بازدید 11004

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید کیست؟

جنیفر رنه «جن» ساکی (Jennifer Rene "Jen" Psaki) زاده ۱۹۷۸ سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا، از سخنگویان باراک اوباما و دبیر مطبوعاتی کاخ سفید و سخنگوی دولت جو بایدن است. عکس‌های فرزند چند ماهه او وی‌وی در دفتر بیضی از جذاب‌ترین عکس‌های سال ۲۰۱۵ بود که اوباما را در حال بازی با وی‌وی نشان می‌داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 21 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین جن ساکی پیش از این نیز در این سمت در دولت اوباما خدمت کرده بود. اما دبیر مطبوعاتی کاخ سفید چه وظایفی دارد؟ دبیر مطبوعاتی کاخ سفید یک مقام رسمی کاخ سفید است، که مسئولیت اولیه‌اش، ایفای نقش سخنگوی دولت ایالات متحد آمریکا، به‌ویژه با توجه به رئیس‌جمهور، مقامات ارشد اجرایی، و سیاست‌های آن است.

دبیر رسانه‌ای، مسئول گردآوری اطلاعات دربارهٔ اقدامات و روی‌دادهایی‌ست که در صلاحیت رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد، و واکنش‌های دولت این کشور را به تحولات جهانی صادر می‌کند. این مقام با رسانه‌ها تعامل می‌کند و، به‌صورت روزانه، معمولاً در یک نشست خبری روزانه، با رستۀ رسانه‌ای کاخ سفید در ارتباط است.

دبیر رسانه‌ای به‌حکم رئیس‌جمهور ایالات متحد منصوب می‌شود، و در برابر او پاسخ‌گوست؛ انتصاب شخصی به این مقام نیازی به توصیه و تصویب سنا ندارد، هرچند به‌دلیل نشست‌های مکرری که دبیر رسانه‌ای با رسانه‌ها برگزار می‌کند، که به‌نوبهٔ خود موجب اطلاع‌رسانی می‌شود، این سمت یک پُست برجستهٔ غیرکابینه‌ای‌ست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار