بازدید 10019

هشدار ارتش ترکیه به «یگان‌های مدافع سوریه»

یک مقام نظامی ارشد ترکیه گفت که نیرو‌های موسوم به «یگان‌های مدافع سوریه» باید نقاط مرزی بین ترکیه و سوریه را ترک کند.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴ 29 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام ارشد وزارت دفاع ترکیه بر لزوم ترک نقاط مرزی سوریه از سوی گروه موسوم به «یگان‌های مدافع سوریه» تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» یک مقام ارشد وزارت دفاع ترکیه دوشنبه شنبه شب در این زمینه گفت، یگان‌های مدافع سوریه باید منطقه مرزی «عین عیسی» در سوریه را ترک کنند و آمادکی برای برداشتن هرگونه اقدام برای این منظور وجود دارد.

این در حالی است که روسیه اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که پلیس نظامی بیشتری را به منطقه‌ای در شمال سوریه، جایی که نیرو‌های مورد حمایت ترکیه حضور دارند، اعزام کرده است. اعزام این نیرو‌ها در حالی صورت گرفته که قرار است روز سه شنبه در روسیه «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور و «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای وی در مورد امور جاری منطقه از جمله اوضاع سوریه رایزنی کنند.

این مقام نظامی ارشد ترکیه در این باره گفت، آنکارا نشست روز سه شنبه را برای پیشبرد درخواست خود در زمینه عقب نشینی یگان‌های مدافع، که آن را یک سازمان تروریستی می‌داند، استفاده خواهد کرد.

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه بعد از ظهر اعلام کرد که کماندو‌های این کشور ۱۵ شبه نظامی کرد موسوم به «یگان‌های مدافع سوریه» را در جریان یک عملیات موفق از بین بردند. وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیرو‌ها در حال آماده شدن برای انجام حمله در شمال شرقی سوریه بودند.

در حمله سال گذشته موسوم به «عملیات بهار صلح»، ترکیه یک بخش ۱۲۰ کیلومتری از مرز‌های شمال شرقی سوریه را از اشغال نیرو‌های موسم به یگان‌های مدافع خلق، که گروهی تروریستی مرتبط با نیرو‌های «پ ک ک» (حزب کارگر کردستان ترکیه) هستند را خارج کرد. ترکیه بابت حمایت آمریکا از نیرو‌های «وای پی جی» (یگان‌های مدافع خلق) وابسته به «پ‌ک‌ک» عصبانی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر