بازدید 13329
گامی بلند در صنعت داروسازی کشور، گفتگو با دکتر وحید فرزانه­فر

ساخت داروی ایرانی «سیمیوال» برای درمان صرع

بیماری صرع طیف قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه و خانواده­ها را درگیر می­نماید و عموما منجر به افت شاخص‌های کیفیت زندگی و فعالیت‌های اجتماعی بیماران مبتلا به صرع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 18 January 2021

ساخت داروی ایرانی «سیمیوال» برای درمان صرع

بیماری صرع طیف قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه و خانواده­ها را درگیر می­نماید و عموما منجر به افت شاخص‌های کیفیت زندگی و فعالیت‌های اجتماعی بیماران مبتلا به صرع می‌شود.

داروی «سیمیوال» تولید شده در یکی از شرکت­های داروسازی داخل کشور، برای بهبود علائم بیماری صرع، اختلالات خلقی و سردردهای میگرنی کاربرد دارد و با کیفیت بالاتر نسبت به نمونه ­های مشابه به طور موثری درکنترل این بیماری­ها نقش دارد.  

دکتر وحید فرزانه­فر داروساز و متخصص داروشناسی، از شرکت داروسازی «ابیان فارمد» که تولید کننده سیمیوال است درباره نحوه عملکرد آن می‌گوید: «داروی سیمیوال، حاوی ماده موثره سدیم والپروات و والپروئیک اسید است و با تعدیل فعالیت سلول‌های مغز موجب کنترل علائم بیماری صرع می‌شود.»

به گفته وی: «داروی سیمیوال به شکل پیوسته رهش (Extended Release (ER)) تولید می‌شود؛ فرمولاسیون پیوسته رهش یکی از اشکال دارویی است که ماده موثره دارو را به صورت آهسته و پیوسته در بدن آزاد می‌نماید، درنتیجه با ایجاد غلظت ثابت و بدون نوسان در بدن باعث اثرات درمانی پایدارتر و عوارض جانبی کمتر نسبت به انواع فرمولاسیون‌های قدیمی‌ می‌شود. شکل دارویی پیوسته رهش سیمیوال موجب کاهش تعداد دفعات مصرف دارو در طول شبانه روز نسبت به فرمولاسیون­های قدیمی و در نتیجه سهولت مصرف دارو برای بیمار می­شود.»

در ادامه دکتر وحید فرزانه­فر اضافه می­کند: «این مجموعه با هدف نقش آفرینی در صنعت سلامت آغاز به کار کرده است، شرکت داروسازی «ابیان فارمد» علاوه بر داروی «سیمیوال» طیف گسترده‌ای از داروها را در حوزه مغز و اعصاب و روانپزشکی منطبق بر نیاز جامعه و دانش روز دنیا در شرف تولید و عرضه دارد. سایر حوزه‌های فعالیت این مجموعه شامل تامین داروهای فوریتی، داروهای بیهوشی، مواد اولیه و مواد جانبی دارویی با همکاری شرکای تجاری معتبر خارجی است.»

شرکت داروسازی ابیان فارمد مجموعه­ای نوآور و متعهد به کیفیت است و با آگاهی از کمبودها تلاش می‌کند با عرضه محصولاتی متناسب با نیاز صنعت داروی کشور، گامی موثر در جهت ارتقاء سلامت جامعه بردارد.

واحد تحقیق و توسعه ابیان فارمد در زمینه تلاش برای تسریع تولید داروهای حیاتی در حوزه­های درمانی مختلف، رفع نگرانی بیماران در تامین به موقع و دسترسی آسان به دارو و کاهش هزینه­های درمان برای آن­ها که از اهداف بلند مدت این مجموعه دارویی است فعالیت می­نماید.

آنچه مجموعه «ابیان» به عنوان چشم انداز توسعه و نقشه راه خود ترسیم کرده است و درحال حرکت به سمت آن است، بهره گیری از دانش محققان ایرانی جهت تولید و توسعه صادرات محصولات به بازار‌های منطقه و جهان، تامین بازار داخلی و بی‌نیازی از واردات دارو است که در نهایت موجب کاهش ارزبری برای کشور در زمینه واردات دارو خواهد شد. آنچه در تولید و عرضه داروی «سیمیوال» به عنوان یکی از موثرترین داروهای کنترل کننده صرع تحقق یافته، درواقع یکی از اهداف و دستاوردهایی است که می­تواند آرامش خاطر و کیفیت زندگی را به بیماران هدیه نماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی