بازدید 64828

سرلشکر باقری: انتقام قطعی است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مجازات آمران و عاملان جنایت ترور شهیدان ما مسیر خود را طی می‌کند. انتقام الهی قطعی اما تعیین‌کننده زمان و مکان آن جبهه اسلام است.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 07 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از برنا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید دکتر محسن فخری‌زاده روز پنجشنبه با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و نیروهای مسلح، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و لشکری در وزارت دفاع برگزار شد.

سرلشکر پاسدار باقری در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید دکتر فخری‌زاده گفت: گرامی می‌داریم سالگرد شهادت ابرمجاهد جهان اسلام سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین اربعین شهادت دانشمند برجسته جهان اسلام و ملت ایران دکتر فخری‌زاده را که تقارن این دو مناسبت رمز نزدیکی و هم‌جهتی این شهیدان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: یکی از این شهیدان مرد میدان مبارزه و جهاد و مقاومت بود و دیگری مرد میدان علم و دانش و جهاد علمی بود و هردو با خلوص، ایثار و فداکاری آنقدر تلاش کردند تا به این اجرا و مزد بی نظیر الهی نائل شدند.

وی گفت: امیدواریم راه این دو شهید توسط همرزمان آنها و جوانانی که چه اسلحه حاج قاسم را دست بگیرند و چه جوانان دانشمندی که قلم و کاغذ و مجموعه علمی شهید فخری‌زاده را بر عهده بگیرند و پیش ببرند، با افتخار و با شور و با تحرک و مجازات بیشتر ادامه پیدا کند. شهید دکتر فخری‌زاده علاوه بر همه ارزش‌هایی که بر یک شهید مترتب است و به او نایل شد یک دانشمند بود.

سرلشکر باقری ادامه داد: ما مسلمان هستیم و در مکتب اهل بیت رشد کرده‌ایم. دین و مکتبی که برای علم و عالم، جایگاه بی نظیری قائل است؛ هر آنچه اسلام در مورد دانش و دانشمند بیان کرده احساس من این است که در این دانشمند برجسته و مخلص یکجا به ودیعه گذاشته شده بود و این جزو لطف خداوند است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اسلام، عالم و دانشمند را از دیگران برتر می داند و در قرآن می فرماید: دانشمند بر دیگران برتری دارد. عبادت دانشمند نیز بر عبادت سایرین در اسلام برتری دارد.

وی با بیان این که دانش واقعی از آن خداوند است که به مومن جاری و نازل می شود گفت: دانشی که از جانب خداوند است برکت خاص خود را دارد. یک زمان این دانش تبدیل به سلاح هسته ای می شود که برای اولین بار و تنها و صرفاً توسط آمریکای جنایتکار به کار برده می‌شود و موجب قتل و نابودی جمعیت فراوانی در دو شهر ژاپن می‌شود و زمان دیگری در دل یک مومن جاری می‌شود و موجب شکل‌گیری پدافند هسته‌ای برای مصونیت یک ملت و مصونیت جهان در برابر جنایتکاران می‌شود.

سرلشکر باقری یادآور شد: در مورد صنعت دفاعی هم باز خداوند است که به حضرت داود صنعت دفاعی را می آموزد. خداوند به پیامبرش یاد می دهد که چگونه زره و به قول امروز لباس و جلیقه ضد گلوله بسازد تا در برابر دشمنان بتواند بهتر به رزم و جهاد بپردازد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که حضرت علی (ع) می فرماید که عالم سه نشانه دارد که اول دانش ، دوم صبر و حلم و سوم ساکت و کم حرف است گفت: چقدر این نشانه ها در وجود شهید فخری زاده دانشمند مخلص ما جاری بود. او علم را مایه قدرت می‌دانست همانند آنچه که حضرت علی در نهج البلاغه فرمود علم مایه قدرت است که هر کس در اختیار گرفت قدرتمند خواهد بود و هرکس او را در اختیار ندارد بر او قدرت می یابند و مغبون قدرتهای دیگر می شود.

وی افزود: شهید فخری‌زاده علم را مایه قدرت نظام اسلامی می دانست . زمانی چه در ایران و چه در جهان دانشمندی داریم که علم را به خاطر علم می آموزند یا علم را به خاطر هدفی که نمی دانند می آموزند یا علم را می آموزند تا در اختیار قدرتمندان غاصب جهان قرار بگیرد. اما دانشمندی هم داریم که علم را می‌آموزد و آموزش می دهد برای اینکه اسلام پیش برود و انسانیت به قله های خود برسد و ظلمی صورت نگیرد، تفاوت این دو زمین تا آسمان است و این عزیز دانشمند ما اینگونه بود. علم را به عنوان عامل قدرت نظام اسلامی که پرچم عدالت را در دست دارد در پیش گرفته بود و یک دانشمند واقعی مسلمان و جهان اسلام بود.

سرلشکر باقری ادامه داد: او هم علم داشت، هم صبر و حلم داشت و هم ساکت و کم حرف بود چقدر این ویژگی ها یکجا در این عزیز بزرگوار ما جمع شده بود.

وی اضافه کرد: افزایش دانش در شهید فخری زاده مایع افزایش تعبد و ایمان و اخلاص او شده بود. هیچگاه ندیدیم یکبار این دانش و توان مدیریت مایه غرور او باشد . مایه کم شدن تواضع او شود. حتی اگر کسی با نظرات او مخالفت می‌کرد، کسی که دانشش را نداشت، او صبر و تحمل می کرد و با لحن خوش پاسخ را می داد. افزایش دانش در او موجب افزایش ایمان و عرفان شد. مرد عارفی بود که این از دانش ، ایمان و اخلاص او بود.

ریس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای شهید فخری زاده بن بست معنا نداشت. خود من شاید در چند مورد به این عزیز می‌گفتم که فلان مشکل را داریم، هیچ گاه نمی گفت که ما هنوز به این سطح از علم و فناوری نرسیده‌ایم . می گفت تلاش می‌کنیم و خداوند هم برکت می دهد و همین طور هم بود. شاید 90 درصد طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در مجموعه او دنبال کردند و به نتیجه رسیدند و یا در حال به نتیجه رسیدند است قابل بیان نیست، اما واقعیت این است که در ذهن و مسیر او و با برکت الهی در کار او هیچگاه هیچ بن‌بستی وجود نداشت، هرچه می گفتیم با فاصله زمانی معقولی در اختیار ما قرار می گرفت.

سرلشکر باقری افزود: او دانستنیها ودانش ها را حفظ نمی‌کرد که بعد بیان کند، خیر او تولید دانش می‌کرد. در عمق موضوعات وارد می‌شد و خلق و تولید دانش داشت به همین جهت در مسئله فلسفه علم و فلسفه دانش ورود کرده بود، چرا دانش و چرا علم؟ این چرایی را با جدیت دنبال می کرد.

وی با بیان این که شهید فخری زاده زکات علم خود را نیز می پرداخت گفت: با همه گرفتاری هایی که داشت تدریس را کنار نمی گذاشت و نسل جوان بعدی را تربیت می کرد و تربیت کرد ، جوانانی که راه او را ادامه خواهند داد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: می توان با قاطعیت اینطور گفت که شهید فخری زاده یک مجاهد علمی در مسیر جهاد الهی و اسلامی و در مسیر قدرت یابی نظام اسلامی بود که با استقامت و پایداری تا بذل جان این مسیر را ادامه داد و یک لحظه هم پا پس نکشید.

وی با بیان این که شهید فخری زاده قریب به دو دهه تحت تعقیب شنیع ترین آدمهای کره زمین بود گفت: کسی قریب به 20 سال تحت تعقیب باشد و این زندگی سخت را پیش برود و لحظه ای در این مسیر لغزان نشود. و این که بگوید من دیگر 40 سال خدمت کردم و کفایت می کند و کسی دیگری بیاید و این مسیر را ادامه دهد، خیر این گونه نبود او ثابت قدم ایستاد و تا بذل جان این مسیر را با قدرت ادامه داد.

سرلشکر باقری با اشاره به خدمات ارزشمند شهید فخری زاده افزود: بخش عظمی از خدمات ایشان را نمی توان بیان کرد اما خود مجموعه سازمان سپند کار فوق العاده ارزشمندی است. در بخش های گوناگون وزارت دفاع و صنعت های دفاعی و موسسه تحقیقات دانشمندان فراوانی در حال تحقیق هستند اما شهید فخری زاده مجموعه ای را ایجاد کرد که فراتر از دانش آنها و در لبه فناوری تحقیق انجام دادند. تشکیل مجموعه سپند یعنی داشتن یک ظرفیت مدیریتی و علمی که بتواند دانشمندان فراتر از مجموعه دانشمندان مستقر در سایر بخش های وزارت دفاع و حتی سایر نیروهای مسلح در خود جمع کند و آنها را اداره کند و پیش ببرد که این خدمت فوق العاده ارزشمندی است.

وی ادامه داد: این چشمه جاری و جوشان میوه های بسیار فراوانی را خواهد داد. عزیزانی که این پرچم را به دست گرفتند مسیر را پیش خواهند برد.

سرلشکر باقری با بیان این که اقدامات پژوهشی بی نظیری شهید فخری زاده و همکاران او در دفاع پدافند هسته ای ، پدافند زیستی و پدافند شیمیایی انجام دادند گفت: ساخت سامانه ایکس ری خودرو و دیگر پژوهش هایی که در دفاع هوایی در برابر سلاح ها و تجهیزات نامتعارف انجام داد حقیقتا از اقدامات سایرین یک سر و گردن بالاتر بود و امروز یک یک در نقاط و محل های حیاتی کشور در حال نصب و راه اندازی است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به اقدامات این شهید در بحث مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: در مساله کیت تشخیص آزمایشگاهی و در زمینه واکسن که امروز در مرحله آزمایش انسانی و بالینی شده است که کار فوق العاده ارزشمند این شهید است. اگر در کشور 3 الی 4 مجموعه در این حد توانستند پیش بروند یکی از آنها مجموعه این شهید بود.

وی در ادامه با بیان این که شهید فخری زاده بیش از دو دهه مورد غضب دشمنان بوده است افزود: آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیست کودک کش به شدت از فعالیت های این شهید عصبانی و غضبناک بودند و بر همین اساس دنبال او بودند. در گزارش ها دیدید که نام او در چه فهرست هایی بود و چه جانی هایی نام او را به زبان آوردند که ارزش ندارد نام آنها را حتی به زبان آورد.

سرلشکر باقری با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی تحمل مشاهده قدرت علمی در جهان اسلام را نداشتند و صرفا هم مربوط به ما نیست گفت: از روزی که هر کشور اسلامی در فیزیک هسته ای وارد شد آنها مسیر ترور را درپیش گرفتند.

وی ادامه داد: آمریکا یی ها هم همینطور هستند از زمان اشغال عراق دهها و حتی صدها دانشمند عراقی را به طرق مختلف به شهادت رسانند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در شهادت سردار سلیمانی و شهادت فخری زاده مشابهت های فراوانی وجود دارد که یکی از آنها قاتلین و عامران آنها هستند. حقیقا باید گفت بدترین آدمهای دوران ما یکی رییس جمهوری آمریکا و یکی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور شهادت این دو شهید را صادر کردند و این ارزش این دو شهید را نشان می دهد که چگونه و با دستور چه کسانی به طور مستقیم به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با بیان این که ما دو وظیفه در قبال شهادت این شهیدان داریم گفت: اول این که وظیفه داریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفتند مجازات آمران و عاملان این جنایت است که مسیر خودر ا طی می کند و در زمان و مکان خود اتفاق خواهد افتاد. انتقام الهی قطعی است، اما زمان و مکان او را جبهه اسلام تعیین می کند.

سرلشکر باقری افزود: مساله دوم ادامه راه علمی شهید فخری زاده است که وزارت دفاع به سرعت جایگزین این شهید را توسط دانشمند دیگری پر کرد.

وی ادامه داد: جوانان زیادی بعد از شهادت این دانشمند به این رشته آمده و علاقمندی نشان می دهند و این راه با قدرت و سربلندی بیشتر ادامه خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر