بازدید 10610

رژیم های لاغری پر طرفدار کدامند؟+ معرفی رژیم های لیمومی

این مقاله به شما کمک میکند تا ۱۰ رژیم پرخطر را بشناسید و بدانید چرا مردم به ویژه خانم ها از رژیم های لیمومی استفاده میکنند،پس همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 06 January 2021

این روز ها با وجود ویروس هزار چهره کرونا و قرنطینه، سبک زندگی همه ما دستخوش تغییرات عظیمی شده است که سبک تغذیه ای ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است. اما این تغییرات در سبک زندگی و سبک تغذیه و در کنار آن بی تحرکی، چیزی جز چاقی و اضافه وزن برایمان نداشته است.

احتمالا شما هم بعد از وزن کردن خودتان در ایام قرنطینه، به فکر گرفتن رژیم افتاده اید. همه ما از عوارض چاقی و اضافه وزن مطلع هستیم، اما بهتر است این نکته را به شما گوشزد کنیم که اگر رژیم شما صحیح و اصولی نباشد، عوارضی بدتر از عوارض اضافه وزن و چاقی برایتان در پی خواهد داشت.

بنابراین در این مطلب تصمیم گرفتیم با شما در مورد رژیم هایی که نباید بگیرید، گفت و گو کنیم. پس همراه ما باشید و نکاتی که می گوییم را یادداشت کنید تا با رژیم های غیراصولی، سلامت خودتان را به خطر نیاندازید.

رژیم های لاغری پر طرفدار کدامند؟+ معرفی رژیم های لیمومی

رژیم هایی که نباید گرفت!

10 گروه رژیمی که ممکن است سلامت شما را به خطر بیاندازد.

رژیم های چاپی!

گروه اول رژیمی است که بدون در نظر گرفتن سوابق پزشکی شما برایتان تجویز شده است. برخی افراد یک نمونه رژیم چاپی دارند و آن را برای همه تجویز می کنند.

رژیمی اصولی است که شرایط بدنی و سلامت شما را در نظر داشته باشد و بر اساس نیاز های بدن شما تجویز شده باشد. برای مثال اگر شما کم خون باشید و کارشناس تغذیه شما در این زمینه از شما سوالی نکند، آزمایش های شما را چک نکند، این نوع رژیم سلامت شما را به خطر میاندازد.

رژیم های غیردرمانی

رژیم های غیردرمانی به جنبه سلامتی توجهی ندارند و تنها تناسب اندام را در نظر می گیرند.

این رژیم شاید شما را به وزن ایده آلتان برساند و شما را ذوق زده کند، اما در نهایت وزن شما باز می گردد و دوباره همان آش و همان کاسه!

رژیم های ضمانتی

چهارمین گروه رژیمی که به شما توصیه می کنیم نگیرید، رژیمی است که به شما ضمانت نتیجه می دهد. برای مثال کاهش وزن 10 کیلو در ماه!

هرچند متخصص شما می تواند با توجه وزن و متابولیسم بدن شما به صورت حدودی میزان کاهش وزن شما را بگوید، اما به صورت قطعی و تضمینی نمی توان میزان کاهش وزن را در مدت زمان معینی، دقیق مشخص کرد.

متخصص تغذیه شما باید این نکته را بداند که بدن انسان هوشمندتر از آن است که بتوان آن را 100 درصد پیش بینی کرد!

رژیم با معجون سحرآمیر

افرادی هستند که محصولی جادویی به شما معرفی می کنند! هیچ داروی منحصر به فردی وجود ندارد که برای شما معجزه کند و شما را یک شبه به اندام ایده آلتان برساند. حتی اگر چنین معجونی هم وجود داشته باشد، سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

کاهش وزن یک باره، برای سلامتی و زیبایی شما تاثیر منفی دارد و مشکلاتی را برای سلامتی شما ایجاد می کند.

رژیم های تک بعدی

در این نوع رژیم، همانطور که از اسمش پیداست، بر یک بعد تاکید دارد و مثلا آن میوه است!

کسی که با رژیم تک بعدی پیش می رود، در اولین وعده می تواند هر میوه ای با میل خود مصرف کند. وعده دوم تنها می تواند از دسته کربوهیدرات دار ها مانند نان یا سبزی باشد و وعده سوم می تواند کربوهیدرات یا وعده پروتئینی شامل گوشت یا لبنیات باشد.

طول این رژیم 35 روز است و نکته ای که در این رژیم وجود دارد این است که تنها باید یک نوع ماده غذایی مثل انگور، هندوانه را مصرف کنید. این رژیم علمی نیست و با توصیه های متخصصان تغذیه مغایرت دارد.

رژیم با ورزش های هیجانی

زمانی که به صورت هیجانی شروع به ورزش کردن می کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به اندام ایده آل خودتان برسید، این امر باعث می شود تا قند خون بدن کاهش پیدا کند و در نتیجه چربی سوزی رخ نخواهد داد و تنها گلوکزهای شما خواهد سوخت نه کلسترول ها و تری گلیسیرید ها!

علاوه بر آن ورزش های هیجانی حتی اگر منجر به کاهش وزن شما شود، عوارضی را در پی خواهد داشت که جبران آن سخت خواهد بود؛ مانند افتادگی و شل شدگی پوست!

رژیم های بخور و بخواب

دسته هشتم رژیم هایی که بهتر است سراغشان نروید، رژیم هایی هستند که بدون داشتن فعالیت بدنی می خواهند وزن شما را کاهش دهند. رژیم شما باید علاوه بر اصلاح سبک تغذیه ای شما، سبک زندگی شما را نیز سالم تر کند.

رژیم های تجربی

نهمین گروه رژیم گرفتن از کسانی است که متخصص تغذیه و رژیم درمانی نیستند اما چون تجربه کاهش وزن دارند، رژیم تجویز می کنند. بهتر است از این دسته از افراد رژیم نگیرید، زیرا رژیم آن ها تنها بر اساس تجربه است و نه پشتوانه علمی! این رژیم ها شرایط جسمانی و سلامت شما را در نظر نمی گیرند.

رژیم های سرعتی

این نوع رژیم ها فقط می خواهند با قول سرعت شما را به خود جذب کنند، نه توجهی به سلامتی شما دارند و نه توجهی به سابقه و پشینه های شما؛ به همین دلیل در این نوع رژیم با همان سرعتی که وزن کم می کنید دچار برگشت وزن هم می شوید.

رژیم غیر تخصصی

و آخرین گروهی که نباید از آن ها رژیم دریافت کنید، افرادی هستند که متخصص تغذیه و رژیم درمانی نیستند اما برای شما رژیم تجویز می کنند. شما اگر چشمتان ضعیف باشد، قطعا تنها پیش متخصص چشم پزشکی می روید و عینک کس دیگری را به چشمتان نمی زنید. رژیم هم اینگونه است.

اگر رژیم گرفتن امری تخصصی نبود، کشور ها برای تربیت نیروی متخصص این حوزه زمان و سرمایه صرف نمی کردند.

پس برای زمان خودتان ارزش قائل باشید و از هرکسی رژیم دریافت نگیرید.

چه رژیمی باید بگیریم؟

از رژیم هایی استفاده کنید که توسط متخصصین و بر اساس شرایط جسمانی و متابولیسم شما و با در نظر گرفتن بیماری ها و شرایط خاص شما تهیه شده است.

بسیاری از بیماری های ما به علت سبک زندگی اشتباه ایجاد می شود و تغییر در سبک زندگی و سبک غذا خوردن، می تواند بیماری های ناشی از این دو را تغییر دهد. بررسی های ما در بین رژیم های مختلفی که برای لاغری تجویز می شوند، نشان داد رژیم لیمومی تمام این ویژگی ها را دارد.

رژیمی که زیرنظر مشاور تغذیه حمیدرضا شیخ روشن دل تجویز می شود تمام این نکات رو در نظر گرفته. رژیم های این مجموعه با پرسش حدود 60 سوال و بررسی جز به جز این موارد، به صورت مخصوص برای شما تجویز می شود.

نکته ای که توجه ما را در مورد این رژیم جلب کرد، این است که بر اساس مزاج هر فرد و متابولیسم بدن او تعیین می شود و بیماری ها و سوابق پزشکی شما را در نظر می­گیرد و تا رسیدن شما به وزن ایده آل همراهی تان می کند.

رژیم دکتر روشندل به اسم لیمومی؛ تنها برای لاغری نیست و رژیم های بسیاری را بسته به نیاز و شرایط افراد برایتان تنظیم می کنند. رژیم چاقی و لاغری و حتی شیردهی، از پرطرفدارترین رژیم های لیمومی هستند که بسیار اثر بخش عمل کرده اند.

شما می توانید برای دریافت رژیم مورد نظرتان به سایت لیمومی مراجعه کنید و اصولی ترین رژیم را بر اساس شرایط منحصر به فرد خودتان دریافت کنید. جهت شروع رژیم روی لینک زیر کلیک کنید:

https://limoo.me/tabnak

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر