بازدید 1478

کليدي ‌ويروسي براي درمان آنفلوآنزا

کد خبر: ۱۰۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷ 07 June 2010
محققان با مطالعه بر روي ذرات ژنتيکي ويروس آنفلوآنزا شيوه‌اي نوين را براي متوقف کردن گسترش جهاني بيماري آنفلوآنزا يافته‌اند که اين شيوه مي‌تواند منجر به درمان جهاني اين بيماري شود.

به گزارش مهر به نقل از گيزمگ، اين شيوه شامل متوقف شدن فرايندهاي ژنتيکي است که طي آنها تعداد ويروس‌ها افزايش پيدا مي‌کند. محققان اکنون قادرند کليدي که مي‌تواند RNA را در اين فرايند متوقف سازد را فعال کنند.

ويروس آنفلوآنزاي نوع A از هشت حلقه RNA تک رشته‌اي برخوردار است که هر يک از آنها مسئول ساخت پروتئين و حلقه‌هاي جديد RNA در فرايندهايي به نام رونويسي و تکرار هستند. اين حلقه‌ها ابتدا رونويسي را آغاز مي‌کنند و سپس به مرحله تکرار وارد مي‌شوند.

محققان در دانشگاه پزشکي «مونت سيناي» موفق به کشف شيوه‌اي شده‌اند که مي‌تواند از آغاز مرحله تکرار در RNA جلوگيري کند.

اين محققان با استفاده از شيوه‌اي به نام «متوالي سازي ژرف» موفق به شناسايي حلقه‌اي از RNA ويروس شدند که بخشي از اين تغييرات به شمار مي‌رود. منع اين بخش از ويروس در انجام وظايفش مي‌تواند فرايند تکرار شدن را در ويروس متوقف کرده و در نتيجه رشد و افزايش ويروسها را در بدن کاهش داده يا متوقف کند.

از اين شيوه مي‌توان در کنترل آنفلوآنزاهاي نوع B و C و حتي در کنترل رشد ويروس H1N1 نيز استفاده کرد. متوقف ساختن ويروس در مرحله رونويسي مي‌تواند ميزان پروتئين‌هاي توليد شده توسط  RNA ويروس را افزايش داده و به سيستم ايمني بدن فرصتي براي تشکيل دادن ديواري دفاعي در برابر بيماري دهد.

 قدم بعدي يافتن شيوه‌اي براي يافتن عاملي مخالف با حلقه کوچک RNA ويروسي است تا به اين شکل بتوان کنترل فعاليت ويروس را به دست گرفت.

با وجود اينکه زمان زيادي براي يافتن چنين عاملي نياز خواهد بود اما با يافتن گزينه‌اي براي توقف کامل فعاليت RNA ويروسي مي‌توان گفت درماني جهاني براي آنفلوآنزا يافته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل