بازدید 2432

رباب: این فدراسيون منحل نمي‌شود

رشته ايروبيك بخشي از فدراسيون ما است. اين رشته با ضرب‌آهنگي انجام مي‌شود كه اگر اين ضرب‌آهنگ رعايت نشود، مشكلاتي براي ما ايجاد مي‌كند. ما سي‌دي‌هاي آموزشي كه به تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد رسيده آماده كرديم و در اختيار مخاطبان خودمان قرار داديم. باز هم سعي مي‌كنيم كه سي‌دي‌هايي با ضرب‌آهنگ‌هاي متفاوت و متنوع براي جامعه خود فراهم كنيم.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷ 06 June 2010
نشست خبري "رباب شهريان" سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك صبح يكشنبه در محل فدراسيون برگزار شد.

به گزارش ايسنا، سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در اين نشست گفت: من از بيستم دي ماه سال گذشته در فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك كار خود را آغاز كردم.23 سال سابقه فعاليت به عنوان كارمند رسمي سازمان تربيت بدني را دارم. 15 سال مدير بودم و تجربيات زيادي در بخش ورزش دارم. فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك ويژگي‌هاي خاصي دارد و جامعه بسيار زيادي را تحت پوشش خود دارد. ما با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري نگاه ويژه‌اي به عمومي كردن ورزش در ميان جامعه داريم. رشته آمادگي جسماني و ايروبيك، بعد از فوتبال دومين جامعه مخاطب را دارد. فوتبال با رشته‌هاي ديگر متفاوت است. همين مساله باعث شده ضرورت پرداختن به ورزش همگاني در رشته ما دوچندان شود. ما براي فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك ساختار تعريف كرديم.

وي ادامه داد: در اين فدراسيون ما كميته‌هاي طرح و توسعه، آموزش و كميته فني را مورد بازنگري قرار داديم چرا كه اعتقاد داريم نگاه تخصصي به آمادگي جسماني و ايروبيك نشده است بنابراين تصميم گرفتيم كه ديد تخصصي به اين مساله داشته باشيم. ما بايد از پتانسيل‌ها استفاده كنيم. ما همچنين مكاتباتي را با همه فدراسيون‌ها داشتيم و به آن‌ها آمادگي خود را اعلام كرديم تا براي آن‌ها مربيان بدنساز متخصص در رشته‌هاي مختلف ورزشي تربيت كنيم. با فدراسيون‌هاي بسكتبال، واليبال و... وارد مذاكره شديم تا اين بحث باعث شود ما نگاه تخصصي‌تري به مربيان بدنساز داشته باشيم.

شهريان اضافه كرد: ما سعي كرديم از دانش اساتيد دانشگاهي استفاده كنيم. رييس سازمان تربيت بدني در جلسه با روساي فدراسيون‌ها تاكيد داشت كه ورزش را علمي كنيم. او همچنين خواستار تلاش مضاعف، همدلي، اختصاص وقت بيشتر و همگاني كردن ورزش در ميان جامعه شد. خوشبختانه فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در همه زمينه‌ها كار خود را انجام مي‌دهد. ما همچنين شوراي علمي ـ تخصصي فدراسيون را با حضور 11 استاد دانشگاه تشكيل داديم. اين شورا كه هر يك ماه يك بار تشكيل مي‌شود به ما كمك مي‌كند برنامه‌هاي راهبردي فدراسيون را پيش ببريم.

سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك اضافه كرد: در بحث كميته آموزش ما سعي كرديم محور آموزش را به هيات‌هاي استاني ببريم. به عنوان مثال پيش از اين استان تهران فعاليت بسيار كمي داشت ولي امروز خوشبختانه اين هيات فعال‌تر شده است. ما همچنين سعي كرديم در زمينه تربيت نيروي متخصص و برگزاري دوره‌هاي آموزشي، هيات‌ها را فعال كنيم. همچنين براي اولين بار در فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك شاخص‌هايي براي مدرسان اين رشته تعيين كرديم و آيين‌نامه آموزشي را به صورت كتابچه‌اي به تصويب رسانديم.

وي با بيان اينكه در 87 درصد از باشگاه‌هاي سراسر كشور رشته آمادگي جسماني و ايروبيك فعال است خاطرنشان كرد: رشته اول 87 درصد از باشگاه‌هاي كشور آمادگي جسماني و ايروبيك است. اين مساله وظيفه ما را در بحث تعامل با بخش خصوصي بيشتر مي‌كند. ما جلسه‌اي با كانون باشگاه‌داران داشتيم. يك جلسه هم با مديران باشگاه‌هاي خصوصي تهران برگزار كرديم. همچنين در اين باره با سعيدلو مكاتبه كرديم. معتقدم بحث نظارت بر باشگاه‌هاي خصوصي بايد ساماندهي شود تا كارها با نظارت بيشتري انجام گيرد.

شهريان همچنين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درخصوص اقدامات صورت گرفته ظرف چند ماه قبل به خبرنگاران گفت: فدراسيون آمادگي جسماني فصل‌نامه تخصصي آمادگي جسماني نداشت. ما با پيگيري‌هاي فراوان توانستيم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز فصل‌نامه را بگيريم تا بتوانيم از اين طريق به جامعه مخاطب آمادگي جسماني و ايروبيك كمك كنيم.

وي اضافه كرد: رشته ايروبيك بخشي از فدراسيون ما است. اين رشته با ضرب‌آهنگي انجام مي‌شود كه اگر اين ضرب‌آهنگ رعايت نشود، مشكلاتي براي ما ايجاد مي‌كند. ما سي‌دي‌هاي آموزشي كه به تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد رسيده آماده كرديم و در اختيار مخاطبان خودمان قرار داديم. باز هم سعي مي‌كنيم كه سي‌دي‌هايي با ضرب‌آهنگ‌هاي متفاوت و متنوع براي جامعه خود فراهم كنيم.

سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك يادآور شد: يكي از كارهايي كه بخش ورزش بايد براي آن هزينه كند ايجاد باور و فرهنگ ورزش در جامعه است. ما براحتي از طريق اين فدراسيون مي‌توانيم اين اقدام را انجام دهيم. يكي از تفاوت‌هاي كشورهاي توسعه يافته و توسعه نيافته،‌ ميزان مرگ و مير در آن‌هاست. متاسفانه در شهر تهران به عنوان مثال ده درصد مردم فقط ورزش مي‌كنند و 90 درصد باقي مانده ورزش نمي‌كنند. همچنين شاخص چاقي امروز در ميان كودكان ما بالا رفته است. اين مساله نگران كننده است. ما موظفيم اين حساسيت را در جامعه ايجاد كنيم تا مردم دقت بيشتري به سلامت خود داشته باشند.

وي درخصوص وضعيت هيات‌هاي استاني اضافه كرد: آمادگي جسماني 32 هيات فعال در سراسر كشور دارد. قاطعانه مي‌توانم بگويم اين هيات‌ها در استان‌هاي خودشان اول يا دوم هستند.

شهريان درخصوص امضاي تفاهم‌نامه با دستگاه‌هاي مختلف تصريح كرد: در راستاي توسعه ورزش آمادگي جسماني و ايروبيك ما با دستگاه‌هاي مختلف تفاهم‌نامه امضا كرده‌ايم. ما سعي مي‌كنيم روي مباحث عمومي و قهرماني سرمايه‌گذاري كنيم. ما با انجمن علمي تغذيه تفاهم نامه امضا كرديم تا مربيان مخاطب آمادگي جسماني و ايروبيك، كارگاه آموزشي داشته باشند. همچنين با فدراسيون روستايي ـ عشايري تفاهم‌نامه‌اي نوشتيم. با توجه به حضور كيومرث هاشمي در وزارت آموزش و پرورش نيز نشستي را براي توسعه اين رشته برگزار كرديم. خوشبختانه بحث استخدام مربيان ورزشي در مدارس در حال پيگيري است. ما سعي مي‌كنيم در بحث تربيت مربيان و بروز كردن دانش آن‌ها با آموزش و پرورش همكاري داشته باشيم. در بخش زنگ ورزش مدارس نيز توافق كرديم براي مدت 10 تا 15 دقيقه يك برنامه ايروبيك در مدارس در نظر گرفته شود. همچنين ما سعي كرديم چند برنامه براي جشنواره كودكان داشته باشيم. اين برنامه براي استان‌ها طراحي شده است تا فرهنگ ورزش در ميان قشر كودك جامعه هم ايجاد شود.

سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك با بيان اينكه برنامه راهبردي فدراسيون در حال تدوين است تصريح كرد: ما به دنبال تدوين برنامه راهبردي فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك هستيم تا نظام برنامه‌ريزي را در فدراسيون ايجاد كنيم. معتقدم فدراسيون ما توانسته حلقه مفقود ميان بخش علمي و اجرايي را با استفاده از مديران و اساتيد دانشگاهي پيدا كند. ما به رشته آمادگي جسماني و ايروبيك نگاه علمي داريم بر همين اساس قرار است فردا نخستين همايش آمادگي جسماني و ايروبيك در آكادمي فوتبال با حضور معاونان سازمان تربيت بدني، اساتيد دانشگاهي و هيات‌هاي استاني برگزار شود. ما در اين همايش 20 سخنران داريم. از آنجايي كه سازمان بهداشت جهاني امسال را سال شهرنشيني و سلامت نام‌گذاري كرده، ما هم تصميم گرفتيم همايشي با اين محوريت را براي مردم برگزار كنيم و قصد داريم به برگزاري چنين همايش‌هايي مداومت بخشيم.

در ادامه رباب شهريان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. يكي از خبرنگاران پرسيد كه با توجه به وجود مشكلات مالي در فدراسيون‌هاي ورزشي آيا شما هم با كمبود اعتبارات مواجه هستيد، كه شهريان پاسخ داد: فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك جزو فدراسيون‌هايي است كه نه در بازي‌هاي آسيايي حضور دارد و نه در بازي‌هاي المپيكي. بنابراين بودجه ما قابل مقايسه با ساير فدراسيون‌ها نيست. بودجه كه سازمان تربيت بدني براي ما در نظر گرفته بود كاملا به ما پرداخت شده است. فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك به دليل برنامه‌هايش و اثرگذار بودن در بخش خصوصي معمولا با كمبود بودجه مواجه نيست.

وي با بيان اينكه نگاه به ورزش و قرار گرفتن اين مقوله در اولويت زندگي در قشر جوان جامعه بيشتر شده است تصريح كرد: ما اهداف‌مان را تعريف كرديم و سعي كرديم با اختصاص پوسترها و سي‌دي‌هاي آموزشي با قيمت‌هاي مناسب، نيازهاي جامعه مخاطب خودمان را برطرف كنيم. متولي افزايش سرانه ورزشي فدراسيون آمادگي جسماني نيست. ما سعي مي‌كنيم حساسيت مردم را نسبت به سلامت خودشان بالا ببريم. ما بايد همه دست به دست هم دهيم تا ورزش جزو اولويت‌هاي زندگي قرار بگيرد.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه مجمع انتخابات فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك چه زماني برگزار خواهد شد، تاكيد كرد: سازمان تربيت بدني به ما اعلام كرده كه مردادماه مجمع ما برگزار مي‌شود. زماني برگزاري مجمع تعدادي از فدراسيون‌ها زودتر اعلام شده، مهلت نام‌نويسي از كانديداها نيز بايد از طريق سازمان به ما اعلام شود. من ان‌شاءالله براي رياست فدراسيون نام‌نويسي مي‌كنم. ورزش، شغل من نيست، دغدغه فكري من است. اگر اينجا هم نباشم حداقل پست من كارشناس ورزش است. هرجا به من بگويند كار مي‌كنم.

سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه شايعاتي درخصوص انحلال فدراسيون شما وجود دارد، آيا اين مساله صحت دارد، خاطرنشان كرد: زماني كه به اين فدراسيون آمدم، بحث‌هاي زيادي مبني بر انحلال فدراسيون وجود داشت. من در همان ابتدا گفتم اگر بحث تجزيه فدراسيون وجود دارد، براي چه به آنجا بروم. ولي امروز قاطعانه مي‌گويم سياست سازمان به هيچ وجه ادغام فدراسيون نيست. قبلا موازي‌كاري‌هايي در دو فدراسيون وجود داشت ولي وقتي بحث كارشناسي صورت گرفت، ديدم كه اين دو مقوله از هم جداست. ايروبيكي كه براي سلامت و نشاط جامعه كار مي‌كند از ايروجيمي كه كارش قهرماني است، جداست. از طرفي با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري براي عمومي كردن ورزش، همه فدراسيون‌ها بايد زمان بيشتري وقت بگذارند. بحث انحلال فدراسيون ما هنوز هم مطرح مي‌شود ولي در نشست‌هايي كه با سازمان تربيت بدني داشتيم متوجه شديم كه چنين ديدگاهي وجود ندارد. در مجموع فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك كار خود را با قدرت پيش مي‌برد تا به جامعه كمك كند.

وي درخصوص اينكه آيا فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك برنامه برون‌مرزي نيز خواهد داشت تاكيد كرد: فدراسيون ما از نظر جايگاه بين‌المللي با ديدگاه قهرماني تشكيل نشده است. ارتقاي سطح سلامت جامعه، ديدگاه فدراسيون جهاني ماست ولي سالانه يك دوره مسابقات در جهان برگزار مي‌شود كه ايروبيك ژيمناستيك است. ما در بحث داخلي مسابقات قهرمان كشوري و باشگاهي را با قدرت برگزار مي‌كنيم. در بحث قهرماني هم مكاتباتي با سازمان صورت گرفته كه در صورت موافقت شوراي برون‌مرزي تيم اعزام كنيم. در تقويم ورزشي ما اين اعزام پيش‌بيني شده است كه اين مسابقه جنبه بازي‌هاي آسيايي و المپيكي ندارد و در واقع به صورت جشنواره فرهنگي ـ‌ هنري حساب مي‌شود و خيلي ورزشي نيست. اين مسابقه‌ها اوايل آبان‌ماه امسال در هلند برگزار خواهد شد.

وي درخصوص وضعيت باشگاه‌هاي آمادگي جسماني و ايروبيك نيز به خبرنگاران گفت: باشگاه‌ها در فدراسيون ما بسيار فعال هستند. بسياري از رشته‌هاي اول باشگاه‌هاي ورزشي، آمادگي جسماني و ايروبيك است ولي متاسفانه هيچ شاخصه‌بندي براي باشگاه‌ها وجود ندارد. ما در تعامل با سازمان تربيت بدني مكاتباتي كرديم و طرحي داديم تا باشگاه‌ها دسته‌بندي شوند. در اين زمينه هم نيازمند حمايت رسانه‌ها هستيم.

شهريان درخصوص تعامل با شهرداري نيز يادآور شد: ما جلساتي را با شهرداري برگزار كرديم و پيشنهاد داديم سطح مربيان شهرداري را ارتقا دهيم وهمچنين براي آگاهي دادن مردم جهت استفاده از دستگاه‌هاي ورزشي در پارك‌ها اعلام كرديم كه مي‌توانيم تفاهم‌نامه‌اي بنويسيم تا مربياني كه به تازگي كارت مربي‌گري خود را دريافت كرده‌اند، دوره كارورزي خود را در پارك‌ها بگذرانند. همچنين قرار است پلاك‌هايي در پارك‌ها نصب شود تا نحوه استفاده از لوازم ورزشي براي جلوگيري از مصدوميت مردم روي آن توضيح داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار