بازدید 23190

واکنش یک مقام عراقی به ایده دکتر رضایی با عنوان «ایران بزرگ اقتصادی»

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، به سخنان دکتر محسن رضایی درخصوص تحقق سند چشم انداز، تشکیل «ایران بزرگ اقتصادی» و «کمربندی طلایی آسیای جنوب غربی» واکنش نشان‌ داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱ 16 January 2021

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، به سخنان دکتر محسن رضایی درخصوص تحقق سند چشم انداز، تشکیل «ایران بزرگ اقتصادی» و «کمربندی طلایی آسیای جنوب غربی» واکنش نشان‌ داد.

به گزارش ایسنا، عبدالخالق العزاوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، روز جمعه در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم، تاکید کرد: پروژه تحت عنوان کمربند طلایی آسیای جنوب غربی اگر منجر به ایجاد همبستگی اقتصادی و انسجام میان ایران ‌و عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه شود، مورد قبول است.

وی گفت: وضعیت داخلی عراق مشخص است و این کشور اکنون به دلیل برخی دخالت های خارجی از ضعف و مشکلات رنج می برد و مردم عراق به رغم منابع خدادادی عظیم، از رفاه محروم هستند.

این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: اعلان یکی از مقامات ایران در رابطه با تاسیس کمربند طلایی که تمام منطقه خاورمیانه را دربرمی گیرد، اگر در چارچوب رشد اقتصادی و همکاری میان کشور و ایجاد فضای همبستگی و اتحاد و همچنین ثبات در منطقه باشد، ما آن را امری مثبت به حساب می آوریم. اما اگر این امر در راستای دخالت در امور داخلی و تلاش برای سلطه گری باشد، بی شک آن را نمی پذیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه نیازمند ثبات و آرامش است، گفت: عراق به شدت خواهان ثبات در منطقه است و دخالت در امور کشورهای همسایه را نمی پذیرد همانگونه که دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی خود را قبول نمی کند.

بر اساس این گزارش، دکتر محسن رضایی اخیراً در یک گفتگوی غیرمطبوعاتی که بخشی از یک پژوهش دانشگاهی درباره الزامات سند تحقق سند چشم انداز بود، خواستار تبدیل ایران به قدرت برتر منطقه و تشکیل «ایران بزرگ اقتصادی» با مشارکت کشورهای همسایه و توسعه مبادلات اقتصادی فیمابین تحت عنوان «کمربند طلایی آسیای جنوب غربی» شده بود. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان