بازدید 80122
اقدامی بی سابقه در تاریخ آمریکا

نامه ده وزیر دفاع سابق آمریکا به ترامپ برای انتقال قدرت

هر چه به روز تحویل و انتقال نهایی قدرت در آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم، نگرانی‌ها در واشنگتن در رابطه با اقدامات متهورانه و غیرمنتظره ترامپ بیشتر می‌شود، به گونه‌ای که بسیاری از ناظران داخلی و بین المللی هشدار داده اند که ممکن است ترامپ در روز‌های باقی مانده با استفاده از ارتش آمریکا، بخواهد موقعیت خود در ریاست جمهوری و قدرت را حفظ کند.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 04 January 2021

نامه ده وزیر دفاع سابق آمریکا به ترامپ برای انتقال قدرت

بین الملل تابناک: هر چه به روز تحویل و انتقال نهایی قدرت در آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم، نگرانی‌ها در واشنگتن در رابطه با اقدامات متهورانه و غیرمنتظره ترامپ بیشتر می‌شود، به گونه‌ای که بسیاری از ناظران داخلی و بین المللی هشدار داده اند که ممکن است ترامپ در روز‌های باقی مانده با استفاده از ارتش آمریکا، بخواهد موقعیت خود در ریاست جمهوری و قدرت را حفظ کند.

این نگرانی‌ها از یک سو به سیاست خارجی ترامپ مربوط می‌شود؛ جایی که برخی تحلیلگران بر این باورند که ممکن است ترامپ برای حفظ قدرت خود دست به یک اقدام نظامی خارجی بزند، به ویژه در رابطه با ایران که هم اکنون تنش‌ها فزاینده و نگران کننده است.

از سوی دیگر، بخشی دیگر از نگرانی‌ها به سیاست داخلی ترامپ مربوط می‌شود؛ بنابراین، ده وزیر دفاع سابق آمریکا در اقدامی بی سابقه درباره سوءاستفاده از نیروی ارتش برای تغییر نتایج انتخابات هشدار داده اند و آن را اقدامی غیرقانونی اعلام کردند.

آن‌ها با انتشار مقاله‌ای مشترک از ترامپ و سایر جمهوریخواهان درخواست کردند نتیجه انتخابات را بپذیرند.

سایت "اشپیگل‌آنلاین" روز دوشنبه چهارم ژانویه (۱۵ دی) به نقل از روزنامه "واشنگتن پست" به گوشه‌هایی از مقاله هشدارآمیز وزیران دفاع سابق آمریکا به دونالد ترامپ پرداخته است.

در این مقاله بر استقلال و بی‌طرفی نیروی نظامی آمریکا تاکید شده و آمده است که هرگونه استفاده سیاسی از نیروی نظامی برای عبور از نتایج انتخابات روز سوم نوامبر، عملا نقض قانون اساسی این کشور به حساب می‌آید.

ظاهرا این مقاله به دلیل تصمیم گروهی از سناتور‌های جمهوری‌خواه برای به رسمیت نشناختن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است.

این گروه از سناتور‌ها از کنگره درخواست کرده‌اند که کمیسیونی برای بررسی اتهامات مربوط به تقلب‌های انتخاباتی تشکیل دهد. روز چهارشنبه ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا باید آرای ارائه شده از سوی کالج انتخاباتی را تایید کند.

مقاله وزرای دفاع آمریکا با نام اشتون کارتر، دیک چنی، ویلیام کوهن، رابرت گیتز، چاک هیگل، لئون پانه‌تا، ویلیام پری، دونالد رامزفیلد، جیمز ماتیس و مارک اسپر منتشر شده است. جیمز متیس و مارک اسپر هر دو در دولت دونالد ترامپ وظیفه هدایت وزارت دفاع را بر عهده داشتند.

امضا کنندگان این مقاله سوء استفاده از ارتش را "تلاش برای کودتا" اعلام کرده‌اند. در این نامه به دونالد ترامپ هشدار داده شده است که استفاده از «نیروی نظامی آمریکا برای حل دعوا‌های انتخاباتی می‌تواند این کشور را به مسیری خطرناک، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی بکشاند.»

در این مقاله از کریستوفر میلر، سرپرست پنتاگون و همچنین سایر مسئولان وزارت دفاع درخواست شده است از دخالت در امور سیاسی پرهیز کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۸
شما ها چرا اینقدر نگران رفتن یا نرفتن ترامپ هستید !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
انگار شماها بیشتر نگران وضعیت آمریکا هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تو لم بده و بی خیال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
جای نگرانی وجود دارد.
قانون اساسی امریکا یک ایراد دارد: وقتی یک وزیر از مجلس رای اعتماد گرفت تنها مجلس باید حق برکناری وزیر (استیضاح) داشته باشد. با رای اعتماد مجلس دیگر رئیس جمهور حق برکناری وزیر را ندارد مگر اینکه وزیر، قانون (اساسی-مدنی و ..) را نقص کرده باشد که در آن صورت رئیس جمهور می تواند "لایحه" استیضاح وزیر را تقدیم مجلس کند. این سیستم نوعی نظام پارلمانی-ریاستی است که قدرت رئیس جمهور را محدود می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
پس این همه وزرا را شبانه عوض کرد چی بود.مانند وزیر دفاع
کشور را معطل ترامپ کرده اید
هیچ کشوری مثل ایران به انتخابات آمریکا وابسته نیست

متاسفم برای مسئولان
فیلم در یوتیوب بود که در جورجیا ۲ اپراتور قراردادن ارا در دستگاههای شمارش ارا ۵ بار دسته رای ها را در ماشین میگذاشتند تا شمارش کنند به نفع بایدن!!!
از این دست سوالات و ابهامات زیاد است و یا دستگاههای شمارش ارا را حق نداشته اند به اینترنت وصل کنند و این کار کرده اند و یک متخصص کامپیوتر انلاین در یکی از دادگاههای محلی جلو چشم قضات محلی به این دستگاهها نفوذ میکرد و ارا را هر جور خودش میخواست به دستگاه میداد تا اعلام کند و ...
ابهامات زیاده
تحلیلهای مشاور سابق اقای احمدی نژاد یعنی عبدالرضا داوری جالب است در تحلیل فعالیت گلوبال ها علیه ترامپ
در سال ۲۰۰۴ همین کارها و ادعاهای تقلب را دمکراتها انجام دادند و الان هم جمهوری خواهان میگویند باید رسیدگی شود.
باید نشست و دید کدام حزب قدرتش بیشتر است.
البته در خود حزب جمهوری خواه افرادی نظیر میت رامنی مخالف ترامپ هستند ولی اکثریت حزب از ترامپ حمایت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فیلم می تواند ساختگی باشد . کدام ادم عاقل اجازه می دهد فیلم بگیرند؟؟؟؟/
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
جواب ۱۵۰۵: درست میگه تحقیقش یک جستجوی ساده در یوتیوب است و یک دوربین مداربسته نشان میدهد که در حالت روی دور تند گذاشته اند و یک وکیل جمهوری خواه در دادگاه
نمایش میده
OAN ااسم شبکه
تقلب محرز و کار ملکه انگلیس و حامیانش بود
به نظر میرسد آقای ترامپ در قدرت باقی بماند .

البته کسی به ما بابت این تحلیل ها جایزه نمیدهد .........صرفا" اظهار نظر است .که میتوانند انتشار ندهند ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فقط حرج و مرج طلبها خواهان ماندن ترامپ هستند
یه پول یا پست و مقامی بهش بدین بره کنار!
خدا بزرگ است.
کاش نظامیان ما هم قاطی انتخابات ریاست جمهوری نمیشدند
فقط یک راه دارید.وقتی ترامپ پشت میز ریاستش نشسته و درخواست نوشیدنی کرد داروی بیهوشی به خوردش دهید و با همان صندلی به خارج از کاخ سیاه هدایتش کنید .دلارهای گاو شیرده آنقدر با کامش مزه داده ول کن ریاست جمهوری نیست.در واقعا اورا به مرز جنون برده اگر مهارش نکنید و به ایران تعرض کند وای به حالتان.
ایرانیها نگران تر از امریکایی ها هستند ! این نشان از مهربانی !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها