بازدید 6700

تصویب فوریت طرحی در حمایت از بازنشستگان

کد خبر: ۱۰۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰ 06 June 2010
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 موافقت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سی و شش نماینده پیشنهاددهنده این طرح یک فوریتی، در بیان لزوم ارائه این طرح آورده اند: سالیان متمادی کارمندان مشمول قانون تامین اجتماعی مبالغ مربوط به کسور بازنشستگی را از فوق العاده اضافه کاری به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده اند که مبنای برقراری حقوق بازنشستگی و پاداش آخر خدمت محسوب می شود.

 ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری موجب تضییع حقوق این دسته از کارمندان شده است؛ تعیین نشدن تکلیف مبالغ کسر شده قبلی با اجرای قانون مذکور خلاف شش اصل (20، 28، 29، 72، 73 و 75) قانون اساسی است.

بر اساس ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری، مبنای محاسبه کسور بازنشستگی، حقوق ثابت به اضافه فوق العاده های مستمر و فوق العاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از جمله بازار کار داخلی و بین المللی، ریسک پذیری، تاثیر اقتصادی فعالیت ها در درآمد ملی، انجام دادن فعالیت ها و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت کار خواهد بود.

نمایندگان با فوریت بررسی طرح الحاق یک تبصره به این ماده موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، کارمندانی که قبل از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول قانون تامین اجتماعی شده اند از شمول این ماده مستثنا باشند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خدا کند قانون بازنشستگی پیش از موعد باز هم تمدید شود که هم کارمندان محترم که تمایل به بازنشستگی دارند منتفع شوند و هم دولت.
نمایندگان مجلس لطف کنند و چند میلیون تومانی را به عنوان اضافه حقوقشان تصویب نمایند . چون با تصویب افزایش 6% حقوق بازنشستگان تمام ثروت کشور به جیب بازنشستگان کشوری خواهد رفت و اینها ضرر خواهند کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار