بازدید 54920

عقب‌نشینی نظامیان کره جنوبی از تنگه هرمز

یگان ضد دزدی دریایی کره جنوبی که چند روز پیش در پی توقیف نفتکش این کشور به دلیل آلودگی زیست‌محیطی، به نزدیکی تنگه هرمز آمده بود، از آن منطقه عقب‌نشینی کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 18 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک منبع دیپلماتیک امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر، به خبرگزاری «یونهاپ» گفت که کره جنوبی این ناوگان نیروی دریایی از تنگه هرمز دور کرده تا وجهه مثبتی از خود پیش از آغاز مذاکرات با ایران درباره آزادی نفتکش توقیفی نشان دهد.

بر اساس این گزارش عقب‌نشینی یگان موسوم به «چئونگ‌هائه» از نزدیکی تنگه هرمز، پیش از ورود هیأت دیپلماتیک کره جنوبی به سرپرستی «چوی جونگ‌کُن» معاون وزیر خارجه این کشور به تهران در تاریخ دهم ژانویه، انجام شده است.

این منبع دیپلماتیک توضیح داد: «برای ایجاد فضای مثبت جهت مذاکرات، یگان چئونگ‌هائه که واکنش حساس ایران را برانگیخته بود، [از تنگه هرمز] دور شد. این تصمیم برای ارسال پیامی دوستانه به ایران، پیش از مذاکرات بود».

به نوشته یونهاپ، یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، ضمن اجتناب از تایید عقب‌نشینی این یگان، گفت: «از شما می‌خواهیم درک کنید که ما نمی‌توانیم هیچ چیزی را درباره عملیات‌های یگان چئونگ‌هائه تایید کنیم».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۴
ناوشان را هم در تنگه هرمز به دلیل آلودگی توقیف نمائید؛ تا متوجه شوند یک من کره چقدر بابت توقیف اموال ایران باید بپردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ضرب المثل را بلد نبودی خواستی بگی یک من کره چقدر اب داره؟ اره همینی که شماها میگید درسته ی من کره چقدر اب داره
حالا عقب نشینی نکنند . می خواهند چه غلطی بکنند؟
خیلی خوب ، این دفعه کره جنوبی رو که ظاهراً دوست ماست تحریک کنید! کار دیگه ای بلد نیستید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دوست؟!
از سامسونگش فهمیدی یا از دوو؟!
یا از دادن پول خرید های قبلیش
باید تمام اجناس کره ای ممنوع الورود به خلیج بشوند
و کشتی های پر از بارشون مصادره شود.
مصطفي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
احتمالاً‌ شما معني دوست رو نمي دونيد. دوست بخاطر منافعش منافع دوستش رو به خطر نمي اندازه . دوست به دوستش زورنميگه . دوست سعي ميكنه دوستش ه ازش نرنجه ...دوست ....مرده ...شما تو رفتار كره كه حتي حاضر نشد داروي مورد نياز مردم ما رو بهمون بده مردي و مردونگيه و دوستي احساس مي كني.نه جان برادر دنيا ...بد دنيايي شده و شده دنياي نامردي و زور اگه زور داشتي برات احترام قائلن وگرنه ميشي ليبي -- ميشي عراق -- ميشي فلسطين و لبنان و يمن و آفريقا و .....
بیچاره ها چقدر ساده هستند و فکر میکنند با یک یگان فکسنی میتوانند از پس ایران بر بیایند به هرحال اینکارشان مصرف داخلی برای خودشان دارد و لاغیر
بنظرم باید همین ناوچه هاشونم مصادره کنیم تا بفهمند با کی طرف هستند لشگر کشی چشم بادامیها نشانه دولت بی عرضه و ترسو ماست
مثلا چه غلطی می خواست بکنه؟
برادر جوک میگی ؟کره و این غلط ها؟اگر موشک نقطه زن شلیک شده سپاه در دوروز قبل روزی در حالتی واقعی به هدف نابود کردن ناو هواپیمابر امریکا شلیک شود،ان روز ناو نیمیتز در قعر اقیانوس هند خواهد بود اسباب بازی کره ای ها که جای خود را دارد.انها هم بزودی می فهمند که به جای این غلط ها باید اموال ایران را ازاد کنند وگرنه کشتی و خدمه اش در بندر ایرانی می پوسند.
اینجا ایرانه.
کره ای های دزد و فرصت طلب و نون به نرخ روز خور اگه جومونگ و سوسانو و هموسو شونو و گارد آهنین هم بیارن گزر و شمشیر هاشونو جا میذارن و در میرن به اونجایی که ازش خزیدن بیرون.
اینجا ایرانه
نه بابا
فهمید که ما ترسیدیم راهشو کج کرد بیشتر خجالت نکشیم.
این از جوانمردی جوکونگ های کره ای است
این آقا رضا دیگه کیه برای همه شاخ و شانه می کشد بابا دلاور همه دنیا را باموشک بزن
داداش زنبورک گفته کره جنوبی که دوست ماست رو تحریک نکنیم.

ما دوستِ دزد نخوایم کیو باید ببینیم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر