بازدید 17221
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا

بستری‌ها یک چهارم و فوتی‌ها یک سوم شده است/ ۴۰۱ شهر در وضعیت «زرد»، ۴۳ شهر «نارنجی» و ۴ شهر «قرمز»/ نسخه جهش یافته اخیر به ترکیه رسید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از قرار گرفتن ۴۰۱ شهر کشورمان در وضعیت «زرد» کرونایی و ۴۳ شهر در وضعیت «نارنجی» کرونایی خبر داد و تاکید کرد که ۱۸ شهر نارنجی مربوط به استان مازندران است؛ همان استانی که چهار شهر «قرمز» هم دارد که تنها شهرهای قرمز کرونایی در این روزها در کشورمان هستند.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 02 January 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از قرار گرفتن ۴۰۱ شهر کشورمان در وضعیت «زرد» کرونایی و ۴۳ شهر در وضعیت «نارنجی» کرونایی خبر داد و تاکید کرد که ۱۸ شهر نارنجی مربوط به استان مازندران است؛ همان استانی که چهار شهر «قرمز» هم دارد.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رئیسی در پایان نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا ـ که پنجاه و یکمین نشست این ستاد بود ـ با تاکید بر این که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به بالای ۸۶ درصد رسیده، گفت: این یعنی به سمتی حرکت می‌کنیم که مردم این سبک زندگی را جدی گرفته‌اند، زیرا تنها راه مقابله با ویروس کروناست.
 
رئیسی با اشاره به روند نزولی موارد بستری و فوتی‌های بیماران کرونایی در کشور، افزود: خوشبختانه روند بیماری در کشور نزولی است و میزان بستری‌ها تقریباً یک چهارم شده و میزان مرگ و میر‌ها به کمتر از یک سوم نسبت به چند هفته قبل رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۱ شهر زرد و ۴۳ شهر نارنجی داریم که ۱۵ تا ۱۸ شهر نارنجی مربوط به استان مازندران است. در مازندران پیک سوم بیماری تازه شروع شده و ۴ شهر قرمز در کشور داریم که مربوط به این استان است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: لاهیجان در استان گیلان هم نیاز به مراقبت بیشتری دارد، همان گونه که همه شهرستان های استان مازندران نیازمند مراقبت بیشتری هستند.
 
بستری‌ها یک چهارم و فوتی‌ها یک سوم شده است/ ۴۰۱ شهر در وضعیت «زرد»، ۴۳ شهر «نارنجی» و ۴ شهر «قرمز»/ نسخه جهش یافته اخیر به ترکیه رسید

وی افزود: با توجه به تغییر شرایط از نارنجی به زرد، کوچک‌ترین غفلت می‌تواند وضعیت را دوباره دستخوش تغییر کرده و درگیر موج بعدی شویم، زیرا ویروس کرونا بسیار قابل سرایت است و اگر غفلت کنیم، درگیر موج بعدی می‌شویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بهتر است مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها در فصل زمستان، کوشاتر باشند تا بتوانیم به سلامت سال را به پایان برسانیم، چون اگر رعایت نکنیم، ممکن است شاهد موج بعدی بیماری در بهمن و اسفند ماه باشیم.
 
وی در ادامه افزود: در این ۱۰ تا ۱۱ ماه ضمن تشکر از همه مردم و مسئولان و کادر بهداشت و درمان، از کسبه و اصناف و بازریان تشکر می‌کنیم که با وجود فشار‌های اقتصادی واقعا خوب همکاری کرده‌اند. به همین دلیل، همه باید رعایت کنیم تا شهر‌های با وضعیت زرد که اکثر کسبه در حال فعالیت هستند، اگر تغییر رنگ پیدا کند، مجبور می‌شویم محدودیت‌ها را برگردانیم.

بررسی وضعیت کرونا در جهان موضوع دیگری بود که در دستور کار امروز ستاد قرار داشت و رئیسی در تشریح آن گفت: در این جلسه درباره وضعیت کرونا در دنیا و ویروس جهش یافته در انگلستان بررسی‌هایی انجام شد. این ویروس جهش یافته تمام اروپا را در بر گرفته و موجی از نگرانی در اروپا ایجاد شده است. این ویروس تنفسی است و هر کشوری را می‌تواند درگیر کند. حتی خبر‌هایی مبنی بر دیده شدن این ویروس جهش یافته در ترکیه هم دریافت شده است؛ بنابراین باید مرز‌های زمینی و هوایی و دریایی رصد شود تا از ورود این ویروس جهش یافته جلوگیری کنیم.
 
وی افزود: چه این ویروس جهش یافته از خارج وارد شده یا ویروس داخل کشور دچار جهش شود، مهم این است که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت و از حضور در جمع پرهیز کنیم. به همین دلیل شاید با وجود این‌که در مناسبت‌های مختلفی بودیم و هستیم، مسئولان و مردم به خوبی رعایت کرده و جای تشکر دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت طرح شهید قاسم سلیمانی هم گفت: این طرح با قدرت در سراسر کشور اجرا می‌شود و بسیج و نیرو‌های مسلح و هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت کار بزرگی انجام می‌دهند و جای افتخار دارد. این حرکت عظیم مردمی در برابر کرونا می‌تواند در حفظ شرایط موجود، بسیار موثر باشد. خبر‌های تکمیلی از این طرح را در هفته‌های آتی اعلام خواهیم کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
واقعا معیارهای تعیین کننده رنگ شهرها چطوریه ؟؟؟ میشه اعلام کنید؟
الان استان البرز با آمار فوت تک رقمی و تهران با 25-28 فوتی در روز باید زرد باشن نه نارنجی ! چه جوریاست ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
جوری نیست داداش. کسری بودجه رو جبران میکنیم
چرا بانکهای خصوصی پرسنلشونو شیفت بندی نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
همينجوري يه كار بانكي داريم بايد مدت زيادي تو بانك معطل بشيم، شيفت بندي بشه ديگه چي ميشه؟ بعد اون تجمع مردم خودش مشكل ساز نميشه؟
وقتی تردد مردم با حمل و نقل عمومی بین شهرها آزاد است ممنوع بودن تردد با خودرو شخصی هیچ تاثیری در کاهش بیماری ندارد خودروها و یا پلاک خودروها که بیماری را منتقل نمی کنند این طرح فقط برای درآمد بوده است
پس چرا مانع از مسافرت مردم به این دو استان نمی شوید؟
خدا به خیر کند نحوه واکسن زنی را.
اقایون دولتی فایزر و مدورنا نزنند و مردم واکسنهای بی کیفیت؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اقای روحانی عجیب بود امروز کنار چند نفر در مراسم تمبر یادبود!!!
احتمالا واکسن‌را زده اند
خواهشا دستور دهید تا هواپیمایی ماهان پرواز های خود به ترکیه را قطع کند چون قبلا با پروارهای خود به پکن، به اندازه کافی برای ما فلاکت و بدبختی درست کرده است
منبع اعلامی کجاست




البته مطمئن
منبع اعلامی کجاست




البته مطمئن
تا کی میخواهید مردمو جریمه کنید؟ با اتوبوس و قطار احتمال مبتلا شدن بیشتره
تا کی میخواهید مردمو جریمه کنید؟ با اتوبوس و قطار احتمال مبتلا شدن بیشتره
تا کی میخواهید مردمو جریمه کنید؟ با اتوبوس و قطار احتمال مبتلا شدن بیشتره
ترکیه رسیده باشد پس فردا میرسد ایران
واقعا آمارشون درسته؟ يا ميخوان بگن طرح ممنوعيت تردد جواب داده؟!
واقن چرا گوش نمیکنن. بنده با خانواده ام مجبور به مسافرت بودیم.....و کاری بود....چون جریمه می شدیم با اتوبوس رفتیم و هردو کرونا گرفتیم....د رحالی در طی یک سال دهها بار با ماشین شخصی رفته بودیم البته بدون توقف و خرید در مسیر........
اگه ذره ای درس گرفته باشید که نگرفتید یک ماه پروازای ترکیه رو میبندید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار