بازدید 29075
پیمانه اقتصادی

رئیس جمهور: دلار ۱۷ هزار تومانی تبعات اقتصادی زیادی خواهد داشت/ پشت پرده افزایش قیمت دلار در هفته اخیر/ سومین مشتری بزرگ ایران از عراق نفت خریداری می‌کند/ سهم مالیات در بودجه ۱۴۰۰ چند درصد است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پیش بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱، حقیقی‌ها همچنان فروشنده، از بازار خودرو چه خبر؟ کره جنوبی اقدامی برای پرداخت بدهی به ایران نکرده است، موسس علی بابا ناپدید نشده، فقط آفتابی نمی‌شود و کاهش مالیات واحد‌های تولیدی و اصناف در سال آینده را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 07 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پیش بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱، حقیقی‌ها همچنان فروشنده، از بازار خودرو چه خبر؟ کره جنوبی اقدامی برای پرداخت بدهی به ایران نکرده است، موسس علی بابا ناپدید نشده، فقط آفتابی نمی‌شود و کاهش مالیات واحد‌های تولیدی و اصناف در سال آینده را در بر دارد.

پیش بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱

بانک جهانی در گزارشی تاکید کرد، رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ به ۴ درصد افزایش پیدا می‌کند و کشف واکسن کرونا و تزریق آن تاثیر زیادی در این رشد اقتصادی خواهد داشت. بانک جهانی در گزارش چشم انداز جهانی خود اعلام کرد، پس از کاهش ۴.۳ درصدی اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا ـ که موجی از بیکاری و و رشکستگی و فقر میلیون‌ها نفر را سبب شد ـ جهان دوباره در سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی ۴ درصدی را به خود خواهد دید. بانک جهانی تاکید کرده است که اثرات این بیماری و همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان همچنان ادامه دار خواهد بود.

این نهاد بین المللی درباره اقتصاد روسیه گفته است که رشد اقتصادی در این کشور به ۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ می‌رسد که تا حدودی کاهش‌های گذشته خود را جبران خواهد کرد. از نظر این بانک جهانی، کشف واکسن کرونا در این کشور تاثیر زیادی در رشد اقتصادی خواهد داشت. بانک جهانی رشد اقتصادی ترکیه را ۴.۵ درصد و اروپای مرکزی را ۳.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد. همچنین بر اساس اعلام این بانک، رشد اقتصادی چین و آمریکا هم به ترتیب ۷.۹ و ۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. همچنین ژاپن نیز رشد ۲.۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

 

حقیقی‌ها همچنان فروشنده

روز گذشته سهامی به ارزش یک هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان از سبد سهام معامله‌گران خرد بورس تهران به پرتفوی حقوقی‌ها افزوده شد و رقم این جابه‌جایی‌ها در فرابورس به ۲۲۷ میلیارد تومان رسید. در مجموع این میزان خروج نقدینگی خرد از گردونه معاملات سهام از ۲۵ آذرماه تاکنون سابقه نداشت. از ۳۹ صنعت فعال بورسی، سی گروه با خالص فروش حقیقی‌ها مواجه شدند. به نقل از دنیای اقتصاد، در این میان بیشترین خروج سرمایه خرد از زیرمجموعه‌های گروه محصولات شیمیایی به میزان ۲۳۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان رقم خورد. پس از آن شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی بودند که شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش ۱۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در مسیر حقیقی به حقوقی بودند. گروه فلزات اساسی نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و شاهد ثبت خالص فروش ۱۷۵ میلیارد تومانی حقیقی‌ها در زیرمجموعه‌های خود بود.

در آن‌ سوی بازار گروه کاشی و سرامیک همچنان در صدر توجه فعالان خرد بورس تهران قرار دارد و روز چهارشنبه نیز شاهد خالص خرید ۲۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومانی این دسته از بازیگران سهام بود. گروهی که شاید نتوان دلیل بنیادی برای رشد قیمت سهام زیرمجموعه آن آورد؛ اما حرکت خلاف مسیر بازار آن طی ماه‌های گذشته سبب شده تا سرمایه بیشتر جذب کند. گروه لاستیک و پلاستیک نیز در آخرین روز کاری این هفته با جابه‌جایی سهامی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی همراه شد. 

پشت پرده افزایش قیمت دلار در هفته اخیر

یکی از گروه‌هایی که در روزهای اخیر در بازار ارز فعال شدند، متضرران ارزی بودند. به گفته فعالان، این گروه بیشتر شامل افرادی می‌شود که اساسا انتظار شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را نداشتند و از اواخر مهرماه، موقعیت فروش نگرفتند. صعود دلار در مهرماه به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی، انتظار این گروه را به این سمت برده بود که با پیروزی ترامپ، قیمت اسکناس آمریکایی تا مرز ۵۰ هزار تومان نیز رشد خواهد کرد. با این حال، نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد که قیمت دلار در مسیر نزولی قرار گرفت و در گام دوم، در کانال ۲۵ هزار تومانی گرفتار نوسانات اندک شد. چنین روند قیمتی موجب شده است که برخی از معامله‌گران ارزی دچار ضرر سنگین نگهداری دلارهای بالا خرید شوند.

به نقل از دنیای اقتصاد، به همین دلیل این گروه در هفته اخیر با برجسته کردن برخی اخبار سیاسی سعی کردند، قیمت دلار را در جاده صعودی قرار دهند. آنها تا حدی در این امر موفق بودند، ولی آنچه باعث شد، نتوانند دلار را به سوی کانال‌های بالاتر هدایت کنند، احتمال بالای خروج ترامپ از کاخ سفید است. برخی از افراد این گروه کم‌کم در حال پذیرش شکست ترامپ هستند، ولی همزمان سعی می‌کنند، شایعه احتمال افزایش وقوع جنگ در آخرین روزهای دولت فعلی آمریکا را برجسته کنند، چرا که سعی دارند، در این روزهای آخر تا حدی خود را از ضرر خارج کنند.

رئیس جمهور: دلار ۱۷ هزار تومانی تبعات اقتصادی زیادی خواهد داشت

 حسن روحانی دیروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت گفت: به منظور تقویت پول ملی پیش بینی کرده‌ایم که قیمت دلار بر مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و چنانچه این رقم یکباره به ۱۷ هزار تومان افزایش یابد، بدون تردید آثار و تبعات اقتصادی زیادی برای مردم خواهد داشت؛ لذا نباید مردم و دولت را در ماه‌های آخر تحت فشار مشکلات اقتصادی قرار داد.

سومین مشتری بزرگ ایران از عراق نفت خریداری می کند

رویترز: بر اساس ردیابی کشتی ها  و اعلام یک منبع آگاه، بزرگترین پالایشگاه هند، نخستین محموله «نفت بصره» را از کشور عراق خریداری کرد. آمارها نشان می دهد که این کشتی چهارم ژانویه، بندر بصره در جنوب عراق را ترک کرده و انتظار می رود که چهاردهم ژانویه به بندر «چنای» در جنوب شرق هند برسد. این منابع اعلام کرده اند که این شرکت هندی قرار است سه گرید نفت سنگین، متوسط و سبک بصره عراق را خریدار ی کند. همچنین یک میلیون بشکه نفت متوسط بصره هم قرار است به یک شرکت وابسته چنای برود.

تاکنون این شرکت پالایشی هند و شرکت ملی نفت این کشور در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده اند. این شرکت هندی تقریبا یک سوم ظرفیت پالایشی 5 میلیون بشکه ای این کشور را کنترل می کند. هند یکی از بزرگترین مشتریان نفتی ایران است و واردات نفت ایران را که زمانی سومین صادرکننده بزرگ به این کشور بود، در اواسط سال ۲۰۱۹ پس از انقضای معافیت های آمریکا متوقف کرد. این کشور ۷.۶۵ میلیون تن نفت ونزوئلا را در فاصله ژانویه تا اکتبر امسال در مقایسه با ۱۵.۹ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ وارد کرد. اخیرا  وزیر نفت کشور هند علاقه مندی به دریافت دوباره نفت از ایران کرده است. /فارس

کاهش مالیات واحدهای تولیدی و اصناف در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه این کمیسیون برای کاهش مالیات واحدهای تولیدی و اصناف در سال ١۴٠٠ خبر داد. رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کار درآمد مشمول مالیات واحدهای تولیدی و اصناف علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی ها و مشوق های مالیاتی از پنج واحد درصد بخشودگی نرخ ماده ۱۰۵ و ۱۳۱ قانون مالیاتهای مستقیم برخوردارند. به گفته وی، نرخ این معافیت مالیاتی برای اصناف تا سقف ١٠٠ میلیون تومان در سال خواهد بود.

از بازار خودرو چه خبر؟

این روزها پس از تلاطماتی که هفته گذشته شورای رقابت با اعلام نحوه قیمت‌گذاری جدید خودروها اعلام کرده بود و شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم، بازار به آرامش رسیده و قیمت‌ها مجدد شیب نزولی به خود گرفته است. کارشناسان معتقدند:‌ هر خبری در بازار سرمایه می‌تواند واکنش بازار خودرو را به دنبال داشته باشد، زیرا خودرو نیز در سال‌های گذشته به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. جو روانی حاصل از اعلام قیمت‌گذاری های جدید از سوی شورای رقابت سبب شده بود تا دارندگان خودرو قیمت‌های بالاتری مطالبه کنند و در مجموع افزایش سه تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی را شاهد باشیم. با گذشت چند روز، نمایشگاه‌داران اعلام می‌کنند:‌ قفل معاملات اندکی باز شده، صاحبان خودرو حاضر به فروش هستند و اندک افرادی که نیاز واقعی دارند، خودرو خریداری می‌کنند. به گفته آنان، این روزها بازار قیمت‌هایی مشابه اواخر آبان‌ماه که شاهد افت بیش از ۳۰ درصدی قیمت‌ها بودیم را تجربه می‌کند. کارشناسان می گویند، تا پایان سال روند قیمتی همین‌طور خواهد بود و شاید در مقاطعی برخی اخبار بتواند تاثیرات اندکی در بالا یا پایین شدن قیمت‌ها داشته باشد.

امروز در سایت‌های خودرویی هر دستگاه پراید در بازار بین ۱۰۲ تا ۱۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۹۳ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۱۸۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۸۰ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۰۹ تا ۱۱۰ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۱۱۸ میلیون تومان و دنا اتومات توربو با سقف شیشه‌ای ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. همچنین در دسته مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه سراتو به ۸۱۰ تا ۸۱۵ میلیون تومان، تیوولی ۸۱۰ میلیون تومان، هایما اس۷ به ۶۷۰ میلیون تومان و جک اس۵ به ۶۶۰ میلیون تومان قیمت دارند.

«نعمت الله کاشانی‌نسب»، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در این زمینه به ایرنا گفت: پس از جنجال مطلب اعلامی رییس شورای رقابت در هفته گذشته که افزایش چهار تا پنج میلیونی خودروهای داخلی را به دنبال داشت، این روزها بازار در آرامش به سر می‌برد. وی یادآور شد: این موضوع اما روی قیمت خودروهای مونتاژی و خارجی چندان تاثیرگذار نبود و این خودروها همچنان با افت ۲۵ درصدی نسبت به یک ماه و نیم گذشته قیمت دارند. کاشانی‌نسب پیش‌بینی‌کرد:‌ در صورتی که عرضه خودروسازان افزایش یابد، قیمت خودرو بیش از پیش کاهش یابد. وی ادامه‌ داد: نرخ ارز حدود ۲۰ روزی است که در کانال ۲۵ هزار تومان باقی مانده و تاثیرگذاری کمی بر قیمت‌ها داشته است.

کره جنوبی اقدامی برای پرداخت بدهی به ایران نکرده است

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: مذاکراتی برای پرداخت بدهی سئول به تهران انجام شده، اما هیچ کدام عملیاتی نشده است. حسین تنهایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مذاکرات برای بازگشت بدهی کره جنوبی به کشور آغاز و قول هایی برای پرداخت آن از سوی این کشور داده شده است، اما تاکنون شاهد هیچ اقدام عملی نبودیم. وی افزود: در این مذاکرات موضوع تهاتر نیز مطرح شده که حداقل کاری است که کره جنوبی می تواند در راستای پرداخت بدهی ها انجام دهد. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا کالاهای غیرتحریمی به جای پول، دریافت شود و بتوانیم دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی وارد کشور کنیم. وی خاطرنشان کرد: همچنین مباحثی مبنی بر واردات مواد اولیه، ماشین آلات، قطعات کارخانجات، لوازم خانگی، مواد بهداشتی، مطرح شده اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

سهم مالیات در بودجه ۱۴۰۰ چند درصد است؟

سید احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه اقتصادی عیار گفت: عملکرد دو سال اخیر پیام خوبی در حوزه مالیات به ما نمی‌دهد، به طوری که سهم مالیات در بودجه سال آینده کاهش یافته و به زیر ۳۰ درصد رسیده است. وی افزود: در بودجه سال گذشته سهم مالیات بیش از ۳۵ درصد بود و برای امسال به ۳۱ درصد رسید. برای سال آینده سهم مالیات در بودجه به زیر ۳۰ درصد رسیده که نتیجه آن استقراض بیشتر است. با اینکه انتظار می‌رفت با کاهش فروش نفت طرح‌های مالیاتی در دولت تصویب شود، تاکنون لایحه‌ای در این زمینه تصویب نشده است و مجلس در این راستا وارد عمل شد و قانون مالیات‌های مستقیم را بررسی و تصویب کرد.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، در متن مصوبه اخیر مجلس، ساز و کار برای حذف برخی معافیت‌های مالیاتی و همچنین دریافت مالیات بر عایدی سرمایه دیده شده است. خاندوزی به پرسشی مبنی بر اینکه در مجلس قبل بحث مالیات بر عایدی سرمایه مطرح شد و دولت اعلام کرد که این طرح را به مجلس تحویل خواهد داد اما چرا خبری از اجرای آن نیست پاسخ داد: دولت‌ها به دلیل اینکه کوتاه مدت سر کار می‌آیند با این استدلال که نباید یک قشر خاص را با خودمان در تقابل قرار دهیم به استقراض رو می‌آوردند و منتظر می‌شوند تا راه فروش نفت بازگردد و به اعتیاد نفتی خود ادامه دهند.

موسس علی بابا ناپدید نشده، فقط آفتابی نمی‌شود

منابع رسانه ای شامل روزنامه وال استریت ژورنال هفته جاری گزارش کردند که "جک ما" از زمان حضور در یک مجمع در اکتبر که طی آن از رگولاتورهای مالی چین انتقاد کرده بود، در انظار عمومی دیده نشده است. وی در کنفرانسی در اکتبر از رگولاتورهای مالی انتقاد کرده و آنها را کلوب افراد پیری خوانده بود که مناسب نظارت بر نوآوری فناوری چینی نیستند. دونکان کلارک، رییس هیات مدیره شرکت فناوری BDA China احتمال داد که به دلیل مقررات جدید، از جک ما خواسته شده است جلوی چشم ظاهر نشود. مدتی پس از این رویداد، برنامه گروه آنت جک ما برای عرضه اولیه عمومی سهام از سوی بازارهای سهام شانگهای و هنگ کنگ معلق شد. کمیسیون رگولاتوری اوراق بهادار چین در بیانیه ای در نوامبر اعلام کرده بود "جک ما" و دو مدیر گروه آنت توسط رگولاتورها احضار شده و به ادای توضیحات پرداختند. اگرچه "جک ما" ممکن است فقط در طول تحقیقات رگولاتورهای چینی تلاش کند آفتابی نشود اما غیبت او یادآور سرنوشت چهره های برجسته دیگری است که پس از اختلاف با مقامات چین، ناپدید شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
دولت و مجلس انقدر بابت دلار ۱۷۵۰۰ بحث و جدل میکند تا مردم از ۱۱۵۰۰ شدن دلار دولتی خوشحال و راضی بشن، همان داستان دلار ازاد و نیمایی آزاد تا ۳۲ بردن بالا مردم رضایت دادن به دلار نیمایی ۲۵۵۰۰ تومان یادشان رفت که دلار نیمایی باید حد اکثر ۷ تومان باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
تا وقتیکه جلوی اختلاس و کلاه برداری و سود جویی بی رویه گرفته نشود ،اوضاع همینطور و بد تر خواهد شد ،حال دلار دولتی بالا برود و یا پایین بیاید!
دیروز بورس حدود۴۰ هزارواحد دیگر(نزدیک ۳ درصد) فروریخت ودراستانه سقوط به کانال یک میلیون ودویست هزارواحد قرارگرفت
امروز به تیترهای جراید دقت کنید حتی بکی از انها هم کوچکترین اشاره ای به این اتفاق مهم نکردند
جالب اینست که روزنامه تخصصی اقتصادی وبشدت حامی بورس که درمواقع رشد بورس تیترهای حماسی میزند تیتر اول امروز خود را به « دومینوی شکست ترامپ» اختصاص داده !!!!
این نمونه بارز نقض بیطرفی و عدم رعایت عدالت درانعکاس اخباراست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
روزنامه های اقتصادی در دوره اقای احمدی نژاد بهتر بودند و الان تمامشان تیترهای دستوری میزنن
رئیس جمهور: دلار ۱۷ هزار تومانی تبعات اقتصادی زیادی خواهد داشت
خوبه نگفته اي بابا من خواب بودم صيح توي پمپ بنزين فهميدم قيمت دلار ميخواد 17000تومان بشه
البته اين شگردشون شده دست بالا ميگيرن كه به حد وسط رازي بشيم
با اعلام پیروزی قطعی بایدن، بزودی دلار وارد کانال زیر 20 هزار تومن خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
اگر تغییر نکرد چی
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
خدا به داد بورس برسد
شهریار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
دل خوش شما را به قیمت مناسب خریداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
مسئولان کارکشته تر از این حرفها هستند که اجازه کاهش افسارگسیخته را بدهند
من نمی دونم آیا نمایندگان مجلس نمی دانند یا می دانند و هیچ کاری نمی کنند.یعنی نمایندگان مجلس نمی دانند در این کشور کارمندی هست که 45 میلیون تومان در ماه حقوق می گیرد و کارمندی دیگر با همان سابقه کار و همان مدرک تحصیلی در اداره دولت دیگر 4 میلیون 500 هزار تومان حقوق می گیرد.آخه این چه نظام هماهتگ پرداخت حقوقه.ظاهرا دلار 17500 تومانی با توجه به حقوق 20 میلیون تا 100 میلیون تومان تصویب می شود .و اون قشر ضعیف له می شود.
آرامش در بازار خودرو؟؟؟206 که 36میلیون بوده شده 193 میلیون بعد اسم اینو میذارین ارامش؟ خجالت اوره
بازار با دلار بیست پنج تومان شما نابود شد
رئیس جمهور چقدر نگران اقتصاد کشور و معیشت مردم است . به مرگ می گیرند تا به تب راضی شویم.
پشت پرده افزایش قیمت دلار در هفته اخیر!!!!
دلار از 70 ریال بشود 250000 ریال میدونید یعنی چی؟
دلاری که شما کردی از ۴ تومن به ۳۰ تومن چطور تبعات نداشته و دلار ۴۲۰۰ هم که دادید به خودی ها ریالیش برای مردم هزینه نشد
اقا چرا نظرات منو يك بار هم نمي ذاريد
دلار ٤٢٠٠ فقط براي ادمهاي خاص هست چون راهاي ديگه بسته شده و تحريم شديد هستم فقط تنها راه براي استفاده همين دلار ٤٢٠٠ مونده كه دولت پافشاري مي كنه كه همين قيمت براي ادمهاي خاص باشه تا سود سرشاري ببرن ولي براي مردم هيچ فايده اي نداشته
آرزوهای ایرانی ها در دهه های مختلف:
دهه ۵۰: اگه انقلاب کنیم خوشبخت میشیم
دهه ۶۰: جنگ تموم بشه خوشبختیم
دهه ۷۰: خرابیای جنگ و بسازیم خوشبختیم
دهه ۸۰: اگه تحریم برداشته بشه خوشبختیم
دهه ۹۰: ازین بدبخت تر نشیم خوشبختیم
چه ارامشی ارزش پول یک دهم شده خودور با مقیاس طلا در نظر بگیریم دو برابر شده.دوستم خودرو که یک بیش از یک سال ثبت نام کرده بود تحویل گرفت دربهایش قفل نمیشد نمایندگی گفت برو شکر کن اشکال اساسی تری نداره
دلار باید رسما تک نرخی شود.چرا که الان اقتصاد مملکت براساس نرخ آزاد اداره می شود.در غیر اینصورت چپاول ارز های ارزان ادامه خواهد داشت.
ارزش واقعی دلار 7 تومان (70 ریال) است.
می شه یه اقتصاد دان توضیح بده این کار به نفع مرومه یا به ضرر ؟ من تصورم اینه که تا حالا تاجرها با دلار ۴۲۰۰ وارد می کردن و به ما ۱۷۰۰۰ می فروختن و خودشون سود سرشاری دریافت می کردن حالا با دلار ۱۷۰۰۰ وارد می کنن ما باید چه هزینه ای بپردازیم فکر کنم عده ی کمی تو این شرایط توان زندگی داشته باشن اگه اشتباه می گم بگین
این چه دولتی است که حتی اجازه ندارد نرخ ارز را پایین بیاورد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
نظرات را کامل منتشر کنید لطفاً
از چه می ترسید؟؟؟؟
با دلاری 4200 کلنگ و دسته بیل و سنگ قبر وارد کردن مایحتاج مردم با دلار 26 هزار تومان بود
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
حقوق كارگران و كاركنان را هم به دلار محاسبه و پرداخت کنید
اصلا واحد پول ملی را به دلار تغییر بدید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر