بازدید 3343

كلاهبرداري بيخ گوش قانون

با ارجاع پرونده به دايره مبارزه با كلاهبرداري پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، كارآگاهان با تحقيقات ميداني يك ماهه موفق شدند سليم را شناسايي و در يك عمليات ضربتي در محدوده افسريه تهران كه در حال تنظيم قرارداد كاري مشابه پرونده شكايتي بود دستگير كنند.
کد خبر: ۱۰۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۴ 07 June 2010
مردي كه در دادگاه‌ها پرسه‌زده و با ادعاي نفوذ در محاكم قضايي ده‌ها ميليون تومان از دو برادر باج گرفته بود دستگير شد.

به گزارش تهران‌امروز، فروردين امسال 89 دو برادر با مراجعه به دادسراي (شهيد محلاتي) طي شكايتي اعلام كردند: از چند سال قبل در يكي از محاكم قضايي داراي پرونده‌اي اختلاف ملكي بوديم كه در اين رفت و آمدها به مرجع قضايي با يك نفر به نام سليم آشنا شديم.

اين فرد ادعا كرد كارمند يكي از سازمان‌هاي دولتي است و با نفوذي كه در ادارات دولتي از جمله در محاكم قضايي دارد، مي‌تواند پرونده را كه رأي اوليه به ضرر ما بوده در تجديدنظرخواهي به نفع ما تغيير داده و ملك را به ما برگرداند.

به همين خاطر دراين راستا با تنظيم قرارداد مبلغ 143 ميليون تومان را در سه مرحله به وي پرداخت كرديم. اما در نتيجه نهايي راي صادره هيچ تغييري حاصل نشد و به ضرر ما تاييد شد. در پيگيري‌هاي بعدي سليم خودش را از ما پنهان مي‌كرد تا اينكه به‌طور كلي ناپديد شد و فهميديم از ما كلاهبرداري كرده است.

با ارجاع پرونده به دايره مبارزه با كلاهبرداري پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، كارآگاهان با تحقيقات ميداني يك ماهه موفق شدند سليم را شناسايي و در يك عمليات ضربتي در محدوده افسريه تهران كه در حال تنظيم قرارداد كاري مشابه پرونده شكايتي بود دستگير كنند.

در قرارداد جديد كه متقاضي مواردي مثل پرونده فوق در يكي از محاكم قضايي را مطرح كرده بود و متهم با ادعاي اينكه داراي نفوذ در ادارات دولتي بوده و مي‌تواند رأي اوليه را به نفع وي تغيير دهد، اقدام به قرارداد 270 ميليوني كرده بود كه لحظاتي بعد با ورود كارآگاهان به اين منزل سليم دستگير و به پايگاه ششم منتقل شد.

متهم پس از انتقال به پايگاه ششم در مقابل كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري ادعاي دو برادر شاكي را مبني بر دريافت مبلغ 143 ميليون از آنها رد كرد اما تنظيم قرارداد مبلغ 270 ميليوني را كه بلافاصله پس از تنظيم آن در منزلي در افسريه توسط پليس دستگسر شد، قبول داشت. اين در حالي است كه در مدت كوتاهي از دستگيري وي، دو نفر ديگر به صورت جداگانه به عنوان شاكي به دادسراي شهيد محلاتي و پايگاه ششم مراجعه كرده و طي شكايت‌هايي اظهار داشتند متهم مبالغ 20 و 30 ميليون تومان از آنان كلاهبرداري كرده است كه صحت و سقم اين شكايات با توجه به مدارك ارائه شده از سوي شاكيان توسط كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري پايگاه ششم درحال بررسي است.

سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ مي‌گويد: به شهروندان محترم توصيه مي‌شود در مواجهه با ادعاي افراد مبني بر تغيير آراي قضايي به نفع آنان يا هر ادعاي مشابه ديگر به اين اظهارات توجهي نكرده و اگر يك درصد هم احتمال دهند فرد مدعي يك شياد است، پرداخت 143 ميليون يا 270 ميليون و هر گونه وجهي جاي سوال دارد همچنين در پرونده‌هاي قضايي و اعتراض به آراي يا پيگيريهاي بعدي به جاي اجابت به ادعاهاي واهي برخي افراد بهتر است با افراد صلاحيت دار از جمله وكيل حقوقي مشورت كنند.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار