینکه چرا بااون جهش و پیشرفت فوق العاده اش یهویی درسن28سالگی به ایران برگشت و 31سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد جای سؤال دارد. و ضمن اینکه بیماری زمینه ای که گفته می‌شود ایشون داشت چه بوده و چرااینقد ظاهر و فیزیک ایشون تغییرکرده بود. کاش این پرسش‌ها هم پاسخی داشت. خدایش بیامرزد... قراءالفاتحةمع الصلواة
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل