بازدید 2120

سركرده ‌زورگيران خشن‌ دستگير شد

بررسي‌هاي كارآگاهان نشان مي‌داد اعضاي گروهي به سر كردگي متهم سابقه‌داري به نام مجيد كه سرقت‌هاي خشن را راه اندازي كرده، با استفاده از چاقو و قمه اقدام به سرقت از شهروندان تهراني مي‌كنند.
کد خبر: ۱۰۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۱ 05 June 2010
كاراگاهان اداره 18 پليس آگاهي موفق شدند آخرين عضو باند زورگيران و كيف‌قاپي حرفه‌اي را بعد از گذشت 2 سال شناسايي و دستگير كنند.

به گزارش فارس،‌ تعقيب باند كيف‌قاپ‌هاي خشن كه با روش زورگيري، پنچر كردن خودروي متعلق به مالباخته، خفه كني، تخم مرغ زني، آويزاني، قاپ‌زني از پشت چراغ قرمز و سرقت در هنگام پارك خودرو اقدام به سرقت مي‌كردند از تابستان سال 86 در دستور كار مأموران اداره هجدهم پليس آگاهي قرار گرفت.

بررسي‌هاي كارآگاهان نشان مي‌داد اعضاي گروهي به سر كردگي متهم سابقه‌داري به نام مجيد كه سرقت‌هاي خشن را راه اندازي كرده، با استفاده از چاقو و قمه اقدام به سرقت از شهروندان تهراني مي‌كنند.

همچنين مشخص شد اعضاي اين گروه در اجراي نقشه سرقت‌هاي خود غالباً از روش‌هاي خشن استفاده كرده و در عمده سرقت‌ها به روش زورگيري يكي از اعضاي گروه به نام بهرام كه داراي هيكل ورزيده و جثه‌اي بزرگي است حضور داشته كه در صورت مقاومت از سوي مالباختگان، آنها را با چاقو و قمه مصدوم كرده است.

با مشخص شدن هويت مجيد مشخص شد كه وي بعد از دريافت مرخصي از زندان ديگر برنگشته و با دور هم جمع كردن تبهكاران خرده پا از محله‌هاي جنوبي تهران، گروه 16 نفره‌اي را هدايت مي‌كند كه هدف آنها عمدتاً سرقت از مغازه‌هاي طلافروشي، مراكز اقتصادي، صرافي‌ها و مشتريان بانك‌ها در سطح شهر تهران بوده است.

با بدست آمدن اين اطلاعات كارآگاهان اداره هجدهم كه گمان مي‌كردند اعضاي گروه بعد از هر سرقت اموال دزدي را در محلي تقسيم مي‌كنند تمام فعاليت خود را براي كشف محل اختفاي اعضاي باند به كار بستند تا در يك فرصت مناسب و در عملياتي ويژه همه اعضاي باند را شناسايي و دستگير كنند.

با گذشت 2 هفته از زمان شناسايي سركرده گروه، كارآگاهان اداره هجدهم در يك عمليات ويژه موفق شدند 2 نفر از اعضاي گروه به اسامي رضا و بهزاد را دستگير كنند. تحقيقات فني از اعضاي دستگير شده نشان مي‌داد كه آنها علاوه بر ارتكاب سرقت در تهران، با مسافرت به شهرهاي شمالي، مشهد و اصفهان فعاليت‌هاي تبهكارانه خود را در اين شهرها نيز ادامه داده‌اند.

بررسي سوابق و پرونده‌هاي شكايتي كه مالباختگان آنها به روش‌هاي خفه كني و كيف قاپي مورد سرقت قرار گرفته بودند اطلاعات جديدتري را در اختيار كاراگاهان قرار داد كه منجر به دستگيري 4 نفر ديگر از اعضاي گروه به نام‌هاي مهدي، مجيد، افغان و حسين شد.

با دستگيري متهمان جديد ابعاد تازه‌تري از فعاليت‌هاي خشن اعضاي باند كيف‌قاپ هاي خشن در اختيار كارآگاهان قرار گرفت؛ بررسي‌هاي تكميلي نشان مي‌داد كه مجيد و همدستانش با سرقت از طلا فروشي‌ها و مشتريان بانك‌ها ضمن خريد ماشين‌هاي مدل بالا پول‌هاي بدست آمده از سرقت‌ها را در خريد و فروش ملك در شهر كرج و همچنين خريد و فروش موادمخدر از نوع شيشه و قرص‌هاي روان گردان به كار گرفته‌اند.

دستگيري اعضاي اين گروه از سارقان خشن در حالي ادامه داشت كه كارآگاهان با استفاده از شگردهاي پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه مجردي مجيد در محدوده سعادت آباد شدند و در يك عمليات پليسي 2 نفر ديگر از اعضاي گروه را در اين محل و در حال مصرف مخدر شيشه دستگير و به اداره آگاهي منتقل كردند.

با ادامه دستگيري‌ها و بررسي سوابق متهمان سابقه‌دار ابعاد تازه‌تري از نحوه فعاليت اعضاي باند مجيد به دست آمد كه نشان مي‌داد متهمان علاوه بر سرقت‌هاي گسترده در تهران در شهرهاي كرج، مشهد، شيراز، بجنورد، قم، آمل، بابل، رشت و غيره نيز اقدام به سرقت و كيف‌قاپي كرده‌اند.

همچنين مشخص شد متهمان در زمان ارتكاب سرقت در ديگر شهرها و استان‌ها، در ابتدا وسايل نقليه موتوري را به همراه چند تن از اعضاي گروه به شهرهاي مورد نظر انتقال داده و پس از مدتي مابقي اعضاي گروه به همدستان خود اضافه شده و پس از ارتكاب سرقت به همان شيوه به تهران باز مي‌گشتند.

تحقيقات كارآگاهان براي به دستگيري مجيد و باقي مانده اعضاي گروه با شناسايي محل اختفا و ترددهاي مجيد در گوهردشت، وارد مرحله جديدي شد.
كارآگاهان بعد از گذشت 2 سال سرانجام موفق به شناسايي متهم رديف يك و سردسته گروه شدند.

كارآگاهان اداره هجدهم كه به يك قدمي دستگيري مجيد رسيده بودند، در يك عمليات غافلگيرانه موفق شدند مجيد را در حاليكه قصد فرار از دست كارآگاهان را داشت، دستگير و به همراه وي 3 عضو ديگر گروه را به همراه يك محموله از مواد مخدر شيشه دستگير و به اداره آگاهي منتقل كردند.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: برابر اعترافات سردسته گروه طلاهاي سرقت شده پس از انتقال در كارگاهي زير زميني آب شده و در بازار به قيمتي پايين‌تر از ارزش واقعي به فروش رسيده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر با تصاوير بدست آمده از فيلم‌هاي زمان سرقت، شناسايي محل سرقت و همچنين تجميع شكايات مطرح شده كه مالباختگان آنها به شيوه‌هاي اشاره شده مورد سرقت قرار گرفته‌اند، تحقيقات در خصوص شناسايي ديگر مالباختگان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار