بازدید 22441
پیمانه اقتصادی

پیش بینی عبدالناصر همتی از ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم/ عقبگرد دلار در معاملات پایان هفته / وزیر صمت: سود ۶۰ هزار میلیارد تومانی تولید کنندگان فولاد کجا رفته؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون هدف حذف ارز۴۲۰۰ تومانی صیانت از حقوق مردم است، کاهش نرخ سکه در آخرین روز هفته، ارزش بازار رمز ارز‌ها رقم تاریخی یک تریلیون دلار را ثبت کرد، نماد‌های پربیننده بورس کدامند؟ دلیل افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟ و افزایش شاخص قیمت مواد غذایی به بیشترین میزان سه سال گذشته را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 08 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون هدف حذف ارز۴۲۰۰ تومانی صیانت از حقوق مردم است، کاهش نرخ سکه در آخرین روز هفته، ارزش بازار رمز ارز‌ها رقم تاریخی یک تریلیون دلار را ثبت کرد، نماد‌های پربیننده بورس کدامند؟ دلیل افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟ و افزایش شاخص قیمت مواد غذایی به بیشترین میزان سه سال گذشته را در بر دارد.

هدف حذف ارز۴۲۰۰ تومانی صیانت از حقوق مردم است

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی کمیسیون تلفیق با هدف کوتاه کردن دست رانت خواران اجرا شده است، گفت: واقعیت این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط در اختیار نزدیک به ۲۰۰یا ۳۰۰نفر در کشور قرار می گیرد و توزیع کالاهایی که با این ارز تهیه شده است، با قیمت ۲۵ هزار تومانی در اختیار مردم قرار می گیرد که این امر باعث تضییع حقوق مردم می شود. حتما در بررسی مصارف بودجه  سعی می کنیم سود این اقدام در قالب هزینه های رفاهی، یارانه و داورهای بیماران صعب العلاج به دست مردم  و مصرف کنندگان اصلی برسد. در سه سال گذشته به همه وارد کنندگان ارز ۴۲۰۰تومایی دادیم، اما قیمت کالاهای مصرفی حداقل ۲۰۰درصد افزایش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه قیمتی که برای واردات کالا گذاشته شده ثابت بوده است، هدف کمیسیون را صیانت از حقوق مردم ذکر کرد و گفت: نمی شود کالاها با ارز ۴۲۰۰تومانی وارد کشور شود و با ارز ۲۵هزار تومانی در بازار به مصرف کننده برسد. این تصمیم گیری ما در حوزه نظارت به نفع عملکرد دولت خواهد بود.

عقبگرد دلار در معاملات پایان هفته

نرخ دلار در آخرین روز هفته با کاهش همراه شد، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۴۹۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۵۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۳۰۰ تومان ارزان‌تر بود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۳۰۹۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز چهارشنبه، ۲۰۰ تومان کاهش نرخ دارد.

کاهش نرخ سکه در آخرین روز هفته

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (پنجشنبه) با کاهش ۲۸۹ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۱۱ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون  و ۵۹۷ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم در برابر دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای پنج میلیون و ۵۰ هزارتومان رسید.

پیش بینی عبدالناصر همتی از ثبات قیمتها و کاهش تورم

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تیتر «آنچه گذشت» نوشت: امروز، وعده الهی تحقق یافت و دشمن شماره یک مردم ایران با آبروریزی مطلق به انتهای پرونده رذالت بار خود رسید. از ۱۵مرداد ۹۷که تحریم ها و فشار حداکثری آغاز شد،تا ۱۵ آبان که تحریم بانک مرکزی و بانک های کشور را شامل شد،بی سابقه ترین تحریم غیر قانونی وضع شده علیه اقتصادکشورمان بود، تا حدی که هیچ یک از بخش‌های اقتصاد و تجارت خارجی ایران نبود که مشمول تحریم‌ها واقع نشده باشد. در سال ۹۸ و سال ۹۹ تاکنون، درآمد ناشی از صادرات نفت ایران جمعاً کمتر از ۲۰ میلیارد دلار و دسترسی بانک مرکزی به آن نیز بسیار کمتر بود . این در حالی است که درآمدهای ارزی سالانه ناشی از صدور نفت، در سال‌های قبل، همراه با دسترسی به آن، سالانه بیش از ۴۰میلیارد دلار بوده است. بی شک ملت بزرگ ایران، با مقاومت تحسین برانگیز و علیرغم سختی ها و مشکلات ناشی از گرانی ها، عمدتاً برخاسته از آثار تحریم ها، پیروز این میدان است. وی در پایان نوشت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر  از یک طرف و گشایش های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی، همان گونه که قبلاً اعلام کردم، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر دربازارها، ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم باشیم.

افزایش شاخص قیمت مواد غذایی به بیشترین میزان سه سال گذشته

سازمان خوارو بار جهانی ملل متحد اعلام کرد: پس از هفت ماه افزایش متوالی، قیمت موادغذایی سرانجام به بیشترین میزان سه سال گذشته رسید. بر اساس اعلام سازمان خواربار جهانی ملل متحد شاخص‌های این سازمان که تغییرات بین المللی قیمت سبد غذاها را ردیابی می‌کند شاخص قیمت غذا در ماه دسامبر دو درصد افزایش یافت و به ۱۰۷.۵ رسید. دانه های روغنی بیشترین افزایش را در این مدت داشتند و عامل تقویت این شاخص بودند و پس از آن لبنیات، گوشت و غلات در جایگاه های بعدی قرار گرفتند. بر اساس ارزیابی‌های فائو قیمت شکر تنها محصولی بود که ماه گذشته عقب نشینی داشت؛ اما زیر شاخص های فرعی هنوز یک درصد در مقایسه با قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش علیرغم افزایش شدید قیمت در پایان سال ۲۰۲۰ میانگین قیمت ها بر اساس شاخصه سازمان ملل متحد ۹۷.۹۸ واحد بوده است که سه درصد بیشتر از سال گذشته و نیز بیشترین میزان از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می شود. به هر روی، نتیجه آمار سال گذشته فراتر از بحرانی است که دهه اخیر دیده شده که شاخص به اوج تاریخی خود یعنی تقریباً ۱۳۲ واحد رسیده بود. بر اساس گزارش فائو، برخی از این افزایش ها با افزایش شدید تقاضا و نیز شرایط نامناسب آب و هوا ایجاد شده است. این مساله بیشتر در محصولات لبنی مصداق دارد؛ بنابراین، سهم واردات و نیز کاهش عرضه در بین صادر کنندگان عمده به خاطر شیوع کرونا تورم مواد غذایی را افزایش داده است.

ارزش بازار رمز ارزها رقم تاریخی یک تریلیون دلار را ثبت کرد

با افزایش قیمت بیت کوین ارزش بازار رمز ارز‌ها به بیش از یک تریلیون دلار رسید. بر اساس این گزارش، نخستین بار است که ارزش معاملات رمز ارز‌ها به بیش از یک تریلیون رسیده که عامل آن رشد تاریخی رمز ارز پرمصرف «بیت کوین» است که تاکنون چنین قیمتی را به خود ندیده بود. بر اساس آمار‌هایی که توسط «کوین دسک» گردآوری شده است، بیت کوین که به تنهایی ۷۰ درصد بازار رمز ارز‌ها را تشکیل می‌دهد، روز پنجشنبه با ثبت رکورد جدید قیمت به ۳۷۷۳۹ دلار به فروش رفت. ارزش امروز بازار رمز ارز‌ها ۲۰۰ میلیارد دلار بیش از ژانویه سال ۲۰۱۸ است که آن زمان اکثر رمز ارز‌ها حراج فروش داشتند که از نظر میزان فروش یک رقم تاریخی به حساب می‌آمد.

علیرغم برخی نوسان‌ها، بزرگترین رمز ارز تنها در ابتدای سال ۲۰۲۱ به میزان ۳۰ درصد رشد داشت که در سال گذشته این رمز ارز نزدیک به چهار برابر افزایش یافته بود. رمز ارز «اتر» تنها در هفته گذشته ۶۰ درصد رشد داشت. به نقل از فارس، بیت کوین که به طلای دیجیتال معروف است، در بین سرمایه گذاران جذابیت بیشتری یافته، چون این رمز ارز به عنوان مانعی برای تورم و نیز عامل کاهش ارزش دلار تلقی می شود.

 

وزیر صمت: سود ۶۰ هزار میلیارد تومانی تولید کنندگان فولاد کجا رفته؟

وزیر صمت گفت: اگر بورس و بورس کالا زیر نظر وزیر اقتصاد است خود وزیر اقتصاد جواب مردم را درباره گرانی محصولات فولادی بدهد. وی با اشاره به افزایش قیمت فولاد در بازار گفت: با توجه به مواد اولیه ایرانی و امتیازاتی که دولت به تولید کنندگان فولاد می‌دهد انتظار این بود قیمت‌ها متعادل باشد. غول‌های فولادی ایجاد کردیم و رانت‌هایی به نام سنگ آهن به قیمت ۳۰۰ هزار تومان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم در حالی که قیمت جهانی آن تنی یک و نیم میلیون تومان است، اما همین غول‌های فولادی محصول را در بازار ایران به قیمت جهانی می‌فروشند که البته باید پاسخگو باشند. اگر ما در جنگ اقتصادی مسئولیت داریم کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، باید پاسخگو باشند. چطور می‌شود شمش ۴ هزار تومانی را ۱۲ هزار تومان بفروشند در این مدت تولید کنندگان فولاد ۶۰ هزار میلیارد تومان سود عایدشان شده، اما این پول کجا رفته؟ در توسعه که هزینه نشده، اما بگویید کدام خط و ماشین آلات جدید فولادی با این پول در حال توسعه است؟ رزم حسینی افزود: مکانیزم بورس برای آن بود که به وضع کوپنی خاتمه داده شود، اما اگر دوباره به سراغ فرآیند کوپنی برویم از فردا صبح ۳ هزار کارخانه دار می‌آیند و می‌گویند پروانه بهره برداری داریم به ما سهمیه بدهید. /خبرگزاری صداوسیما
 

نمادهای پربیننده بورس کدامند؟

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ایران‌خودرو، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، کاما و سایپا، در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت، محصولات چوبی، سایر حمل و نقل، کاشی و سرامیک، وسایل ارتباطی، استخراج زغال‌سنگ، خرده فروشی، کانی غیرفلزی، دستگاه‌های برقی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، منسوجات، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، زراعت و خدمات وابسته، رایانه، عمده فروشی، سیمان، آهک و گچ و قند و شکر بالاترین درصد بازدهی را داشتند. همچنین نماد صنایع غذایی به‌جز قند و شکر، چاپ، اطلاعات و ارتباطات، استخراج نفت و گاز به‌جز اکتشافات، بیمه و بازنشستگی، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، شیمیایی، سرمایه‌گذاری‌ها، هتل و رستوران، لاستیک و پلاستیک، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، فنی و مهندسی، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، استخراج کانه‌های فلزی، دارویی، مخابرات، فلزات اساسی، چند رشته‌ای صنعتی، استخراج سایر معادن، فرآورده‌های نفتی، خودرو و قطعات، محصولات کاغذی، پیمانکاری صنعتی، محصولات چرمی و سایر واسطه گری های مالی، از جمله نمادهایی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.

دلیل افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟

سخنگوی اتحادیه سراسری مرغداران میهن افزود: از آنجا که تولید، برای مرغداران به صرفه نیست، بسیاری از گله‌های مرغ تخم گذار، حذف شدند و همین موضوع، موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت تخم مرغ شده است. نبی‌پور، با بیان اینکه در حال حاضر تخم مرغ به صورت دو نرخی به بازار عرضه می‌شود، گفت: حدود نیمی از تخم مرغ تولیدی مرغداران، با نرخ مصوب کیلویی ۱۴ هزار تومان، توسط دولت خریداری و به بازار عرضه می‌شود و بقیه آن، با قیمت آزاد، بین کیلویی ۱۶ تا ۱۹ هزار تومان، به فروش می‌رسد، که این دو نرخی شدن بهای تخم مرغ، بازار را دچار نوسان کرده است.

وی افزود: عرضه تخم مرغ با نرخ دولتی، برای مرغداران صرفه ندارد و همین موضوع باعث حذف بسیاری از گله‌های مرغ شده است. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، گفت: متأسفانه برخی گزارش‌ها حاکی است، تخم‌مرغ‌هایی که با نرخ دولتی از درب مرغداری، توسط دولت خریداری می‌شوند، در بازار آزاد و خرده فروشی‌ها با نرخ بسیار بالا به فروش می‌رسند. از یک سو، نهاده مورد نیاز مرغداران، همچنان از طریق سامانه بازار گاه، تأمین نمی‌شود و از سوی دیگر، تأخیر در تحویل نهاده‌ها، موجب شده تا مرغداران بخشی از نهاده‌های خود را از بازار آزاد تهیه کنند. علاوه بر اینها، با افزایش ۳۵ درصدی کرایه‌های حمل و نقل، هزینه مرغداران برای عرضه تخم مرغ به بازار، افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
گرانی ها همچنان می تازند
لبنیات و میوه در صدر جدول گرانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
اولین یارانه ۴۵۰۰۰تومانی در آذر ۸۹واریز شد که معادل ۴۵ دلار بود.الان آن یارانه با دلار ۲۶۰۰۰ تومانی ارزش یک میلیون دویست هزار تومان است.که برای خیلی از خانواده ها حیاتی بود.آیا بانک مرکزی میخواهد دلار را مثل سال ۸۹ به هزار تومان برساند که وعده آینده خوش و خرم با کاهش تورم میدهد؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
تاسف انگیزه
که میوه و لبنیات که مصرفی ترین اجناس خوراکی هستند
درصدرگرانی ها هستند!!!!!ا
راه حل: نخورید میوه نخرید نبینید تا دلتان نخواهد
تعارض منافع همه جا بیداد می‌کند.
وقتی غول‌های فولادی (هر معدنی) دولتی هستند، معلومه که مواد اولیه که سرمایه ملت هست را به مفت به آنها می‌فروشند، و محصول نهایی را به قیمت حتی بیشتر از بازار جهانی به مردم. باید از جیب ملت هزینه‌های مدیریت غلط دولتی، و حقوق‌های نجومی مدیران بی‌کفایت را در بیاورند! به‌جای دریافت مالیات از آنهایی که در نوسانات هر چیزی سودهای هنگفت به جیب می‌زنند، از جیب قشر متوسط به پایین برداشت می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
ایران یعنی جائیکه مسابقه قیمت دلار با کالا وخدمات است.ایران یعنی جائیکه صدها جلسه می گذارند که بنزین باید 3000 تومان باشد یا 3500 تومان بعد نرخ دلار 17500 تومان در 45 دقیقه تصویب می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
فولاد مهمترین نیاز کشور هست باید ملی شود ....
از ثبات و عدم نوسان صحبت میفرمایند!!!!!!
مثل این می ماند زلزله از عدم لرزش اثر خود صحبت کند میشود؟؟
الان که از نظر ایشان همه چیز گل و بلبل شده بهترین زمان برای تعویض ایشان است و گرنه بازار امکان ندارد به این اقایون اعتماد کند.
منتهی تیم جدید مجریه امریکا محال با دولت اقای روحانی که ۶ ماه از عمرش مانده مذاکره موثر انجام دهد و انها حداقل تا یکسال مشغول چیدمانهای خودشان و مسائل خودشان خواهند بود.
اقای همتی الان هدف امریکا چیست؟
اول تابستان فرمودید سیاست انها ارز پاشی ما است
ابتدای مهر فرمودید سیاست انها عدم ارز پاشی ماست
الان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
اینها آمریکا را بهانه کرده اند و هر کاری دلشان بخواهد میکنند! اگر اینها در بازار دخالت نمیکردند محال بود قیمت دلار بیشتر از 12 هزار تومان بشود در این سه سال. ...
مسلما تغییر قیمت هر محصولی روی تغییر سایر اقلام مرتبط تأثیر خواهد گذاشت و این قافله دائما ادامه می یابد چرا که در زنجیره تأمین همه کالاها و بلکه خدمات به همدیگر مرتبطند.
اینکه مسئولین بیایند و گران شدن هر کالایی را با توجیه مشکلات در تأمین نهاده ها بظاهر توجیه کنند که اسمش پاسخگویی نیست. رفع مسئولیت است.
اولا وقتی دولت خودش برای همه اقلام مجوز افزایشش قیمت صادر میکند پس همین مجوزها را هم ملاک افزایش حقوق قرار بدهد میزان حقوق ودستمزد باید خیلی بیشتر از وضعیت کنونی باشد.
در سمت عرضه کالا هم اگر زنچیره تولید را بدرستی تحلیل کنند مشخص خواهد شد که کدام کالاها بصورت گلوگاهی عمل میکنند. با مشخص شدن آنها باید برای تأمین مستمر آنها برنامه ریزی داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
افزایش حقوق نیاز نداریم حقوق ما اگر 50 یا 100 درصد هم رشد کند مبلغ ان حداکثر چند میلیون می شودولی تورم قیمت خانه 200 میلیونی را یک میلیارد میکند چطور می شود با این افزایش حقوق ها این فاصله ها را پر کرد باید قیمت ها در کالاهای چون فولاد و سیمان و باز نگری شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
ناشناسی 8:19 دقیقا درست میگوید. افزایش حقوقها نهایتا بعد از چند سال روی هم شاید بشود صد درصد یعنی دو برابر . ولی افزایش قیمتها در همین مدتی که حقوقها دو برابر شده بیش از شش برابر بوده! یعنی اصلا با افزایش حقوق هیچ کشایشی در مشکلات مردم نمیشود. وظیفه دولت و مسئولان کاهش نرخها است ولی دولت به دلیل منافعی هنگفتش نمیخواهد قیمتها کاهش پیدا کند. یادتان هست سال 92 که دولت تازه انتخاب شده بود ناگهان بدون آنکه مذاکره ای شده باشد یا برجامی امضضا شده باشد یا تحریمها برداشته شده باشند دلار یکباره ریخت ولی سیف تعیین تکلیف کرد که قیمت دلار از سه هزار تومان کمتر نباید بشود؟ حالا هم همان سیاست است
آقای همتی گرامی!با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی از ریزش شاخص بورس و پودر شده دارایی مردم هم سخن بگویید.
توی تمام دنیا بگردی هیچ رئیس بانک مرکزی در یک کشور حسابی، پیش بینی نمیکنه.......
تو که همه پیش بینی هات توزرد درآمد!
دلار تا تشکیل دولت جدید در همان محدوده ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان مورد نظر بانک مرکزی
پاسخ ها
Reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
ممنون از نظریه شما شوقی جون ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
اتفاقا برعکس نهایت 20 تومن خواهد بود. همان 17 تومن که گفتند
خدا قوت
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
همتی
خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
برای چی؟؟
برای منفجر کردن بازارها؟؟؟
بله خداقوت
بورس چی میشه؟؟؟
انصافا درست گفته گرچه همین قیمت گزاری سنگ آهن ناعادلانه است و باید مثل قیمت محصول نهایی براساس قیمت جهانی باشد .نه اینکه معادن را بعد ایجاد ارزش افزوده واریز کنیم به حساب عده ای
در پاسخ به چهره خندان جناب اقای همتی عرض می نمایم رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون
اگر جناب اقای همتی اظهار نظر نفرمایند، ایا برای خودشان و خودمان بهتر نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
بالاخره باید بگوید: ماهم هستیم و پستی داریم.
ما میگیم دلار 4200 تومنی حذف بشه بجاش پولش مستقیم به مردم داده بشه. یعنی یا یارانه نقدی اضافه بشه یا یارانه کالایی. اما یک عده میخوان فقط قسمت اولش رو عمل کنن!
جناب آقای همتی امیدوار بودن خیلی خوبه ولی چاره کار نیست از این پیش بینی ها، شما و امثال شما زیاد کردید بهتره هیچی نگید بزارید این کشتی شکسته اقتصاد ما همینجوری بره جلو . کی به کیه این همه سال گذشته و هر سال بدتر از پارسال دیگه پوست مردم کلفت شده
روحانی فرمایش کرد:
مردم اول سال لپه میخرید ۱۸ هزار و لاستیک میخرید یک میلیون
ولی الان لپه شده ۴۸ هزار و لاستیک شده ۵ میلیون
ولی اصلا نفهمیدن چی شد و چطور حسن نرخشون را ۴ برابر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
ملت لاستيك كهنه مسمتعمل ده درصدي مي خرند
روحانی فرمایش کرد:
مردم اول سال لپه میخرید ۱۸ هزار و لاستیک میخرید یک میلیون
ولی الان لپه شده ۴۸ هزار و لاستیک شده ۵ میلیون
ولی اصلا نفهمیدن چی شد و چطور حسن نرخشون را ۴ برابر کرد
شی جین پینگ رهبر چین سال ۲۰۲۰ را سال پیروزی بزرگ برای حزب کمونیست و مردم چین خواند. او آرزو کرد که سال ۲۰۲۱ نیز تحت رهبری حزب کمونیست، سال خوبی برای چین باشد!

▪️ چین با گسترش ویروس کرونا در جهان باعث شد تا تنها در یک سال، ثروت سرمایه‌داران وابسته به چین کمونیستی بیش از ۲۷٪ افزایش پیدا کند.
جناب همتی کدام حرف شما تاکنون درست در آمده
اقای رجناب آقای ززم خسینی شصت هزار میلیارد تومان را بصورت یارانه چندین سال است میدهید به چند نفر انگشت شمار آقازاده میبرند میخورند خالا نگران هستید که اگر سهمیه بدهید سه هزار نفر دارای پروانه میآیند برای اخذ سهمیه .
خی بفر فرض ض اینکه نصف این سه هزار واخد جعلی باشد نیمه دوم که واقعی هستند و باز هم میتوانید نظارت کنید به جعو با نارت بر مصرف به انها فولاد ندهید این صخبت ها یعنی فرار کردن از مسئولیت
خدابه خیر کنه
بازم این پیشبینی کرد
فردا میرم دلارمیخرم
تا یه اتفاقی توامریکا میافته ودلار یه دوبست تومان میلدپایین پیش بینی حضرات گل میکنه !!!!!
کار سختی در پیش دارید ، جلوگیری از ارزانی!!
تورم 200تا300 درصدی و کاهش 20 تا 30 درصدی معجزه است .
سود ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه ها که با بنزین سهمیه به مردم داده میشه کجا رفت؟ این سود باید بره جیب سهامداران نه کسایی که هیچ حملیتی از پالایشگاه ها ندارند
در هفته پیش رو، دلار وارد کانال 20 هزار تومن خواهد شد و اگر آمریکا به برجام برگردد، میشود 15 هزار تومن. اما پایین تر نخواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
برگشت امريكا به برجام داداش كجاي كاري با دلار 15000تومان هم زورمون به امرار معاش معمولي نميرسه اين حرفا فقط به درد اقايان مي خوره تا دوباره ارز4200دريافت كنن و در بازا با 15000تومان تجارت كنن
سود 60 هزار میلیارد تومانی فولاد و افزایش نرخ ارز و افزایش سایر قیمتها فقط و فقط در جیب دولت است.
هدف حذف ارز۴۲۰۰ تومانی صیانت از حقوق مردم است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قبول، ولی هدف از برقراری ارز 4200 تومانی چه بود که حالا حذف آن صیانت از حقوق مردم است؟

عقبگرد دلار در معاملات پایان هفته!!!!!!!!!!!
اول هفته تا آخر هفته پیشروی و صعود آخر هفته هم کمی عقبگرد یا دورخیز و آماده شدن برای هفته ی بعد. علی برکت الله.

پیش بینی عبدالناصر همتی از ثبات قیمتها و کاهش تورم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
افزایش شاخص قیمت مواد غذایی به بیشترین میزان سه سال گذشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کدامشان را باور کنیم؟
مدام حرف از ثبات قیمت ها و کاهش تورم می زنند ولی هر روز قیمت ها بالاتر می رود و سفره ها کوچکتر و زندگی ها سخت تر می شود. فقط با یک جمله: علی برکت الله و بعد می گویند قیمت ها را طوری بالا برده ایم که مردم نفهمیدند گران شده اند. علی برکت الله از این همه عدم درک گرانی این مردم که درکی از سخت تر شدن زندگیشان ندارند. علی برکت الله.

وزیر صمت: سود ۶۰ هزار میلیارد تومانی تولید کنندگان فولاد کجا رفته؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از ما سوال می کنید؟ شما مسئولین باید جواب بدهید نه مردم!!!!!!!!!!!!!! یواش یواش از مردم هم طلبکار می شوید!!!!!!!!!! مثل آقای وزیر که می گوید مردم اگر از مسئولین دو تابعیتی خبر دارند به ما گزارش بدهند و اگر گزارشی به دست آنها نرسد مردم مقصرهستند...

دلیل افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟!!!!!!!!!!!!!!!
این داستان قدیمی شده شما گران کنید و کار خودتان را ادامه بدهید و هر روز زحمت نکشید دنبال یک بهانه جدید باشید مردم که هنوز نفهمیده اند که گران شده است کالاها ...علی برکت الله.
پیش بینی عبدالناصر همتی از ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم
عبدالناصر عزيز اگر مرد ميدان هستيد قدرت خريد یارانه ۴۵۰۰۰تومانی سال ۸۹ را به مردم برگردونيد .هي لاف نزنيد ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر