بازدید 16538
۳

عامل حمله به گردشگران خارجی به اعدام محکوم شد

در جریان این حمله یک تور لیدر اردنی و یک افسر اداره امنیت نیز که برای متوقف کردن فرد مهاجم وارد عمل شده بودند، دچار جراحت شدند.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 12 January 2021

به گزارش  تابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه گزارش داد : یک اردنی به اتهام حمله به گردشگران خارجی در نوامبر سال ۲۰۱۹ در این کشور به اعدام محکوم شد.

 در جریان حمله یک فرد ۲۰ ساله در روز ششم نوامبر سال ۲۰۱۹/ ۱۵ آبان ۱۳۹۸ با چاقو به گردشگران خارجی، ۶ نفر از جمله سه جهانگرد مکزیکی و یک زن سوئیسی در «جرش» (یک مکان تاریخی در شمال اردن) زخمی شدند.

در جریان این حمله یک تور لیدر اردنی و یک افسر اداره امنیت نیز که برای متوقف کردن فرد مهاجم وارد عمل شده بودند، دچار جراحت شدند.

در دسامبر سال ۲۰۱۶ هم در جریان حمله به یک دژ دوران صلیبیون در شهر کرک واقع در ۱۲۰ کیلومتری جنوب امان، ۱۰ نفر جان باختند؛ در این حمله که گروه داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت یک گردشگر زن کانادایی به همراه هفت مامور پلیس و دو غیرنظامی اردنی جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: دادگاه امنیت ایالتی اردن روز سه شنبه، یک شهروند این کشور را به علت وارد کردن ضربات چاقو در سال ۲۰۱۹ به هشت نفر در یکی از مکان‌های باستانی اردن - که چهار نفر آنها گردشگر خارجی بودند - به اعدام محکوم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
تو ایران که اوضاع کاملا متفاوته .....
دیروز پیامک اومده بود که برای کسب اقامت در اردن به عنوان امن ترین کشور خاورمیانه اقدام کنید!!!
کار خوبی کردند
کسی که به توریست حمله می کنه هدفش پنچر کردن صنعت توریسم آن کشور است و باید اعدام شود که درس عبرت بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر