بازدید 9690
مرکز پژوهش‌های مجلس:

۳۵ درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند

مدیر کل دفترمطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نرخ فقر در کشور ما به حدود ۳۵ درصد رسیده است یعنی ۳۵ درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 27 December 2020

به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، مدیر کل دفترمطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ۳۵ درصد مردم زیر خطر فقر هستند گفت: در دهک‌های یک تا ۳، مصرف کالری کاهش یافته و همچنین مصرف گوشت با کاهش زیادی مواجه و تبدیل به مصرف مرغ و تخم مرغ شده است.

 موسی شهبازی مدیر کل دفترمطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در نشستی در این مرکز اظهار کرد: نرخ فقر در کشور ما به حدود ۳۵ درصد رسیده است یعنی ۳۵ درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند.

وی افزود: میانگین مصرف کالا‌ها در سال‌های اخیر کاهش زیادی داشته است به طوریکه در دهک‌های یک تا ۳، مصرف کالری کاهش یافته و همچنین مصرف گوشت کاهش یافته و تبدیل به مصرف مرغ و تخم مرغ شده است؛ به طوریکه اکنون شاهد مصرف سرانه ۲۵ گرم گوشت قرمز در ماه توسط این سه دهک هستیم.

شهبازی با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: از آبان ۹۸ تا آبان ۹۹، قیمت مرغ ۸۴ درصد و تخم مرغ ۸۸ درصد افزایش یافته است که همین امر نیز تهدیدی برای مصرف این دو محصول است.

وی گفت: سیاستگذاری‌های تخصیص ارز دولتی به کالا‌های اساسی جواب نداده است که دلیل آن همین افزایش قیمت‌ها است؛ سیاست‌های تامین امنیت غذایی در کشور کاملا ناموفق بوده است.

وی گفت: افزایش ۳ برابری قیمت‌ها با حذف شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی شدنی نیست و اینکه بگوییم قیمت مرغ ۶۰ هزار تومان می‌شود درست نیست.

وی افزود: تورم دلایل مختلفی دارد و اقتصاد خود مسیرش را طی می‌کند. تورم برخی از کالا‌هایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند حتی در برخی مواقع بیشتر از سایر کالا‌ها بوده و لازم است مجلس تصمیم بگیرد و آن‌ها را حذف کرده و به خود مصرف کننده نهایی مستقیم اعطا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۴
63 درصد هم مثل حقوق بگيران مماس با خط فقرن ولي 2 درصد بقيه تو اوج آسمونها دارن سير مي كنن به بركت اين اقتصاد رانتي و بي درو پيكر.
تابناک جان بیا تیتر بزن چند دصد مردم کشور در رفاه هستند قول بهت میدم سر به ده درصد هم نزنه
شما اطمینان داری که اعداد و ارقام را بلدی؟۳۵% یا بالای ۸۰%
شک نکنید حداقل ۶۰ درصد مردم زیر خط فقر مطلقند ......
چه قدر زود فقرزدایی شد. می گفتید 70 درصد یعنی حدود 50 میلیون زیر خط فقر هستند .
بنازم به این آمارهای دقیق.
ولی از یه چیز سر در نمی آورم. تفاوت آمارها زیاده.
آمار کرونا یک میلیون . یکی میگه 15 میلیون.
فوتی های کرونا حداقل سه برابر.
26 میلیون واکسن می خریم. شو یک میلیون و خرده ای.
خط فقر 10 میلیون تومان . یکی هم میگه 4 میلیون.
و ...
97درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند
خط فقر تا مشمول 96% ملت نشده اقدامات جهشی دولت ادامه خواهد یافت ضمنا مردم برای شکم انقلاب نکرده بودند قیام انها برای گرسنه ماندن بود که به زودی آرزویشان براورد خواهد شد
80 درصد مردم به لطف متظاهرین به دین و مذهب با اختصاص بودجه های نجومی زیر خط فقر قرار دارند که البته این فقرا مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
80 درصد مردم به لطف مسئولین با اختصاص بودجه های نجومی زیر خط فقر قرار دارند که البته این فقرا مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
75درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی زیر 3میلیون مستمری دارن ودرفلاکت وبدبختی زندگی می کنن
اقای شهبازی لطفا امار دروغ ندهید اقای فتاح زمانیکه رئیس کمیته امداد امام ره بود گفت 70میلیون ایرانی زیرخط فقرزندگی میکنند این امار فتاح براساس مسئولیتش وصداقتش درست هست نه امار تو که معلوم نیست ازکجادراودری دولت به 60میلیون یارانه معیشتی میده تو میگی 35درصد بگو 85درصد مردم به لطف ما نمایندگان ومسئولان دله دزدی ها وسومدیریت جهش فقر داشتیم ........
35 درصد زیر خط فقر، 10 درصد بالای خط عشق و حال و بقیه هم زیر خط فلاکت
ما تو فقر ،تورم ،گرانی، اختلاس ،دزدی ،کلاهبرداری و تقلب در دنیا بینظریم،اونوقت برای کل دنیا،تز مدیریتی می‌دیم.
خجالت آوره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار