بازدید 9322
۲

کمای تلخ پسر 8 ساله در جراحی گوش

عقربه‌ها از پس یکدیگر می‌گذشتند و پدر و مادر احسان کوچولو در برابر اتاق عمل به انتظار نشسته بودند تا اینکه با صدای فریادهای پرستاران خانواده پسرک به هراس افتادند.دلشوره عجیبی در دل داشتند، هیچ یک از کادر بیمارستان درباره اینکه چه اتفاقی در اتاق جراحی افتاده است حرفی نمی‌زدند.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۵ 07 June 2010
پسر 8 ساله پس از 6 ماه بستری بودن در بیمارستان در حالی که نیمه بی‌هوش است به اتاق خود در خانه‌شان بازگشت.8 مهرماه سال 87 احسان کوچولو برای عمل ساده گوش زیر تیغ جراحان رفت تا نارسایی مادرزادی تنگی مجرای گوش خود را جراحی کند. چند ساعتی طول کشید تا کادر پزشکی از اتاق جراحی بیرون آمدند و با علامت اینکه عمل موفقی بوده است، پدر و مادر احسان 8 ساله را خوشحال کردند.

پسرک وقتی به بخش انتقال داده شد هنوز گوشش باندپیچی بود که پزشک وی اعلام کرد، احسان به خاطر عفونت در مجرای داخلی گوشش یک عمل سرپایی دیگر پیش رو دارد. تیم پزشکی قرار بود با بی‌حسی موضعی این عمل جراحی را انجام دهند اما هیچ‌کس نمی‌دانست که پسرک با بی‌هوشی کامل زیر تیغ جراحی رفته است.

عقربه‌ها از پس یکدیگر می‌گذشتند و پدر و مادر احسان کوچولو در برابر اتاق عمل به انتظار نشسته بودند تا اینکه با صدای فریادهای پرستاران خانواده پسرک به هراس افتادند.دلشوره عجیبی در دل داشتند، هیچ یک از کادر بیمارستان درباره اینکه چه اتفاقی در اتاق جراحی افتاده است حرفی نمی‌زدند.

مادر احسان با اصرارهای عجیبی که داشت متوجه نسخه‌های آزمایشی خدمات بیمارستان شد که نشان می‌داد پسرش به کما فرو رفته است.

وقتی احسان کوچولو از اتاق جراحی بیرون آمد حالت طبیعی نداشت و چهره‌اش کبود شده و مشخص نبود چه اتفاقی در اتاق جراحی افتاده است.

سرانجام تیم پزشکی اعلام کردند احسان به جای استفاده از ماسک اکسیژن از گاز N 2 تنفس کرده و دچار عارضه شده است. پسر کوچولو 3 ماه در اتاق ICU در کما بود اما آثاری از بهبودی در او دیده نمی‌شد.

همه اندام‌های بدنش کبود شده بود و به سختی نفس می‌کشید. با گذشت 6 ماه از این حادثه تیم پزشکی با یک عمل جراحی، سوراخی در ناحیه معده وی ایجاد کردند تا بتواند از این راه غذا بخورد.هم‌اکنون پس از 20 ماه احسان کوچولو در حالی در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کند که به صورت نیمه بی‌هوش در اتاقش بستری است و به سختی از طریق لوله تغذیه می‌کند.


شکایت در دادسرا
با این حادثه تلخ پدر و مادر احسان کوچولو در دادسرای جرائم پزشکی به طرح شکایت پرداختند.مادر احسان کوچولو در حالی که بسیار آشفته و ناراحت بود به رئیس شعبه دوم دادیاری گفت: از روزی که احسان در بیمارستان بستری شد کادر پزشکی هیچ امکاناتی را در اختیار ما قرار نداد و حتی فیزیوتراپ و گفتاردرمان برای معاینه احسان بالای سرش نیاوردند. ما مواد و داروهای مورد نیاز بیمارستان را باید از خارج تهیه می‌کردیم و به تیم پزشکی می‌رساندیم.

پسرم را تبدیل به موش آزمایشگاهی کرده بودند و هر روز کارآموزان جدید بالای سرش می‌آمدند و وی را تحت معاینه قرار می‌دادند.

وقتی برای انتقال احسان به خانه ویلچر و کپسول اکسیژن درخواست کردیم، به راحتی جواب منفی دادند. دیگر نمی‌توانم صدای ناله‌های پسرم را که از درد به خود می‌پیچد بشنوم. دوست دارم مانند هر کودک دیگری بازی کند و بدود و به مدرسه برود.

با ادعاهای این زن و سرنوشت تلخ احسان کوچولو، دادیار شعبه دوم پرونده را برای میزان قصور کادر جراحی در اختیار کمیسیون پزشکی قرار داد که مشخص شد تیم پزشکی به خاطر رعایت نکردن و بی‌توجهی در اقدامات جراحی موجب این جراحی خطرآميز شده‌اند و صد درصد مقصران این حادثه تلخ هستند.

بنا به گزارش خبرنگار «وطن‌امروز»، تیم پزشکی به نظریه کمیسیون پزشکی اعتراض کرده‌اند و هر کدام دیگری را مقصر می‌دانند.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تابناك! ولله اگر اينگونه موارد را پيگيري نكني مديوني. اگر خودتان بچه داريد فرض كنيد اين مشكل براي خودتان پيش آمده آنوقت چه مي كرديد!! (اگر چه چند مورد قبل هم بود كه متاسفانه رها كرديد)
ما فقط ادعا ميكنيم مسلمانيم.
ما بايد انسان باشيم . بايد وجدان داشته باشيم.
متاسفانه ديگه از وجدان خبري نيست
من کاملا در جریان این بیمار هستم، جراح تقصیری در این حادثه نداشت چون متخصص بیهوشی به جای اکسیژن از گار N2O استفاده کرده بود که آنهم غیر عمدی بود و علت کلی بروز این حادثه این بود که نظافتچی اتاق عمل لوله های اتصالی را جابجا وصل کرده بوده ولی مسولیت متخصص بیهوشی سلب نمیشه چون بایستی تمام دستگاه را چک میکرد. متاسفانه همیشه در این حوادث پزشک جراح زیر سوال میره که اصلا نقشی نداشته و متخصص بیهوشی فراموش میشه...
همه ی ما دوست داریم بیماران خوب بشن و کسی نمیخواد برای بیمار مشکلی پیش بیاد و ناراحتی همه ما کمتر از خانواده بیمار نیست
ما هم انسانیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس