بازدید 7919
۱

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با نخست وزیر کانادا

جاستین ترودو،نخست وزیر کانادا، اولین مقام خارجی است که بایدن با وی صحبت کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 23 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، جو بایدن تلفنی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفتگو کرد و گسترش خط لوله کیستون و مبارزه با کرونا از اصلی‌ترین مسایل مطرح شده در نخستین گفتگوی بایدن با یک مقام کشور خارجی بود. کانادا از گسترش کیستون حمایت می‌کند ولی جو بایدن قول داده است به این طرح پایان دهد.

این مسئله پرفراز و نشیب است، چون از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است. طرح گسترش خط لوله کیستون که بعد از گسترش کیستون ایکس ال نام می‌گیرد، توانایی ارسال نفت کانادا به سوی پالایشگاه‌های آمریکا را افزایش می‌دهد. اما مشکل اینجاست که باراک اوباما با گسترش این خط لوله مخالف بود، و بایدن نیز با این طرح مخالف است. از نظر کارشناسان، تولید نفت در داخل آمریکا دلیل این مخالفت است.

نیمی از نفت وارد شده به آمریکا از کانادا وارد می‌شود، از این رو آمریکا شریک مهمی است و به همین دلیل جاستین ترودو برای پیشبرد این مسئله تلاش کرده است. در این گفت و گوی تلفنی مسایل دیگری از جمله، مبارزه با ویروس کرونا و مبادلات تجاری مطرح گردیده است.

مرز بین آمریکا و کانادا طولانی‌ترین مرز بین دو کشور در جهان است، اما این مرز بسته مانده است. ارزش مبادلات تجاری بین دو کشور سالانه ۷۵۰ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آقا من خواهش میکنم این اخبار رو منتشر نکنید... اخه این موضوع چه ارتباطی با ما دارد؟ چرا حتی جزیی ترین موضوعات امریکا را تیتر خبری میزنید. آیا ما هم یکی از ایالت های امریکا هستیم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار