بازدید 2227

بلیط قطار و هواپیما فعلا گران نمی‌شود

کد خبر: ۱۰۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵ 07 June 2010
هنوز شایعه‌ها در خصوص برکناری زودهنگام دو معاون کلیدی وزیر راه وترابری به ویژه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه دارد و هر روز خبر تازه‌ای به گوش می‌رسد ومشخص نیست بالاخره حمید بهبهانی چه زمانی موفق می‌شود، این دو معاون خود را تغییر دهد.

به گزارش «خبر آنلاین»، اما ظاهرا تحت تاثیر این شایعه ها، سایر مدیران این وزارتخانه عریض و طویل پروژه‌های عمرانی بزرگ این وزارتخانه مانند آزاد راه تهران - شمال و راه آهن اصفهان - شیراز را فراموش کرده‌اند و کمتر خبری در ماه‌های اخیر از پیشرفت این پروژه‌ها اعلام شده است. به طوری که برخی منابع از توقف بخش اعظم پروژه‌های وزارت راه و ترابری خبر داده‌اند. این موضوع‌ها بهانه لازم برای گفت و گو با وزیر راه وترابری شد. گرچه حمید بهبهانی پیش از این قول داده بود تا ساعتی را برای پاسخ گویی به سوال‌های خبرآنلاین اختصاص دهد، اما به دلیل مشغله فراوان وی در وزارت راه وترابری هنوز این وعده عملی نشده است با این حال این وزیر پرمشغله حاضر شد در گفت وگوی تلفنی به بخشی از سوالات خبرآنلاین را پاسخ داد که شرح آن در ادامه می‌آید:

با توجه به اینکه هنوزکمیته ایمنی هوانوردی اروپا(سافا)، نتیجه بازرسی از وضعیت هواپیمایی ایران ایر و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نکرده است اما ظاهرا مسوولان سازمان هواپیمایی نتوانستند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارنند. به طوری که شنیده شده ممکن است نتیجه گزارش کارشناسان سافا به ممنوعیت پروازهای ایران ایر به اروپا منجر شود. اگر سافا رای به قطع بخشی از پروازهای ایران دهد، آنوقت چه تصمیمی در زمینه مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری می‌گیرید. از سوی دیگر گفته شده که قرار است درخصوص تغییر مدیریت این سازمان پس از سفر بازرسان سافا به ایران تصمیم گیری کنید؟

هنوز گزارشی به ما ارائه نشده است. فعلا زود است در این بار حرف بزنیم. اول باید نتیجه گزارش این کمیته اعلام شود. بهتر است از حالا قضاوت نکنیم. پس اعلام نتیجه تصمیم گیری‌های لازم انجام خواهد شد. مطمئن باشید ایمنی ناوگان هوایی از مهمترین اولویت‌های وزارت راه وترابری است و همه دغدغه ما حفظ ایمنی به ویژه در بخش هوایی است.

آقای وزیر مدتی است تمامی توجه‌ها به سمت تغییر و تحولات در وزارت راه وترابری معطوف شده است هر روز خبرهایی در خصوص جا به جایی مدیران و شایعات مختلفی درباره این تغییرات مطرح می‌شود. این در حالی است وزارت راه وترابری یکی از وزارتخانه‌های کلیدی در کشور است و پروژه‌های بزرگی در دست اجرا دارد . اگر هر کدام از آنها به مرحله بهره برداری برسند بخشی از مشکلات حمل ونقل کشور رفع خواهد شد. چرا در ماه‌های اخیر کمتر خبری از وضعیت پروژه‌های این وزارتخانه شنیده می‌شود؟ درست است که گفته شده روند اجرایی برخی از پروژه‌های عمرانی این وزارتخانه متوقف شده است؟

شما خبرنگاران بهتر می‌دانید و در جریان فعالیت‌های من در وزارت راه وترابری هستید. پروژه‌ها در حال انجام هستند. در برخی موارد روند کار به خوبی در حال انجام است و در برخی بخش‌ها نیز مسائلی وجود دارد که آنها مورد توجه قرار داده ایم. آنچه برای ما مهم است به سرانجام رسیدن پروژه‌های در دست اجرا این وزارتخانه است. نباید به مسائل حاشیه‌ای توجه کرد. پروژه‌های بزرگ این وزارتخانه مشکلی ندارند و بر اساس برنامه در حال انجام هستند.

شما از روزی که مدیریت وزارت راه وترابری را برعهده گرفتید ساماندهی بخش ریلی را در اولویت قرار دادید اما در ماه‌های اخیر بخش ریلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. توسعه ناوگان ریلی و مسائل کمبود لکوموتیو ظاهرا در حاشیه به رفته است. علت چیست بازهم مشکل کمبود بودجه است؟

تقویت ناوگان حمل ونقل در تمامی شقوق در اولویت قرار دارد. ما در برنامه توسعه تمامی زیر بخش‌ها را مورد توجه قرار داده ایم. اما با توجه به این که توسعه ناوگان ریلی از تاکیدهای دولت است بازهم در اولویت است. چراکه رشد بخش ریلی با توجه به مزایایی چون صرفه جویی در مصرف سوخت و ایمنی بالا دارد به طور طبیعی سبب رشد بیشتر حمل ونقل می‌شود. البته امیدواریم دولت برای امسال بودجه مناسبی را برای توسعه زیر ساخت‌های حمل ونقل به ویژه در ساخت راه آهن اختصاص دهد. امیدواریم دولت ومجلس که همیشه همراه وزارت راه وترابری هستند این بار نیز با اختصاص بودجه لازم سبب ساز توسعه این بخش شوند.

دولت مرحله آزمایشی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را آغاز کرده است اگر به طور کلی این قانون اجرا شود با توجه به اینکه حمل ونقل با سوخت وانرژی سر وکار دارد . ارزیابی شما از تاثیر اجرای این قانون در وزارت راه وترابری چیست؟

معتقدم هدفمند کردن یارانه‌ها به معنای حذف یارانه‌ها نیست بلکه یارانه‌ها را ساماندهی می‌کند. با توجه به اینکه حذف یارانه‌ها در چند مرحله اجرا می‌شود فشار چندانی به مردم نمی‌آید. اعتقاد دارم که دولت ونظام به هیچ وجه نمی‌خواهند به مردم فشار بیاید. همان طور که بارها مسوولان تاکید کرده‌اند نگرانی در این زمینه وجود ندارد. البته با توجه به اینکه وزارت راه وترابری یکی بخش‌هایی است که باید از محل یارانه‌ها به آن اعتبار اختصاص داده شود. امیدواریم سهم مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل اختصاص دهند.

قیمت بلیت قطار و هواپیما پس اجرای این قانون چه تغییری می‌کنند. با توجه به اینکه پیش از این گفته بودید با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها عرضه وتقاضا قیمت بازار تعیین می‌کند. بر این اساس اگر بیش از حد کالایی گران شود مردم نمی‌خرند پس فروشنده مجبور است قیمت کالای خود را طوری تعیین کند که خریدار داشته باشد. اتفاقا این مساله باعث می‌شود قیمت‌ها عادلانه شود. واقعا این اتفاق می‌افتد؟

همانطور که گفته ام در قیمت بلیت هواپیما و قطار اگر یارانه برداشته شود بازار قیمت واقعی را تعیین می‌کند و نرخ‌ها واقعی می‌شود. البته باید صبر کرد تا این قانون اجرایی شود آن وقت در خصوص قیمت‌ها به طور کامل می‌توان تصمیم گیری کرد.

در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت قطار و هواپیما دارید؟

خیر. در حال حاضر برنامه‌ای نداریم. منتظریم مشخص شود قانون هدفمند کردن یارانه‌ها چه زمانی اجرا خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
قابل توجه وزیر راه وترابری :امروز با شروع پیش فروش بلیطهای قطارهای تابستانی رجا مشخص شد چقدر گران شده است قطار تهران به اندیمشک تا حالا 4650تومان بود که به یکباره به90000تومان افزایش یافت و سایت قطارهای رجا نیز برخلاف معمول برنامه حرکت قطارهای تابستانی رابدون درج قیمت اعلام کرده است؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار