بازدید 5889

وزرای خارجه روسیه و عربستان فردا دیدار می‌کنند

وزارت امور خارجه روسیه خبر داده که فردا پنجشنبه «سرگئی لاوروف» و «فیصل بن فرحان» در مسکو دیدار و گفتگو خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 13 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه از دیدار و گفتگوی «سر‌گئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه با «فیصل بن فرحان»، همتای عربستانی خود در مسکو در روز پنجشنبه (۲۵ دی ماه) خبر داده است.

به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه با ذکر این نکته که این اولین دیدار رو در رو میان آن‌ها خواهد بود گفت: «در روز ۱۴ ژانویه، سر‌گئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی که طی دیداری کاری به مسکو می‌آید گفتگو خواهد کرد.»

خبر‌گزاری روسی تاس نوشته انتظار می‌رود این دو دیپلمات در خصوص مسائل حقوقی، اقتصادی و سیاسی مربوط به منافع دو کشور به بحث و گفتگو بپردازند.

مقام‌های ارشد روسیه و عربستان به ندرت با یکدیگر دیدار می‌کنند و همانطور که ذکر شد این اولین بار است که لاوروف و فرحان به صورت رو در رو با یکدیگر دیدار و گفتگو می‌کنند.

همکاری‌های میان عربستان و روسیه بیشتر در زمینه‌های هوافضایی، فرهنگی، بهداشتی و فناوری پیشرفته و کشاورزی بوده است.

پیشتر هم «سرگئی لاوروف» در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود به بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های دو کشور پرداخته بود.

اواخر مرداد ماه خبرگزاری عربستان (واس) بدون اشاره به جزئیات این گفتگو گزارش کرد که دو طرف در این تماس تلفنی تلاش‌های عربستان از طریق ریاست گروه ۲۰ و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک بررسی کردند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر