بازدید 5744

دمای هوا در بیشتر نقاط کشور کاهش می‌یابد

کد خبر: ۱۰۲۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 20 January 2021

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، شمال وشرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، همدان و مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بعد از ظهر امروز با ریزش هوای سرد بارش‌ها در گیلان و مازندران هم آغاز می‌شود، ادامه داد: اوایل شب استان‌های تهران و البرز با بارش پراکنده باران مواجه هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا گستره بارش‌ها کل دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق سواحل و همچنین برخی مناطق مرکزی را در بر می‌گیرد، افزود: از بعد از ظهر فردا بارش‌ها در نوار غربی کاهش پیدا می‌کند.

گودرزی با اشاره به اینکه روز جمعه در مناطق شمال شرق کشور بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد و این سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه بیشتر مناطق کشور به طور محسوس با کاهش دما مواجه هستند.

وی توضیح داد: شمال شرق و شرق بیشترین سرما را دارند و با کاهش دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای مواجه هستند و هوای مناطق شمال غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ۱۰ تا ۱۵ درجه سرد می‌شود و همچنین غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما دارند.

این کارشناس هواشناسی به بیان اینکه سرمای هوا تا روز جمعه تداوم دارد، گفت: دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان امروز و فردا مواج متلاطم هستند و برای فردا در سطح کشور و به ویژه مناطق شرقی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی پایتخت گفت: تهران از بعد امروز با افزایش ابر همراه است و احتمالا امشب در ارتفاعات آن بارش پراکنده رخ می‌دهد و بیشینه دمای آن ۱۳ درجه سانتی‌گراد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی