بازدید 19935
وقتی صاحبان امضای ۸ میلیون یورویی، خود را متهم هم نمی‌دانند!

تلاش شدید سایت فدراسیون برای تبرئه تاج و رفقا در پرونده ویلموتس؛ هیس! از غرامت ۱۸۰میلیاردی حرف نزنید! / حمله به نماینده مجلس با زبان نیابتی!

۴۵روز مانده به انتخابات فوتبال ایران، اعضای فعلی هیات‌رئیسه فدراسیون، که به لطف اساسنامه دروغین یک سال بیشتر از مهلت قانونی خود در راس کار ماندند، حالا نگران از دست دادن این پست جذاب یا اعتبار کذایی خود به دلیل عملکرد ضعیف خود و غرامت نجومی در پرونده ویلموتس هستند.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 13 January 2021

مسئول امور حقوقی و قرارداد‌های فدراسیون فوتبال برای چندمین‌ بار طی هفته‌های اخیر، مصاحبه‌ای مشابه و پیرو یک خط فکری مشخص انجام داده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ ۴۵روز مانده به انتخابات فوتبال ایران، اعضای فعلی هیات‌رئیسه فدراسیون، که به لطف اساسنامه دروغین یک سال بیشتر از مهلت قانونی خود در راس کار ماندند، حالا نگران از دست دادن این پست جذاب یا اعتبار کذایی خود به دلیل عملکرد ضعیف خود و غرامت نجومی در پرونده ویلموتس هستند و با تکرار برخی جملات، در پی شانه خالی کردن از بار مسئولیت خود در ماجرای استخدام عجیب این مربی بلژیکی می‌گردند. جالب است که خود آن‌ها کمتر در این مورد اظهارنظر می‌کنند و بیشتر کارکنان و مدیران میانی شاغل در فوتبال کشور را جلو می‌اندازند.

سایت فدراسیون هم به محلی برای بازتاب نظرات این افراد تبدیل شده که با تمایلات و مکنونات متهمان فوتبال ایران همخوانی دارد. تقریبا همه اعضای هیات رئیسه فدراسیون و مدیران ارشد فعلی به جز سه چهار نفر، در انتخابات آتی ثبت نام کرده اند و از سقوط در آرای مجمع هراس دارند.

حیدر بهاروند، طالقانی، اصفهانیان و ممبینی، مستقیم متقاضی ماندن در راس هرم فوتبال ایران شده اند و کفاشیان و تاج هم اگر منع قانونی نداشتند، شاید در انتخابات رقابت می‌کردند. برای اسلامیان، ساکت و مدیران محوری فدراسیون گذشته نیز بسیار حیاتی است که پایشان را با زیرکی از باتلاق قرارداد ویلموتس بیرون بکشند. آن‌ها هنوز مدافع این قرارداد ننگین هستند.

حجت‌الاسلام علیپور، مسئول طرح جنجالی و بحث برانگیز منشور اخلاقی، یکی از چهره‌هایی است که پس از مدت‌ها مصاحبه‌ای از او در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده که مهمترین نکته آن در کنار تهدید نماینده مجلس، به عنوان معرفی شده گوینده مصاحبه برمی‌گردد! شیخ علیرضا علیپور که نزدیک به دو دهه است در فوتبال حضور دارد، به عنوان مسئول نظارت، بازرسی و صیانت از سلامت فوتبال ایران در سایت رسمی فدراسیون معرفی شده است؛ پستی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران هیچ نشانی از آن دیده نمی‌شود و مشخص نیست این حکم غیرقانونی را چه شخصی به علیپور داده است.

تلاش شدید سایت فدراسیون برای تبرئه تاج و رفقا در پرونده ویلموتس؛ هیس!ازغرامت ۱۸۰میلیاردی حرف نزنید!

ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ایران طبق متن اساسنامه مشخص شده اند و این جایگاه حتی در سازمان لیگ هم دیده نمی‌شود. جالب اینکه عنوان کلی انتهای این مقام، دال بر شمول جامع او بر کل جامعه فوتبال کشور است و نمی توان آن را حاصل اشتباه در تنظیم مصاحبه دانست.

هرچه هست، جریانی در داخل فدراسیون فعلی ـ که آخرین روزهایش را پشت سر می‌گذارد ـ میل دارد حتی به قیمت نقض اساسنامه و اطلاق عناوین کذایی به افراد همسو، حرف خود را به افکارعمومی تحمیل نماید.

علیپور در مصاحبه خود حتی گریزی به اسپرت رادار می زند که یک شرکت خصوصی طرف قرارداد با فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها و نهادهای ورزشی برای پایش و رصد رقابت های ورزشی از جنبه وقوع تبانی و فساد است و ربطی هم به انتخابات رسمی یک فدراسیون ملی و اظهارنظر یک نماینده مجلس ندارد. او علیه قاضی‌زاده هاشمی، شمشیر را از رو بسته و خطر برخورد احتمالی فیفا را هم متوجه وی دانسته است!

صفی اله فغانپور ـ که نامش با یک جستجوی ساده در یک ماه اخیر بارها با اعلام مواضع نزدیک به منافع گروهی خاص در فوتبال ایران به چشم می‌خورد ـ بار دیگر همان نقش را ایفا کرد و با جملاتی که شبیه صدور حکم است، اعلام نموده که پرونده ویلموتس متهمی ندارد!

مشخص است که این جملات به ذائقه چه کسانی خوش خواهد آمد! این در حالی است که طرح این جملات _ که بار حقوقی سنگینی هم برای بیان کننده اش دارد_ مستقیم تلاش های برخی نهادهای نظارتی و قضایی کشور را نشانه رفته و می‌تواند باعث بروز جنجالی تازه در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال شود و جو نسبتا آرام فعلی را دستخوش تلاطم هایی کند که برخی افراد بیرون رانده شده از فوتبال دنبالش هستند.

فغانپور عنوان کرد: برخی افراد با اظهارات کاملا غیرقانونی نسبت به اتهام به اعضای هیات رئیسه فدراسیون اقدام کرده اند. تنها مرجعی که در کشور ما می‌تواند تعیین کند، چه کسی متهم است، قوه قضاییه است و هر کسی در هر جایگاهی نمی‌تواند به شخص یا اشخاص نسبت اتهام بدهد که در این صورت می‌توان علیه او شکایت کرد.

گویا فغانپور خودش را به ندیدن زده یا فراموش کرده که بخشی از قوه قضاییه ایران پرونده تخلف اعضای هیات رئیسه فدراسیون به سردمداری رییس سابق را به مرجع مربوطه ارجاع داده است.

تلاش عجیب سایت فدراسیون برای تبرئه تاج و رفقا

حالا به نظر می‌رسد، افرادی که در رقم خوردن خسارت و غرامت چند میلیون یورویی فوتبال ایران و به تبع آن توقیف ساختمان و دارایی های فوتبال نقش اساسی ایفا کرده‌اند، چگونه در آخرین روزهای مسئولیت خود در حال بال و پر زدن برای فرار از رسیدگی به تخلف و اشتباه بزرگ خود هستند و نمی خواهند مسئولیت آن را بپذیرند.

فغانپور در ادامه گفت: هر انسان عادی و حتی کم سوادی هم می‌داند که صرف تشکیل یک پرونده علیه اشخاص، دلیل بر متهم بودن آن‌ها نیست. هر متهمی نیز از حقوق اجتماعی محروم نمی‌باشد و شرکت در انتخابات نیز یکی از حقوق اجتماعی و شهروندی و قانون نیز تکلیف افراد را مشخص کرده است. آن‌هایی که بی دلیل دائم بر طبل اتهام زنی می‌کوبند و اعضای هیات رئیسه فدراسیون را متهم خطاب می‌کنند و خود را در جایگاه قاضی قرار می‌دهند، قطعا باید پاسخگوی اعمال و گفتار خود باشند؛ لذا این جا می‌گوییم که پرونده سرمربی سابق تیم ملی متهمی ندارد.

فغانپور فردی است که طبق شنیده ها در رشته حقوق تحصیل کرده و یک وکیل محسوب می‌شود. عجیب است که هنوز مفهوم متهم را از مجرم تشخیص نمی‌دهد! یک نهاد رسمی قضایی مملکت بعد از تحقیقات وسیع و جامع و تکمیل اطلاعات رسمی و اظهارات، علیه این افراد طرح اتهام کرده و در حال حاضر مهره هایی که درباره شان بحث است، متهم شناخته می‌شوند، ولی هنوز مجرم نشده اند!

وی ترجیع بند ثابت اغلب مصاحبه‌ها را تکرار کرده و ادامه داد: فدراسیون فوتبال مطیع تام و تمام قوانین جمهوری اسلامی است؛ اما نگران دخالت غیرقانونی اشخاص در امور فوتبال است و اگر در این شرایط مشکلی پیش بیاید، آن‌هایی باید پاسخگو باشند که چنین فضایی را به وجود آورده اند.

تلاش عجیب سایت فدراسیون برای تبرئه تاج و رفقا

به نظر می‌رسد آقایان در فدراسیون فوتبال، توقع اظهارنظر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را هم ندارند و یک نماینده پارلمان را هم با تاکتیک دفع انتقادات رسانه‌ها به عقب می‌رانند.

فغانپور تصریح کرد: انتخابات فدراسیون فوتبال در حضور مراجع ذی صلاح کشور و با نظارت ناظران فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز دهم اسفند برگزار خواهد شد. از همه دوستداران فوتبال و صاحب منصبان تقاضا می‌کنم سعه صدر داشته باشند و اجازه بدهند اعضای مجمع انتخاباتی که همه از چهره‌های باتجربه فوتبال کشور محسوب می‌شوند، در یک فضای آرام انتخابات را برگزار کنند.

فوتبال ایران بیش از یک دهه در سکوت نشست و به تازاندن دارودسته تاج و کفاشیان چشم دوخت و حالا حاصلش یک فدراسیون بدهکار و به عقیده مدیران خبره و کارشناسان، شبیه یک ویرانه است و هیچگاه وضعش بدتر از این نبوده است.

نویسنده: صادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
اگر فردی تیغه های داخلی خانه اش را بخواهد تغییراتی بدهد باید مجوز بگیرد و شهرداری پوستش را می کند در عجبم چطور نهاد های نظارتی یه عده ای که خودشان را موظف به پاسخگویی هم نمی دانند را به امان خدا ول کرده اند وهر کاری دلشون خواست کردند دهها میلیارد خسارت به بیت المال می زنند هیچ کس جلودارشان نیست
باسلام و احنرام قوه قضاییه باید همه این افراد نابود کننده بیت المال محاکمه کند افای علی پور مدت 20 سال است ایشان در فدراسیون فوتبال میباشد چگونه از این همه فساد خبر ندارند
اطلاعات سپاه و مراجع قضایی چرا ورود نمی کنند؟!!!
یعنی واقعا کسی نیست جلو اینها رو بگیره؟
یعنی اینقدر نفوذ دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
امثال تاج و کفاشیان فقط در حد ی عروسک هستن خیمه شب بازی هستن که نخشون دست مافیای قدرتمند پشت پرده هستن
به معلم 200 هزار تومن وام میدید به ریال مینویسید که صفراش بیشتر بشه و عددش بزرگتر دیده بشه، خب اینم به ریال بنویسید رندش هم بکنید یورو را هم به قیمتی که واقعا هست حساب کنید. ضمنا جریمه دستیارانش و هزینه دادگاه و وکلا را هم حساب کنید! این پرونده یه چیزی حدود 10 میلیون یورو رو دست مردم ایران خرج گذاشته یعنی بیش از 3 هزار میلیارد ریال. یعنی سه هزار میلیارد ریال که به عدد میشه 3/000/000/000/000 ریال از جیب ملت ایران پرید و رفت تو جیب چند نفر، ما هم باید بشینیم و تماشا کنیم و این قصه ها را باور کنیم که اون چند خط واقعا نادرست که تو قرارداد بوده و قرارداد را کاملا یکطرفه به نفع اون مربی کرده بوده، شانی رفته تو قرارداد و این همه مشاور حقوقی و وکلا (گرچه یه بچه هم یکبار این قرارداد را بخونه میفهمه این بند ها مشکل داره) هم متوجه اون نشدن یه حساب سرانگشتی کنید حدود 40 هزار تومان از جیب هر نفر ایرانی برداشت شد.
فدراسیون پنج ستاره!!!!
مراجع نظارتی و قضایی باید ورود کنند.
خیانتی که امثال تاج، کفاشیان، اسلامیان، ساکت، به کشور، مردم کرده‌اند قابل گذشت نیست،
نبودن مسئولی بنام مسوول نظارت، بازرسی و صیانت از سلامت فوتبال ایران، مشکل آقای علیپوره یا مشکل فدراسیون؟؟!!!
حوزه فوتبال در داخل کشور بدلیل آشنایی و علاقه اکثر جوانان و مردم تا حد زیادی مشخص و درد ها و مشکلات آن مشخص است
حال آنکه این قبیل فساد و بی کفایتی و بیسوادی و هرج و مرج در اغلب حوزه ها و بخش های اداره کشور موجود
و تنها متخصصان همان حوزه ها ، می دانند که این بیماری و نقصان و فساد همه گیر و گسترده هست
اگر بحث جبران خسارت و محاکمه بابت خسارت وارده به بیت المال باشد باید در درجه اول
کسانی که باعث تحریم کشور و خسارت صدها میلیارد دلاری شدند پای میز بیایند نه یه
مدیر میتنی که مطمئنا بدون نظر وزیر ورزش تصمیمی نگرفته و بدلیل همان تحریم ها نتوانسته
پول مربی (حدود 6 میلیون دلار)را پرداخت کند.
اقا دست بردارید از این شواف های تکراری
ملت خستن می فهمی خسته
آقای تاج چند صد بار گفت من با بهترین وکلا قرارداد تاریخی تنظیم نمودیم ، حالا نا که نمیدونیم ایشان تعمدا دچار خبط ۲۰۰ میلیاردی شدند یا اینکه از روی بی کفایتی محض .در هر صورت باید از جیب مبارک مبلغ را پرداخت کنند نا از دارایی های منقول و غیر منقول فدراسیون فوتبال. همین افراد خاطی را بدون پاسخگویی و جبران مافات رها کردیم که هر کسی بخورش اجازه میدهد هر مسئولیتی را بپذیرد.
باید همه پول را تاج بدهد و تازه رفتارهایشان در حین انجام وظیفه به لحاظ فساد اداری و اقتصادی مورد بررسی دقیق قرار گیرد. ما از پول بیت المال نمیگزریم. مگر سرمایه فدراسیون سرمایه ایشان و امثال هم است که باید خسارت ناکارآمدی و ........ از آن پرداخت نموده.
سلام ، پس نهادهای بازرسی چکار میکنند ، سازمان بازرسی کل کشور با این همه بودجه چکار میکنه ،؟
چه پولی و قدرتی در فوتبال هست. که همه با تمام وجود و به زور می خواهند خدمت!!!! کنند. هیچ چیز هم جلودارشون نیست. از در بیرونشان می کنند. از پنجره وارد می شن!!!
چه پولی و قدرتی در فوتبال هست. که همه با تمام وجود و به زور می خواهند خدمت!!!! کنند. هیچ چیز هم جلودارشون نیست. از در بیرونشان می کنند. از پنجره وارد می شن!!!
از ماست که بر ماست...وقتی که ما در برابر این همه دزدی سکوت اختیار کرده ایم باید هم این حال و روزمان باشد
آقاي تاج بايد املاکشو بفروشه و طلب ويلموتس رو بده .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل