بازدید 2348
با جايگزيني هرمانس تاريخ تکرار مي شود؛

ترابيان متهم غواصي زير پاي شمس!

اينکه هرمانس چنين در آستين باشد که در يک جلسه بلافاصله جواب آمدنش به ايران داده شود نشان دهنده عمق ماجراي اختلاف با شمس است اما اگر اين اتفاق رخ دهد و رييس کميته فوتسال ويکتور هرمانس هلندي را بار ديگر به تهران بياورد بايد اذعان کرد که تاريخ 10 سال گذشته در حال تکرار است. با اين تفاوت که آن سال وقتي شمس استعفا کرد چهره اي مغلوب پس از عدم صعود تيم ملي در جام جهاني 2000 گواتمالا داشت اما امروز در غالب مربي اي است که نه تنها عنوان برترين مربي جهان در سال 2009 را در کارنامه دارد بلکه پيش از استعفاي خود تيمش را براي بار چندم قهرمان آسيا کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱ 06 June 2010
قدس؛ انگار کميته فوتسال فقط منتظر چنين اتفاقي بود که موفق ترين مربي تاريخ خود را کنار بگذارد. خبر آنقدر عجيب و غيرقابل باور بود که اول باورش سخت بود اما اعلام پذيرش استعفاي حسين شمس به عنوان مربي اي که همين چند روز پيش تيم ملي فوتسال را براي نهمين بار قهرمان آسيا کرده از آن اتفاقات نادر فوتبال و فوتسال ايران بود که پس از درگيري هاي اخير در ازبکستان ميان شمس و ترابيان چندان هم غيرقابل تصور نبود.

حسين شمس که به گفته بازيکنان تيمش در حلقه شادي پس از قهرماني قسم خورده بود يا حق فوتساليست ها را از فدراسيون مي گيرد يا کنار مي رود، سرانجام هم پس از تلاش بي نتيجه خود و مواجهه سرد کفاشيان با قهرماني ايران استعفايش را نوشت تا به نفراتي که در ازبکستان برايش سر جلوي توپ گذاشتند نشان دهد به قولش وفادار است.

سرمربي تيم ملي پس از اتفاقات ازبکستان ديگر در کتش نمي رفت که کفاشيان تا اين اندازه به قهرماني تيم ملي آن هم بدون شمسايي بي تفاوت باشد و در عين اين بي تفاوتي اعلام کند قهرماني ايران ارزش تبريک گفتن ندارد. او دست به تصميمي زد که طي بازخوردهاي روزهاي اخير نه تنها جايگاه وي را تنزل نداده بلکه انگار جايگاهش را بيش از پيش بالا برده و او را تبديل به چهره حق طلب کرده است.


* پنبه شمس در دفتر سعيدلو زده شد
پنجشنبه ظهر در دفتر سعيدلو علي کفاشيان، مهدي تاج، عزيزمحمدي و ترابيان حاضر بودند تا پيرامون استعفايي که شمس به کميته فوتسال داده بود بحث وگفتگو کنند. شنيده هاي موثق حاکي است در اين جلسه علي سعيدلو با برشمردن نتايج تيم ملي با حسين شمس، دوستانه به فدراسيوني ها اعلام مي کند سر به سر حسين شمس نگذارند اما برخي مسؤولان در اين بين حملات بي شائبه شمس به فدراسيون را پس از هر پيروزي دليل مهمي بر پذيرش استعفاي وي عنوان مي کنند.

در اين بين رييس سازمان ورزش که بيش از هر چيز از آينده فوتسال ايران نگران است اين سؤال را تلويحا مطرح مي کند که آيا اصلا جايگزيني در حد شمس وجود دارد؟ که بلافاصله با يک جواب عجيب از ترابيان مواجه مي شود که برخي از اين جمع که از اول هم به نيت حل و فصل کردن ماجرا آمده بودند را مبهوت خود مي کند.

رييس کميته فوتسال اعلام مي کند استعفاي شمس را پذيرفته و جاي هيچ نگراني نيست. وي با برشمردن چند گزينه نشان مي دهد براي جايگزيني وي چندان هم اول راه نيست و اولين گزينه نيز نام ويکتور هرمانس هلندي را به زبان مي آورد. ترابيان با لفظي ويژه تاکيد مي کند مي تواند ويکتور هرمانس هلندي را بياورد که استاد شمس تلقي مي شود! اين جلسه با اما و اگرهاي زياد به پايان مي رسد اما تنها خروجي آن طبق آخرين اخبار پذيرش استعفاي شمس با نظرنهايي کفاشيان و ترابيان است.


*هرمانس 10 سال قبل هم توسط ترابيان جايگزين شمس شد
اينکه هرمانس چنين در آستين باشد که در يک جلسه بلافاصله جواب آمدنش به ايران داده شود نشان دهنده عمق ماجراي اختلاف با شمس است اما اگر اين اتفاق رخ دهد و رييس کميته فوتسال ويکتور هرمانس هلندي را بار ديگر به تهران بياورد بايد اذعان کرد که تاريخ 10 سال گذشته در حال تکرار است. با اين تفاوت که آن سال وقتي شمس استعفا کرد چهره اي مغلوب پس از عدم صعود تيم ملي در جام جهاني 2000 گواتمالا داشت اما امروز در غالب مربي اي است که نه تنها عنوان برترين مربي جهان در سال 2009 را در کارنامه دارد بلکه پيش از استعفاي خود تيمش را براي بار چندم قهرمان آسيا کرده است.

آن سال تيم ملي با حاشيه هايي که در جام جهاني برايش بوجود آمد در گروه خود سوم شد و از راهيابي به دور بعد بازماند. استعفاي شمس در سال 2000 هم بدون اينکه از وي پرسيده شود پذيرفته شد ضمن اينکه آن روز نيز ترابيان در غالب سرپرست تيم ملي اين استعفا را به تاييد رييس فدراسيون وقت رساند.

اما سرنوشت هرمانس نيز پس از اين انتخاب جالب بود. محمد حسن انصاري فرد پس از يکسال کار کردن در کنار هرمانس با دانش تر از اين مربي خارجي تشخيص داده شد و تصميم بر آن شد که اين مربي وطني جايگزين وي شود تا هرمانس به خانه بازگردد. اين مربي هلندي اکنون سرمربي تيم ملي مالت مربي تيم صد و پنجاهم رنکينگ فيفاست و تنها حسن وي اين است که از سالهاي دور همچنان عضو مدرسين فيفا باقي مانده است.


*هيات رييسه و بازيکنان مقابل تصميم برکناري شمس!
قبول استعفاي شمس پايان ماجراي حضور وي در تيم ملي ايران نيست. روز گذشته هيات رييسه فدراسيون فوتبال به شدت برکناري سرمربي تيم ملي را محکوم کرده و خواستار برگزاري جلسه اي ويژه براي بازگرداندن هر چه سريعتر حسين شمس شده است. در اين ميان چنين به گوش مي رسد که آتش بهروان از همه اين اعضا داغ تر است.

وي که در نايب قهرماني تيم ملي در برزيل به عنوان سرپرست از نزديک شاهد عملکرد شمس در گرندپريکس بوده به شدت عليه تصميم کميته فوتسال موضع گرفته و تصميم دارد با بانيان اين تصميم اخير برخورد جدي صورت گيرد و سپس سرمربي تيم ملي را با سلام و صلوات بازگردد. از سوي ديگر هم خبر مي رسد سه تن از ملي پوشان به نمايندگي از ساير بازيکنان در تماس با دفتر سعيدلو خواستار جلسه اي فوري با رييس سازمان ورزش شده اند. اين عده قصد بازگو کردن اتفاقاتي که در ازبکستان افتاده را دارند و مي خواهند برخي حقايق را براي سعيدلو باز کنند.

يکي از اين بازيکنان که نخواست نامش فاش شود روز گذشته گفت:«بعد از شکست 7 بر صفر ژاپن و صعود به فينال از سوي آقاي ترابيان به هر بازيکن تنها 200 دلار پاداش داده شد که همگي در جلسه اي کل پول ها را به ايشان بازگردانديم. قبل از جلسه که تصميم داشتند همه ما را به خاطر اين کار جريمه کنند اما بعد از جلسه قول دادند پس از بازگشت به ايران دنبال حق ما باشند. اين اتفاق نيفتاد و آقاي شمس به جاي ديگران استعفايش را نوشت و داد. ما همين موضوعات را براي آقاي سعيدلو باز خواهيم کرد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس