بازدید 23204

ادعاهای عجیب پمپئو درباره ارتباط ایران و القاعده/واکنش شدیداللحن ظریف و وزارت خارجه

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنرانی در «باشگاه ملی مطبوعات» در واشنگتن، به اتهام زنی در خصوص ارتباط ایران با القاعده و حمایت از این گروه تروریستی پرداخت و مدعی شد، ایران به پایگاه جدید القاعده تبدیل شده است و اکنون این گروه تروریستی، کار‌هایی که پیش از این از طریق افغانستان و پاکستان انجام می‌داد، از طریق ایران انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 12 January 2021

ادعاهای عجیب پمپئو در مورد ارتباط ایران و القاعده/واکنش شدیدالحن ظریف/

بین الملل تابناک: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنرانی در «باشگاه ملی مطبوعات» در واشنگتن، به اتهام زنی در خصوص ارتباط ایران با القاعده و حمایت از این گروه تروریستی پرداخت و مدعی شد، ایران به پایگاه جدید القاعده تبدیل شده است و اکنون این گروه تروریستی، کار‌هایی که پیش از این از طریق افغانستان و پاکستان انجام می‌داد، از طریق ایران انجام می‌دهد.

وی در ادامه ادعاهای مضحک خود گفت که القاعده از سه دهه قبل با ایران در ارتباط بوده است و تعداد زیادی از مقامات بلندپایه القاعده به همراه خانواده‌هایشان پس از حملات ۱۱ سپتامبر به ایران پناهنده شده‌اند.

باربارا اسلوین، پژوهشگر مسائل خاورمیانه در اندیشکده شورای آتلانتیک:
مایک پمپئو ادعاهای فوق‌العاده مضحکی در مورد اینکه ایران پایگاه جدید القاعده است، بیان کرد. او حاضر به پاسخ به سوال خبرنگاران نشد که خودش گویای عمق استدلال اوست. او همچنین از اشاره به داعش، که امروز تهدید القاعده را زیر سایه برده‌، ناتوان مانده است. او مدعی شد که ارتباط ایران با القاعده از سال ۲۰۱۸ تا کنون افزایش یافته‌ است، سال ۲۰۱۸ چه اتفاق دیگری افتاد؟ عقب‌نشینی یکجانبه آمریکا از برجام!
ادعاهای عجیب پمپئو در مورد ارتباط ایران و القاعده/واکنش شدیدالحن ظریف/
 

پمپئو گفت: ما امروز دو رهبر شبکه القاعده (سلطان یوسف حسن و محمد آباتیا) را که در ایران زندگی می‌کنند، در لیست تحریم‌های خود قرار می‌دهیم. وی افزود: سه رهبر گردان های القاعده کرد را در این لیست نیز قرار داده اند.

وزیر خارجه امریکا گفت: اگر شخصی اطلاعاتی در مورد المغربی بدهد، تا هفت میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

او در ادامه در اظهاراتی سخیف عنوان کرد: «نتیجه اش این است که مخلوق شیطانی اسامه بن لادن در حال تقویت خود گسترش ابزارهای عملیاتی خود است. اگر ما این محور ایران-القاعده را نادیده بگیریم، به بهای خطر افتادن خودمان تمام خواهد شد. باید این محور را به رسمیت بشناسیم، با آن روبه رو شویم و بر آن غلبه کنیم.»

وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش مقابله با تروریسم خود نیز نام پنج نفر را در ارتباط با ایران ذکر و آنها را به لیست تحریم‌های خود وارد کرد.

این افراد عبارتند از: «محمد آباتای» شهروند مغربی، «احمد اسماعیل فؤاد رسول» شهروند عراقی، «العارف سلطان یوسف حسن» شهروند سعودی، «الشاخان فؤاد احمد نوری علی» شهروند عراقی، «شریف نیامت حما رحیم حما» شهروند عراقی.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد، ایران به اعضای القاعده و گروه ربایندگان هواپیمای حوادث ۱۱ سپتامبر اجازه داد تا از سرزمین‌های خود عبور کنند.

وزارت خزانه‌داری دولت ترامپ ـ که تا ۸ روز دیگر دورانش می گذرد ـ مدعی شد که گروه مرتبط با القاعده در منطقه‌ای میان مرز ایران و عراق فعالیت دارند.

 

واکنش شدیداللحن ظریف

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا و مرتبط کردن القاعده به ایران در توئیتر خطاب به «مایک پامپئو» نوشت: همه تروریست های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

 

مت داس، مشاور سیاست خارجی سناتور برنی سندرز:
مایک پمپئو در سخنرانی ضد ایرانی خود مدعی شد که القاعده در افغانستان تضعیف شده‌ است؛ بدون اینکه بگوید تضعیف این گروه در افغانستان توسط آمریکا با کمک ایران اتفاق افتاد.
ادعاهای عجیب پمپئو در مورد ارتباط ایران و القاعده/واکنش شدیدالحن ظریف/

وی به قرار گرفتن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریست از سوی آمریکا نیز اشاره کرده و نوشت: از قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تا از طبقه بندی خارج کردن های خیال‌بافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای «دروغ می گوییم، فریب می دهیم، دزدی می کنیم» به شکل رقت باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه بار وزارت خارجه اش با دروغ های جنگ طلبانه است. کسی دیگر فریب نمی خورد. همه تروریست های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پامپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اتهامات اخیر وزیر خارجه رژیم ترامپ به کشورمان در مورد ادعای ارتباط ایران با القاعده اظهار داشت: تکرار اتهامات و نمایش سندسازی های دروغین تحت عناوین افشای اطلاعات محرمانه توسط پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک هفته باقی مانده از عمر حکمرانی یاغی گرایانه رژیم ترامپ، نشانه استیصال و درماندگی و شکست سیاست فشار حداکثری آنها علیه ایران است. تمسک به این نوع شگردها و بندبازی‌ها و ادعاهای کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پمپئو پیشتر نیز یک بار در دوره ریاست سازمان سیا و در قبال دلارهای نفتی، به دنبال برقراری ارتباط ساختگی میان ایران و القاعده برآمده بود تا با شانتاژ و تبلیغات دروغین، بار مسئولیت و فشارها بر متحدین آمریکا ـ که متهم پرونده القاعده و حمایت از فاجعه 11 سپتامبر هستند ـ منحرف سازد، ولی تا پایان دولت ترامپ موفق به باورپذیری روایت خودساخته در افکار عمومی آمریکا و جهان نشد.

تریتا پارسی، پژوهشگر اندیشکده موسسه کوئینسی برای صلح:
از خودتان سوال کنید اگر پمپئو دلیل قانع‌کننده‌ای برای این ادعاهایش داشت، چرا گذاشت یک هفته مانده به ترک مقامش آن را برملا کند؟ ... در نظر بگیرید که پمپئو چهار سال برای شکست ایران تلاش کرد و اگر واقعا می‌توانست از این مدارک تا حالا به هر شکلی برای توجیه سیاست فشار حداکثری استفاده می‌کرد. توضیح محتمل‌تر این که پمپئو در حال قلب واقعیت است تا وسواس خودش برای درگیری با ایران را توجیه کند. حالا که با شکست کودتای ترامپ، شانس درگیری نظامی با ایران از دستان پمپئو خارج می‌شود، او تمام تلاشش را می‌کند تا برای جلوگیری از برگرداندن نتایج فاجعه‌بار عملکردش توسط دولت بایدن، مانع‌تراشی کند.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران طی این سالها به این نوع فرافکنی ها و سناریوهای هالیوودی پاسخ مناسب داده اند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران که خود سال ها قربانی تروریسم دولتی آمریکا و گروه های مورد حمایت آنها بوده است، در پرونده مقابله با تروریسم القاعده و داعش، کارنامه شفاف و قابل دفاعی دارد و معتقد است این صفحه از نمایش طیف تندرو در آمریکا کمکی به عطش و اعتیاد آنها به اقدامات تحریمی و یا تنش آفرینی نخواهد کرد.

ادعاهای عجیب پمپئو در مورد ارتباط ایران و القاعده/واکنش شدیدالحن ظریف/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۵
نخوندم حرفایه این بنده خدا رو ولی چشم بسته قبوله ...ماجرای عکس گرفتن با فرستاده های های طالبان و ترور استاد لبنانی همراه با دخترش در تهران که یادتون هست؟
وقتی طالبان یک جنبش اصیل است چرا القاعده نباشد.
پمپئو تو این روزای آخر هوایی شده خیلی
منم بودم چند روز بعد پرتم میکردن از کاخ سفید بیرون هر کاری میخواستم میکردم
شکر خورده...
باید ایران دست آمریکا را در ایجاد القاعده و داعش به صورت مستند رو کند تا دنیا بتواند نقاب از چهره این آمریکا بردارد
متاسفانه حقیقت همیشه شیرین نیست
چرا عجیب؟
عجب ذات کثیفی داره این پمپ او اف به ذات لجنت با این همه اراجیف و کثافتها چطور نفس میکشی
پمپ او بشکه لجن متعفن
این عوضی خیکی
.
.کی گورشو گم می کنه؟
یعنی واقعاً ایران به القاعده جا و امکانات نداده؟ متاسفانه از آنجا که دروغهای متعددی از مسئولین شنیده ایم به این قضیه هم مشکوک هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
جواد لاریجانی که یبار بد سوتی سر این قضیه داد!
چه قدر این مردک پمپئو وقیحه. واقعا این یارو معلوم نیست از تو کدوم لپ لپ در اومده
وقتی ۳/۵ میلیون افغانی به صورت غیر قانونی و قاچاق تو ایران زندگی میکنن هیچکیم نمیدونه کی به کیه خب معلومه بینشون افراد گروه های تروریستی هم پیدا میشه
من نمیدونم این سیاست مدارا کی میخوان جلوی این موضوع مهاجرت قاچاق رو بگیرن
وای ترسیدم.واکنش آقای ظریف چقدر شدید اللحن بود.ووووووییییی
خیلی هم عجیب نیستا
من تا دیروز که سهاممو با ۲۸ درصد ضرر فروختم سهامداربودم و به بورسی ها توصیه میکنم تا ارزش سهامتون ازاینکه هست پایین ترنیامده بفروشیدش
این بورس دیگه بورس بشو نیست و شاخص کل تاپایان سال به زیریک میلیون واحدسقوط خواهدکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
من ازت خریدم انشالله چند ماه دیگه تو صف خرید بهت می فروشم
چه ادعای مضحکی وقتی‌ نفر دوم القأعده تو تهران ترور میشه??
مرگ بر آمریکای پلید
دولت آمریکا سازنده ی القاعده و داعش است
آمریکا و محور شرارت عربی سازنده ی گروه های تکفیری و تروریست در منطقه هستند
البته ادعا نیست واقعیت است
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
ازکجا می دونی؟
واکنش شدید اللحن بهترین واکنش نبود.
يهو چقدر شجاع شديد
ایشان جناب آقای تریتا پارسی از نایاک هستند.
احتمالامیگه منهم یک چیزایی شنیدم ولی دقیقاازارطباطمان باالقاعده خبرندارم!!!
بله ادعا عجیبه . اما واقعیت داره
جای پمپئو بجای زباله دانی تاریخ توالت تاریخ است سیفون را هم چند روز دیگر خواهند کشید خخخخ
ولی متاسفانه ما مردم ایران به حرف اونها بیشتر اعتماد داریم تا شما!!
چرا نمی توانیممثل خیلی از کشورها در آرامش و امنیت و رفاه زندگی کنیم؟.... آقای ظریف این انتخاب ما نبود!
هر وقت یه موضوع شدیداللحن تکذیب شد حتما اون ماجرا حقیقت داره
آقای ظریف ماخودمون انتخاب کردیم
بهشون بگو
با لبخند خونسردیتونو حفظ کنید
این پومپولی و ترامپی تا دقیقه90 و سوت پایان خطرناکند مسئولین غافلگیر نشونداین دیگه برف و سیل و... نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر