بازدید 20489

پاسخ كارگردان سريال آشپزباشي به شایعات

محمدرضا هنرمند ضمن انتقاد تاكيد بر درآمد چهاربرابر سرمايه‌ بكار رفته در سريال آشپزباشي و دست‌يافتن به درآمد 16ميليارد توماني براي صدا و سيما، اظهارات مسعود فراستي را نقطه آغاز انحراف افكار و فتنه عليه اين سريال دانسته است.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸ 05 June 2010
به‌دنبال انتقاد برخي كارشناسان و منتقدان از سريال آشپزباشي و طرح حرف و حديث‌هايي بر سر درآمد اين سريال كه گاه رقم را به ميلياردها تومان هم رساند، محمدرضا هنرمند(كارگردان اين سريال) با ارسال يادداشتي؛ به بخشي از اين انتقادات وارده پاسخ داد.

به گزارش ايلنا متن كامل اين يادداشت بدين شرح است:

اين روزها هرجا سخني از سريال آشپزباشي باشد، ضمن اظهارنظر درباره ريتم کند اين سريال، حرف و حديثي هم از هزينه‌هاي تلف شده بيت‌المال به‌ميان مي‌آيد. به همين خاطر لازم ديدم براي روشن شدن اذهان عمومي و آرامش وجدان آنها که سنگ بيت‌المال را با جديت هرچه تمام‌تر به سينه مي‌کوبند چند نکته را يادآوري کنم.

اول اينکه: چه خوب که دوستان و گاهي همکاران گرامي ما تا اين اندازه حسابگر و دقيق شده‌اند.

 ولي اي‌کاش در کشوري که هزاران هزار پروژه رهاشده، تعطيل شده، جمع شده، تکرارشده، غيب شده و چپو شده وجود دارد، رسيدگي و مؤاخذه بيت‌المالي تنها به يک سريال و هنرمندان طراز اول آن خلاصه نشود که بدعاقبتي دارد.

دوم اينکه: سريال آشپزباشي هرچه که هست حداقل شانزده ميليارد تومان يعني چهار برابر هزينه‌هاي خودش را از طريق جذب و فروش پيام‌هاي بازرگاني اختصاصي اين سريال به سازمان صدا و سيما يا همان بيت‌المال بازگردانده است. دقت بفرمائيد! چهار برابر هزينه‌هاي خودش. يعني يکي از پرسودترين فعاليت‌هاي اقتصادي ممکن، فارغ از دستاوردهاي فرهنگي، هنري و اجتماعي.

سوم اينکه: در ماه‌هاي اوليه تصويربرداري اين سريال و با احتساب زمان ثبت هر صفحه از فيلمنامه مصوب، پيش‌بيني مي‌شد که قسمت‌هاي اين سريال احتمالاً به سي و چند قسمت برسد که در مرحله تدوين اين پيش‌بيني و محاسبه مثل هزاران هزار پيش‌بيني انجام شده در حوزه‌هاي مختلف علمي، ورزشي، فني، اقتصادي، نظامي و حتي ديپلماتيک درست از آب درنيامد. اين جرم و جنايت بزرگ را من شخصاً به گردن مي‌گيرم و آماده‌ام تا تمام خسارت‌هاي احتمالي وارد شده به بيت‌المال را از دارائي مختصر شخصي‌ام بپردازم تا کسي دچار عذاب وجدان و بي‌خوابي نشود.

چهارم اينکه: عليرغم دلسوزي‌هاي بيت‌المالي و دروغ پراکني‌هاي منتقد خيلي بزرگ و هميشه در صحنه، جناب استاد مسعود فراستي، مبني بر دريافت دستمزد بالاي يک ميلياردي اينجانب و ديگر هنرمندان مظلوم اين سريال که آغازگر انحراف افکار عمومي و فتنه عليه اين سريال بود، اينجانب طبق قرارداد منعقده قرار است دستمزد مشخص و متعارفي براي هر قسمت دريافت کنم.

بنابراين تقليل قسمت‌هاي سريال يعني تقليل دستمزد خودم. روشن‌تر مي‌گويم تا همه مديران سازمان صدا و سيما و همکاران عزيزم خوب متوجه شوند. من قرار است بابت 26 قسمت دستمزدي دريافت کنم که هنوز آنرا بطور کامل دريافت نکرده‌ام. تا همين امروز، بسياري از همکاران ديگرم در اين سريال نيز حقوق مورد توافق خود را دريافت نکرده‌اند و طلبکار هستند، تهيه‌کننده هم شرمنده و بدهکار و فعلاً موبايل خاموش است.

پنجم: اين سريال در سخت‌ترين و بحراني‌ترين شرايط سياسي اجتماعي ساخته شد. يکي دوماه قبل از انتخابات رياست‌جمهوري هيجانات انتخاباتي به گروه رخنه کرد. بعداز انتخابات نيز دامنه آشوب‌هاي سياسي و اجتماعي، گروه را تا آستانة تعطيلي و ازهم پاشيدگي کشاند. تشريح جزئيات فشارهاي عصبي و رواني براي تعطيلي کار در اين يادداشت به صلاح هيچکس نيست، ولي اگر لازم باشد در جائي خواهم گفت که براي ادامه کار و جلوگيري از تعطيلي کامل پروژه چگونه جنگيده‌ام. نه براي خوش‌رقصي که براي جلوگيري از اتلاف سرمايه‌هاي هنري کشور و نفس هنر.

تعطيلي کار در آن روزها توجيه کافي داشت و هيچکس را براي آن مؤاخذه نمي‌کردند. به آساني هزينه ديگري به هزينه‌هاي بحران‌هاي سياسي اجتماعي سال 88 اضافه مي‌کردند و بس.

و آخر اينکه: سريال آشپزباشي هم تمام شد. پس تا ديداري ديگر..... اگر باشد.يا علي!

محمدرضا هنرمند – چهاردهم خرداد89
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
امیدوارم که همه ما اینقدر صداقت داشتیم
هر چند این سریال با این شرایط یک سر و گردن بالاتر از بقیه است ولی منتقدان عزیز ما نقد را فقط دربیان عیوب می بینند چرا که یک خسته نباشد ساده برای زیر تیغ به ایشان و همکارانش نگفتند
از این بدتر نمیشد . همش دعوا اونم با چه قیافه های مرتبی . خیلی سریال بدی بود . یک نکته خوب هم نداشت
متاسفم که هنرمندان برای تهیه کردن یک اثرهنری این قدر باید خون دل بخورند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر