بازدید 23768
۹

تایید آغاز تولید اورانیوم فلزی در ایران توسط آژانس

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه ای آغاز فعالیت تحقیق و توسعه در زمینه طراحی اورانیوم فلزی توسط ایران را تایید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 14 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران فعالیت تحقیق و توسعه در زمینه طراحی اورانیوم فلزی را برای یک رآکتور تحقیقاتی آغاز کرده است.

آژانس در بیانیه ای گفت: رافائل گروسی مدیرکل آژانس امروز درباره پیش روی های اخیر درباره برنامه های ایران برای انجام دادن فعالیت های تحقیق و توسعه در زمینه تولید اورانیوم فلزی به عنوان بخشی از هدف اعلام شده اش در راستای طراحی نوع بهبود یافته ای از سوخت برای رآکتور تحقیقاتی تهران، به کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی کرده است.

گزارش محرمانه آژانس به اعضای آن که رویترز به آن دسترسی پیدا کرده است، مطرح می کند که ایران برنامه هایش برای تولید اورانیوم فلزی از اورانیوم طبیعی و سپس تولید اورانیوم فلزی غنی سازی شده تا سقف 20 درصد را به عنوان سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، بیانیه آژانس در پی این مطرح می شود که روز گذشته کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، اعلام کرد فعالیت تحقیق و توسعه برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، آغاز شد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مدیرکل آژانس امروز با انتشار گزارشی، موضوع را به اطلاع کشورهای عضو رسانید، گفت: این فعالیت در سه مرحله انجام می شود و در مرحله اول آن، اورانیوم فلزی با استفاده از اورانیوم طبیعی تولید می شود.

نماینده دائم کشورمان با اشاره به اینکه برنامه ایران از دو سال قبل به اطلاع آژانس رسیده است، اظهار کرد: این اقدام، از لحاظ فنی ایران را در ردیف کشورهای پیشرو در تولید سوخت های جدید قرار خواهد داد.

وی همچنین افزود: تمامی این مراحل به اطلاع آژانس رسیده و می رسد ‌و بازرسان آژانس نیز سه روز قبل، از کارخانه تولید صفحه سوخت بازدید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
آقایون مسئولین کشور! لطفا" سهم من شهروند از این اورانیومهای غنی شده کمتراز 20درصد را نقدی بدین که هزارتا بدهی دارم. میخوام بدهی هامو تسویه کنم.در مورد سمم از 20درصد بعدا" تصمیم میگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
یه زمانی میگفتن نفت بد بو هست سواد ندارید همه چیز سیاسی نگاه میکنید حزبی نمیدونید هسته ای یعنی برق اب پزشکی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
چند نفس عمیق در هوای تهران بکش تا سهمتو بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
سهمت رو برو از دوستت آمریکا بگیر
چرا میگید چرا میزارید بازرسی کنن آخه مگه اونا خودشون از این کارها انجام میدن لعنت به اول و اخرشون
دست بچا درد نکنه
این اورانیوم غنی شده والو کاکو به من بگین چه فایدهای به حال ما مردم بی پول و گرفتار داره ها
بر طبل شادانه بکوب که ۳/۵ درصد و ۵ درصد رو رد کردیم و داریم میریم که داشته باشیم ۱۰۰ درصد رو و ایشالا اورانیوم غلیظ و خالص رو بیاریم سر سفره های مردم، چون دیگه از نفتی که اومد سر سفره شون خسته شدن و میگن سفره مون نفتی شده. اورانیوم تمیزه، بو هم نمیده. خدایا شكککککرررررت ...
دست مریزاد خسته نباشیدولی توروخدابیایددرزمینه خودروولوازم خانگی وتلفن همراه هم پیشرفت کنید مخصوصا خودروازدست این خودروسازهای نااهل نجات بدید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل