بازدید 24135

پمپئو خواستار محاکمه هجوم برندگان به کنگره شد

وزیر امور خارجه آمریکا، هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی.سی را "غیر قابل قبول" و "غیر قابل تحمل" توصیف کرد و گفت مجرمانی که در این اقدام شرکت داشتند با عدالت روبرو خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 07 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: یورش به کنگره غیر قابل قبول است. بی قانونی و غارت... در اینجا یا جای دیگری در جهان، همواره غیر قابل قبول است. من به نقاط بسیاری در جهان سفر کرده ام و همواره حامی حق مردم برای اعتراضات مسالمت آمیز برای باورها و مساله هایشان بوده ام.

پمپئو تاکید کرد: اما خشونت و به خطر انداختن جان دیگران از جمله کسانی که وظیفه حفظ امنیت ما را بر عهده دارند، در داخل و خارج غیر قابل تحمل است. باید فورا مجرمانی که مرتکب این شورش شدند، به پای میز محاکمه آورد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه "آمریکا بهتر از آن چیزی است که امروز دیدیم" گفت او "دموکراسی دست اول را در بهترین حالت خود" دیده است.

هرج و مرج هواداران ترامپ بعد از سخنرانی جنجالی او در واشنگتن دی.سی و تاکید دوباره او بر وقوع تقلب، به سرقت رفتن انتخابات و امتناع از پذیرش شکست انتخاباتی مقابل جو بایدن به راه افتاد. طرفداران ترامپ با یورش به سمت ساختمان کنگره که در حال بررسی آرای الکترال برای تایید پیروزی بایدن بود، کارشکنی کردند. براساس گزارشها، تاکنون ده ها افسر پلیس زخمی شده و حداقل چهار تن کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۰
در میان ارازل و اوباشی که اطراف ترامپ بعنوان مشاور و وزیر را گرفته اند وقیح ترینشان و بی چشم و رو ترین و پست ترینشان, همین پمپوو خبیث است احمقی به تمام معنا که بزودی به زباله دان تاریخ به همراه رییسش خواهد پیوست. به امید پیوستن همه هیات حاکمه امریکا به زباله دان تاریخ.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
یعنی همین مردک از شورش و تخریب اماکن تو کشورهایی منانند ایران و عراق و ..... حمایت می کنه، اما این کار در آمریکا غیر قابل تحمل و زشت
پس نامرد عالم چطور دستور به قتل ژنرال ما دادید
واقعا این پمپو وزیرخارجه امریکا فردی باهوش وباتدبیر وسیاستمداری گارگشته هست این شخصیت باید رئیس جمهور امریکا بشه، نه ترامپ قماربازدیوانه دست درد نکنه اقای پمپو بااین محکوم کردنت خدانگهدارت باشه که میگی حامی انسانهای بیچاره هستی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
وایضاً احمق ترین، دروغگوترین و متقلب ترین فرد در تاریخ سیاسی آمریکا.
الان ما باید به سبک پمپئو کشتار معترضان توسط پلیس آمریکا رو محکوم کنیم و خواهان لغو مقرارت حکومت نظامی در واشنگتن و دادن اجازه برگزاری تجمع بشیم!!!
توی آبان 98 اینهمه بانک و پمپ بنزین توسط مخالفان آتش زده شد. اونوقت همین امثال پمپئو از ما میخواستن با معترضان به خشونت رفتار نکنیم! اما حالا باید معترضان به کنگره که هیچ چیز مهمی رو هم نابود نکردن به شدت محاکمه بشن؟
پمپئو تکلیفش رو مشخص کنه
اول اینکه فهمیدیم قانون انتخاباتی امریکا چقدر جالبه و این قانون رو به کشورهای دیگه هم یاد بدن
دوم اینکه اگه هرج و مرج تو کشور امریکا باشه ، نقض قانون اشت اما همین رفتار ،در کشورهای دیگه تلاش برای گرفتن حق است
هااااااا از قدیم.گفتن « چاه نکن بهر کسی ،!!!! اول خودت بعدا کسی،» با دستان ناپاکتان ایران را در فته 88 بچالش کشبدید حالا مزه شو بکشید چشمتون کور و ...
"بی قانونی و غارت... در اینجا یا جای دیگری در جهان، همواره غیر قابل "قبول است" این حرف این آدم پست وفرمایه وبی شرف وجانیتکار خبیث مایک پمپئو را بخاطر داشته باشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل