بازدید 4947
۱

سوریه اتهام‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

سوریه اتهام های بی اساس آمریکا علیه ایران و ادعای حمایت تهران از القاعده را به شدت محکوم و حمایت خود را از ایران در رویاریی با هذیان گویی های آمریکا اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 15 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یک مقام رسمی در وزارت امور خارجه سوریه پنجشنبه شب به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: جمهوری عربی سوریه اتهام های آمریکا علیه ایران و ادعای حمایت این کشور از گروه تروریستی القاعده را به شدت محکوم می کند و آن را در چارچوب تبلیغات جنون آمیز علیه ایران می داند.

این منبع افزود: آمریکا با این گونه افتراها تنها خودش را فریب می دهد و این گونه ادعاها چیزی جز تلاش مذبوحانه برای رفع اتهام از دولت آمریکا و نسبت دادن آن به دیگران نیست. زیرا جهانیان به خوبی می دانند که گروه القاعده و بسیاری از دیگر گروه های تروریستی دست پروره آمریکا و یکی از ابزارها سیاسی این کشور برای ترساندن ملت ها و برهم زدن ثبات و امنیت دیگر کشورها و به تسلیم واداشتن آنها در برابر سلطه آمریکا هستند.

منبع مزبور خاطر نشان کرد : سوریه این اتهامات باطل و مطرح شده از سوی رژیم شکست خورده آمریکا را به شدت محکوم می کند، رژیمی که رفتاری مانند راهزن ها دارد.

این منبع تاکید کرد: سوریه همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران در قبال این یاوه گویی آمریکا، اعلام می کند و از تمامی کشورهایی که تحت فشار آمریکا قرار دارند،می خواهد برای مقابله با این گستاخی آمریکا، موضع هماهنگ اتخاذکنند، گستاخی که تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ایران هراسی و ادعاهای واهی علیه کشورمان اخیرا مدعی شد: ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرده بود و جمهوری اسلامی ایران مقر جدید القاعده است.

پمپئو ادعا کرد: ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد القاعده در ۳ دهه اخیر با ایران رابطه داشته است و ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعای بی اساس مایک پمپئو در مرتبط کردن ایران با القاعده تاکید کرد: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو درخاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
دم بشار اسد گرم که هوای مارا داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر