بازدید 14386
۵

خروج مازندران از وضعیت قرمز کرونایی

با توجه به این که ۱۰ شهرستان مازندران به عنوان شهرستان‌های باقیمانده قرمز کشور بودند اکنون همه این شهر‌ها از وضعیت قرمز به نارنجی و زرد سوق یافتند.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 22 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، شیوع ویروس منحوس کرونا حدود ۱۱ ماهی است که گریبانگیر مردم کشور و استان شده است. مازندران استانی با پذیرش گردشگران مقیم و غیرمقیم در طول سال میزبان ۲۰ میلیون توریست داخلی و خارجی است که بخشی از این افراد به واسطه دارا بودن ویلای شخصی، شهروندان یا روستاییان مقیم برخی فصول سال قلمداد می‌شوند.

این استان که از آغازین روز‌های شیوع ویروس منحوس کرونا دست و پاگیر شده بود، اکنون در حال گذر از پیک سوم شیوع ویروس کرونا بوده و تلاش مسئولان استانی بر این است که تا ماه‌های باقیمانده به سرمای زمستان، جلوی ورود به پیک چهارم کرونا را بگیرند و آن را کنترل کنند.

در هفته‌های گذشته که طرح‌های ممنوعیت تردد در محور‌های مازندران و استان‌های دیگر کشور اعمال شده در ابتدا کمی بر ورودی مسافران افزوده، ولی صدور کارت‌های تردد توسط فرمانداری‌ها و استانداری سبب شد تا مازندران گوی سبقت را از شیوع ویروس کرونا و تبدیل این استان به عنوان استان اول قرمز کرونایی کشور بربابید.

در زمانی که از هفته‌های گذشته شیب شیوع ویروس کرونا در استان‌ها از قرمز به نارنجی، زرد و حتی آبی سوق یافته، ۱۰ شهرستان مازندران و ۲ شهر استان گلستان به عنوان شهر‌های قرمز شمالی ایران تبدیل شده بودند که با تلاش مسئولان و مردم استان اکنون هیچ شهرستان مازندران دارای وضعیت قرمز کرونایی نبوده و بسیاری از شهر‌های قرمز به وضعیت نارنجی و زرد سوق یافتند.

شکنندگی شیوع ویروس کرونا در استان

بر اساس اعلام مسئولان ستاد کرونای مازندران هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های گلوگاه، میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، سوادکوه، عباس آباد و کلاردشت زرد است. پیش از این وضعیت سوادکوه قرمز و بقیه ۶ شهرستان هم نارنجی بود.

نقشه رنگ‌بندی کرونایی نرم افزار ماسک همچنین نشان می‌دهد که وضعیت مابقی ۱۵ شهرستان مازندران هم اکنون نارنجی است. پیش از این وضعیت ۱۰ شهرستان مازندران شامل ساری، قائم‌شهر، آمل، فریدونکنار، بابل، جویبار، تنکابن، رامسر، نکا و سوادکوه قرمز بود.

به گفته سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساعت گذشته تعداد ۲۰۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند. در این مدت تعداد ۲۱۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون هزار و ۱۱۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۳۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از پذیرش ۴۴ بیمار جدید در مراکز درمانی این دانشگاه خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ نفر بهبود یافته و مجموع بستری شدگان با احتساب ۴۳ نفر بخش مراقبت‌های ویژه به عدد ۲۲۴ رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
انشالله تا 22 بهمن همه شهرها سبز و گل و بلبل می شوند.
چی شد یهویی همه خوب شدن یا دیگه تعطیلی نیست؟ یا برف اومده راها بستن؟
پس همگی پیش به سوی مازندران!
با سلام همه زرد شد ند. فکر کنم تموم شد خسته نباشید واکسنهای ساخته شده و درحال ساخت شرکتهای جدیدایرانی را برای بهبود اقتصادی کشور ورفع گرفتاری های مردم به کشورهای دوست وهمسایه وسایر کشورهای دیگر صادر میکنیم.
تا قبل ۲۲ بهپن کلا کرونا در ایران نابود میشه
ولی با رسیدن نوروز متاسفانه دوباره شروع میشه بخصوص روز ۱۳ غوغا می کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر