بازدید 6940

شرکت‌های هواپیمایی با سلامت جامعه بازی می‌کنند

موج سوم شیوع کرونا را با بیش از ۵۵ هزار کشته درحالی پشت سرگذاشته ایم که شکل جهش یافته و خطرناک تر این ویروس کشنده از کشورهای اروپایی به پشت مرزهای ایران رسیده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 03 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه اطلاعات، از طرف دیگر با نزدیک شدن به کانون سرمای زمستان ظرف چند هفته آینده، شرایط برای انتقال این ویروس از طریق هوا مهیا می شود و احتمالا موج چهارم کووید ۱۹ تا ماه آینده در کشور آغاز خواهد شد.

به توصیه کارشناسان بخش سلامت، تنها راه مبارزه با این روند سینوسی و جلوگیری از ایجاد موج های بعدی، رعایت جدی و قاطعانه پروتکل های بهداشتی و شکستن زنجیره ابتلای آن در میان افراد است.

بدیهی است هرگونه کوتاهی در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا یا تساهل در محدودیت های وضع شده برای برخی کسب و کارهای مستعد انتشار این ویروس می تواند تمام زحمات صورت گرفته برای کنترل نسبی این پاندومی را به هدر داده و دوباره آمار تلفات انسانی در کشور را افزایش دهد.

در این شرایط شکننده و نامطمئن، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی دیروز با هدف جلوگیری از زیان اقتصادی شرکت های هواپیمایی از رئیس جمهوری درخواست کرده است تا محدودیت ٦٠ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی حذف شود.

وی با استناد به گزارش اخیر انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی(یاتا) اعلام کرده که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان با وجود جابجایی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسافر توسط شرکت های هواپیمایی تنها ۴۴ مورد ابتلا به کرونا در پروازها گزارش شده است. یعنی در هر ۲۷ میلیون نفر یک مسافر؛ بر این اساس امکان حذف مصوبه ستاد مبارزه با کرونا وجود خواهد داشت بدون اینکه تهدیدی برای سلامت مسافران باشد.

به نظر می رسد انجمن شرکت های هواپیمایی ایران هنوز به ابعاد گسترش این بیماری در سطح کشور واقف نشده یا اینکه صرفه اقتصادی فعالیت اعضای خود را مقدم بر جان مردم می داند.

پرواضح است که شرایط مسافرت با هواپیماهای ایران به مراتب با ضوابط مدیریتی ایرلاین های خارجی و نظام قرنطینه ای آنها تفاوت دارد. امکانات و ضوابط محدود کننده ای که در سایر نقاط جهان برای جلوگیری از ورود بیماران به پروازها مورد استفاده قرار گرفته، بسیار فراتر از یک دستگاه تب سنج دیجیتالی است که ایرلاین های ایران داعیه بکارگیری آن را در پروازها دارند.

از طرف دیگر، ما همچنان جزو ۱۵ کشور اول دنیا در آمار مبتلایان و تعداد تلفات انسانی در این پاندومی هستیم و به همین دلیل نباید شرایط بهداشتی، فرهنگی و قرنطینه ای مسافران ایرانی را با مسافران هوایی سایر کشورها مقایسه کرد.

شیوع کرونا در سطح دنیا، موجب زیان اقتصادی به کسب و کارهای متعددی شده که کسی منکر آن نیست. در کشور ما هم طیف گسترده ای از فعالیت های شغلی به واسطه این پاندومی مرگبار بطور کامل تعطیل شده اند یا با حداقل ظرفیت ممکن فعالیت می کنند که صد البته حمایت مالی از حیات اقتصادی آنها به عهده دولت است. اما نمی توان به بهانه جلوگیری از زیان اقتصادی کسب و کارهای مذکور، محدودیت های رفتاری در کنترل کرونا را نادیده گرفت و جان مردم را به خطر انداخت تا شرکت های هواپیمایی به سود متصور خود دسترسی داشته باشند.مقاومت دولت در برابر چنین درخواست هایی و قاطعیت مسئولان برای اجرای بی قید و شرط مصوبات ستاد ملی کرونا باعث می شود تا سایر اصناف و رسته های شغلی آسیب دیده از بیماری احساس عدالت کنند و به همراهی با پروتکل های بهداشتی ادامه دهند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل