بازدید 60191

تذکر انصاری به احمدی نژاد و پاسخ وی+عکس

زماني كه محمدعلي انصاري نسبت به تذكر ضيغ وقت به رئيس‌جمهور نزديك شد احمدي‌نژاد در كنار تريبون رو به وي كرده و گفت: خوب حالا شما بفرمائيد.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸ 05 June 2010
بيست‌ويكمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) با حضور پرشور مردم در حرم مطهر بنيانگذار انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، بيست‌ويكمين سالگرد ارتحال بنيان‌گذار كبير انقلاب با حضور رهبر معظم انقلاب و مقامات عالي‌رتبه لشگري و كشوري،‌ مهيمانان خارجي و حضور پرشور ملت ايران در حرم مطهر امام(ره) برگزار شد.

نيروهاي انتظامي، راهنمايي‌ورانندگي، بسيج، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشاني و شهرداري نيز با نشاط مضاعف از آغازين ساعات صبح امروز در نقاط مختلف مراسم استقرار داشتند تا در صورت لزوم خدمات موردنياز را به زائرين بيست‌و يكمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) ارائه دهند.

گيت‌هاي بازرسي تنها موانعي بود كه سيل عظيم زائرين را براي مدت كوتاهي در پشت خود نگه مي‌داشت؛ اما سپس اين جمعيت مشتاق از پشت گيت‌ها همچون جويباري به درياي عظيم ملت مي‌پيوست.

اين مراسم راس ساعت 10:30 با تلاوت قرآن آغاز و با مداحي مداحان اهل بيت و عزاداري دسته‌‌هاي عزاداري كه طي روز و شب گذشته خود را به اين مراسم رسانده بودند؛ ادامه يافت.

براساس برنامه ستاد برگزاري بيست‌و يكمين سالگرد ارتحال امام(ره)؛ محمود احمدي‌نژاد و سيد حسن خميني سخنرانان پيش از خطبه‌ها و آيت‌الله خامنه‌اي خطيب نماز جمعه اين هفته تهران بود كه در مرقد امام برگزار مي‌شد.

هنگامي كه احمدي‌نژاد در سخنان خود از جنايات رژيم صهيونيستي و اقدام اخير اسرائيل ياد كرده و آن را محكوم كرد جمعيت شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند كه رئيس‌جمهور با علامت دست خود آنها را به سكوت فراخواند و گفت: نوبت اين هم مي‌شود.

وقتي وي به عده‌اي كه آنها را بي‌تفاوت و بي‌توجه به راي مردم در انتخابات و صاحبان قدرت كه خود را در كشور مالك همه چيز مي‌دانند اشاره مي‌كرد جمعيت حاضر فرياد زدند” احمدي‌ بت‌شكن بت بزرگ را بشكن” كه وي نيز در برابر اين شعار اندكي سكوت كرد و سپس گفت: خواهش مي‌كنم.

زماني كه محمدعلي انصاري نسبت به تذكر ضيغ وقت به رئيس‌جمهور نزديك شد احمدي‌نژاد در كنار تريبون رو به وي كرده و گفت: خوب حالا شما بفرمائيد.

وي مجددا به دبير ستاد ارتحال امام كه در كنارش ايستاده بود گفت: شما بفرمائيد برويد؛ زشت است كه اينجا ايستاده‌‌ايد، من مي‌آيم برويد.


گفت و گوي انصاري و احمدي نژاد، رئيس جمهور در مراسم بيست و يكمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره)


احمدي‌نژاد پس از تذكر اتمام وقتش، نزديك به 15 دقيقه ديگر صحبت كرد.

گروهي نيز در نزديك جايگاه حضور داشتند كه صرف‌نظر از موضوع شعارها و يا تكبير نمازگزاران، در انتها فرياد مي‌زدند« احمدي بت‌شكن بت بزرگ را بشكن. »

سخنان رئيس جمهور به پايان رسيد و سپس يادگار امام با چهره‌هاي متبسم وارد جايگاه شد و از پشت تريبون به زائرين بيست و يكمين سالگرد پدربزرگ خود سلام كرد.

در حلقه دوم كه خبرنگاران نيز در آن حضور داشتند يكي از ميهمانان خارجي كه از كشورهاي عربي بود با لهجه غليظ عربي و صداي بلند به نوه امام سلام كرد.

اما پيش از اينكه دومين سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران سخنان خود را آغاز كند شعارهاي انحرافي از سوي همان گروهي كه در پايان جملات احمدي‌نژاد و تكبير نمازگزارن فرياد مي‌زدند “احمدي‌ بت‌شكن بت بزرگ را بشكن” آغاز شده و به قسمت‌هاي ديگر صحن حاج‌آقا مصطفي سرايت كرد تا جايي كه برخي از افراد در درون حلقه دوم كه جايگاه استقرار مسئولين رده مياني نظام، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ميهمانان خارجي بود نيز اين اقدام غيراخلاقي را همراهي كردند.

سيد حسن خميني خطاب به اين افراد كه برخي از آنها در سالگرد بيست و يكمين سال ارتحال حضرت امام سوت نيز مي‌زدند گفت: مردم قطعا از این تعداد اندک که اینگونه شعار می‌دهند بیزار هستند، عده‌ای که تلاش می‌کنند مراسم باشکوه سالگرد امام راحل را به کام مردم تلخ کنند و تا بوده چنین بوده و هنوز بیست سال از رحلت امام نگذشته و خداوند انشالله همه ما را قرین رحمت خودش قرار دهد.

سپس اين جمعيت شروع به سينه‌زني كردند.

يادگار امام پس از تذكرات پي‌درپي كه هيچ‌كدام مورد توجه اين جمعيت قرار نگرفت مقداري آب براي نوشيدن تقاضا كرد.

جمعيتي كه بي‌نظمي را در مراسم بيست‌ويكمين سالگرد ارتحال بنيان‌گذار انقلاب آغاز كرده بودند حتي از داربست‌ها و ستون‌ها بالا رفته و به شعار دادن ادامه دادند و عده‌اي از آنها نيز همزمان چفيه‌هاي خود را از دور گردن باز كرده و بر بالاي سرشان مي‌چرخاندند.

نوه امام از زائران خواست كه براي سلامتي ولي‌عصر (عج) صلواتي بفرستند كه مردم صلوات‌های بلندی برای شادی روح امام راحل فرستادند.

سيد حسن خميني سپس با بيان اينكه هنوز بيست سال از رحلت امام نگذشته است گفت: براي شادي روح امام صلوات بفرستيد.

وي از اين جمعيت تقاضا كرد كه براي سلامتي خدمتگذاران نظام و سپس براي شادي روح شهدا و حضرت امام صلواتي بفرستند كه اين تجليل و تكريم لساني از امام راحل و مقام شامخ شهدا در بيست و يكمين سالگرد ارتحال بنيانگذار كبير انقلاب نيز تحت تاثير بي‌نظمي‌هاي اين گروه قرار گرفت.

سپس سيد حسن خميني گفت: شان مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام چنين نيست كه عده‌اي مانع مي‌شوند، خدا به شما اجر دهد كه عزاداري امام اين‌گونه نيست. به هر حال تا بوده چنين بوده است و هنوز بيست سال از رحلت امام نگذشته است.

وي پس از اين‌كه گفت من از زائرين در اين مراسم مي‌خواهم يك فاتحه بخوانند جايگاه را ترك كرد؛ اما جمعيت مشخصي كه اين اقدام را دنبال مي‌كردند به شعارهاي خود ادامه داده و بعضا سوت هم مي‌زنند.

پس از مدت كوتاهي رهبر معظم انقلاب در حالي كه دست خود را به سوي جمعيت بلند كرده بود وارد جايگاه شد، معظم‌له با لبخند خود به تمام قسمت‌ها حتي رده‌هاي انتهايي جايگاه سلام كرد.

سيد حسن خميني نيز پشت سر ايشان وارد شد. سپس نوه امام و رهبر معظم انقلاب گفت‌وگوي كوتاهي كرده و رهبر انقلاب با بوسيدن پيشاني سيد حسن خميني، نوه امام را مورد تفقد خود قرار دادند.

ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند، وصیت حاج احمد پيروي از ولايت، خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست و اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده از جمله شعارهايي بود كه جمعيت زائرين سر مي‌دادنند.

وقتي كه مقام معظم رهبري از تاريخچه ايجاد رژيم غاصب صهيونيستي و جنايت‌هاي آن ياد كرد زائران اين مراسم با سر دادن شعار مرگ بر اسرائيل و سپس تكبير فرمايشات رهبر انقلاب را تائيد كردند.

پس از اتمام بيانات مقام معظم رهبري زائرين فرياد زدند”ابوالفضل علمدار خامنه‌اي نگهدار”.

سپس نماز جمعه اين هفته تهران با حضور پرشور مردم و مسئولين نظام به امامت حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي برگزار شد.

در پايان مراسم سالگرد ارتحال امام نيز يك راهپيمايي اعتراضي در محكوميت اقدام اخير رژيم صهيونيستي برگزار شد و قطع‌نامه اين راهپيمايي نيز قرائت شد.

آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني،روساي قواي سه گانه،فرمانده سپاه،علي اكبر ناطق نوري، آيت‌الله امامي كاشاني،آيت‌الله جنتي،آيت‌الله مهدوي كني، حجت الاسلام دعاگو، محسن رضايي، آيت‌الله خزعلي و برخي از اعضاي هيات دولت و نمايندگان مجلس از جمله شخصيت‌هاي سياسي و نظامي بودند كه در مراسم سالگرد ارتحال امام شركت كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها