بازدید 12194

تجهیزات پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی پیش ساخته

فاضلاب به هر آبی گفته می شود که از نظر کیفیت تحت تاثیر مواد تولید شده توسط انسان قرار گرفته باشد. فاضلاب از پسماند های مایع و جامد تشکیل شده و به دو دسته فاضلاب بهداشتی و فاضلاب صنعتی (پتروشیمی، کارخانه، رستوران، قالیشویی، کارواش، کاغذسازی، کشتارگاه، نساجی، آبکاری…) تقسیم می شود. فاضلاب صنعتی حاوی طیف وسیعی از آلاینده ها در غلظت های مختلف است که در ادامه به آن می پردازیم.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 11 January 2021

معرفی انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

فاضلاب به هر آبی گفته می شود که از نظر کیفیت تحت تاثیر مواد تولید شده توسط انسان قرار گرفته باشد. فاضلاب از پسماند های مایع و جامد تشکیل شده و به دو دسته فاضلاب بهداشتی و فاضلاب صنعتی (پتروشیمی، کارخانه، رستوران، قالیشویی، کارواش، کاغذسازی، کشتارگاه، نساجی، آبکاری…) تقسیم می شود. فاضلاب صنعتی حاوی طیف وسیعی از آلاینده ها در غلظت های مختلف است که در ادامه به آن می پردازیم.

  •  خصوصیات بیولوژیکی فاضلاب صنعتی

این خصوصیت شامل میکروارگانیزم های موجود در فاضلاب مانند باکتری ها، پوروتوزوآ ها، قارچ ها، جلبک ها و کرم ها میباشد.

این موارد از مناظر گوناگون شامل خواص میکروبیولوژیکی، منابع مصرفی کربن و انرژی، نیاز به اکسیژن و الزامات شرایط محیطی دسته بندی میگردند.

  • خصوصیات فیزیکی فاضلاب صنعتی

مهمترین مشخصه فیزیکی، فاضلاب محتوای جامدات است که شامل مواد شناور در اندازه های مختلف، مواد قابل ته نشینی ، مواد کلوئیدی و مواد محلول است. سایر مشخصه های فیزیکی شامل کدورت، رنگ، بو، میزان حرارت و دما، هدایت، چگالی، گراویته مخصوص و وزن ویژه است.

  • خصوصیات شیمیایی فاضلاب صنعتی

با توجه به محصول و یا خدماتی که واحد های صنعتی ارائه می دهند، پساب با مشخصه های شیمیایی مختلف را وارد محیط زیست می کنند. از مهم ترین پارامترهای شیمیایی فاضلاب ها میتوان به BOD، COD  و TOC  اشاره نمود. با توجه به تنوع پساب ها، شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی را برا آن داشته تا برای افزایش کارایی و طول عمر، طراحی و تولید پکیج های پیش ساخته را در انواع پلی اتیلنی، بتنی، کامپوزیتی و فلزی انجام دهند. این پکیج های پیش ساخته در محل مستقر و نصب می شوند.

صنایع

مشخصه پساب صنایع

پتروشیمی

TDS، نسبت COD/BOD بالا، COD بالا، فاضلاب محتوی ترکیبات بازدارنده فعالیت های بیولوژیکی است.

آبکاری

فلزات سنگین و سمی، آلاینده های خطرناک آلی و غیر آلی، اسیدی

نساجی

قلیاییت، درجه حرارت و BOD بالا، جامدات معلق فراوان و فاضلاب رنگی

دباغی

TS، سختی و شوری بالاست، فاضلاب محتوی سولفید، کروم،BOD،pH بالا

لبنیات

TDS بالا، پروتئین چربی و لاکتوز بالا

قند

TS و TDS، گلوکز بالا، pH متغیر،BOD کربنه بالاست

کاغذ

pH بالا یا پایین، رنگی، TDS، TSS بالا

لاستیک

BOD بالا، pH متغیر، کلرور فراوان و فاضلاب دارای بوی بدی است.

فولاد

pH پایین، محتوا اسیدها، سیانوژن، فنول، روغن ها و مواد جامد معلق ریز

سیمان

حرارت بالا، TS بالا

رنگ

محتوی جامدات آلی شامل: رنگ ها، رزین ها، روغن ها و حلال ها

مواد منفجره

حاوی TNT و PH بالا، رنگ بالا، تولید بو، اسیدهای آلی، الکل، روغن ها و صابون

آفت کش ها

بالا بودن مواد آلی دارای حلقه بنزنی، حاوی مواد سمی و pH پایین

نیروگاه‌های بخاری

فاضلاب دارای دمای بسیار بالاست و دارای مواد معدنی و محلول فراوان می باشد.

انواع مختلف جنس پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی

1. پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

یک تصفیه‌خانه روی زمین است که توان و استحکام بالایی دارد. جنس این پکیج از استیل کربن و یا فولاد ضد زنگ است. مقاومت این آلیاژ های آهن در مقابل ضربه و خوردگی به حدی بالاست که برای ساخت یک پکیج تصفیه فاضلاب فلزی ، مناسب هستند.

تولید و ساخت انواع پکیج تصفیه خانه فاضلاب با پکیج تصفیه فلزی

2. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پلی‌اتیلن در برابر اسیدها، اکسید کننده‌ها و کاهنده‌ها مقاوم است. نفوذپذیری پلی اتیلن در مقابل بخار و آب نسبت به اکثر پلاستیک‌ها پایین‌تر بوده و برای انتقال سیالات بسیار مناسب است. پکیج پیش ساخته تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی برای مقاوم شدن در برابر نور آفتاب پوششی از جنس کربن دارند که این محصولات را در مقابل اشعه فرابنفش مقاوم می کنند.

طراحی و تولید پکیج پیش ساخته تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی با استقرار و نصب در محل

3. پکیج تصفیه فاضلاب بتنی

پارامترهای آلوده کننده پساب مانند BOD ها، COD ها، مواد جامد معلق، نیتروژن، فسفر، اکسیژن محلول، کلر باقیمانده، سطح کلایمر و بسیاری موارد دیگر عموما به صورت مناسبی در این پکیج تصفیه می شوند. این نوع پکیج ها مشکل ساخت در محل را داشته و نیاز به هزینه عمرانی بالاتر دارند که در موارد با حجم پساب کم توصیه نمیگردد.

4. پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی

در این پکیج انواع مواد کامپوزیتی مانند جی ار پی (GRP) و فایبرگلاس (FRP) استفاده می شود. از مزیت های این پکیج می توان به استحکام مکانیکی بالا، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و خوردگی، تابش اشعه ماوراء بنفش و پایداری دما اشاره کرد.

سیستم پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی،‌ برای کارخانه های تصفیه فاضلاب، تصفیه فاضلاب غیر متمرکز در نواحی که سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی وجود ندارد و همچنین ذخیره مایعات و کشاورزی استفاده می شود.

مراحل تصفیه پساب ها در پکیج تصفیه فاضلاب

1. پیش تصفیه و تصفیه مقدماتی فاضلاب(Preliminary and Primary Treatment )

معمولاً شامل آشغال گیری حذف چربی و دانه گیری و مخزن متعادل ساز و ته نشینی اولیه است. در محفظه های ریزه کاری، سرعت آب به اندازه کافی بالا نگه داشته شده یا از هوا استفاده می شود، به طوری که از نگهداری بیشتر مواد جامد آلی جلوگیری می کند

2. تصفیه بیولوژیکی فاضلاب یا تصفیه ثانویه (Secondary Treatment)

عموما  شامل دو تصفیه بیولوژیکی هوازی و بیولوژیکی بی هوازی است. هدف از تصفیه ثانویه یا تصفیه بیولوژیکی، تصفیه بیشتر پساب حاصل از تصفیه مقدماتی فاضلاب برای از بین بردن مواد آلی باقی مانده و مواد جامد معلق است.

تجهیزات پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی پیش ساخته

3 . تصفیه پیشرفته(Advanced Treatment)

هنگامی استفاده می شود که مواد تشکیل دهنده فاضلاب خاصی که با تصفیه ثانویه از بین نمی روند باید حذف شوند. این تصفیه معمولاً به دنبال تصفیه ثانویه با سرعت بالا است، گاهی اوقات به عنوان تصفیه سوم شناخته می شود. با این حال، فرایندهای پیشرفته تصفیه گاهی با تصفیه اولیه یا ثانویه (به عنوان مثال، افزودن مواد شیمیایی به کلاریفایر های اولیه یا حوضچه های هوادهی برای از بین بردن فسفر) ترکیب می شود یا بجای تصفیه ثانویه استفاده می شود.

4 . ضدعفونی کردن

ضدعفونی کردن به طور معمول شامل تزریق محلول کلر در قسمت انتهایی یک حوضچه تماس با کلر است. میزان  کلر به قدرت فاضلاب و سایر فاکتورها بستگی دارد. ازن ژنراتورها با ظرفیت های گوناگون و تابش ماوراء بنفش (UV) نیز می تواند برای ضد عفونی استفاده شود.

 پکیج تزریق مواد شیمایی حین تزریق کلر برای عمل ضدعفونی کردن

شرکت مهندسین اوژن اطلس سپهر با بکارگیری دانش روز و مهندسین متخصص آمادگی ارائه خدمات مشاوره، طراحی و تولید پکیج های تصفیه فاضلاب پیش ساخته را دارد. برای ارتباط با کارشناسان با شماره ۹۱۳۰۰۲۰۴- ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید همچنین برای بازدید از سایت بر روی لینک سفارش انواع پکیج تصفیه فاضلاب کلیک نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی