بازدید 78399

دانش‌آموزان اول و دوم دبستان امتحان حضوری دارند؟

معاون وزارت آموزش و پرورش ضمن پاسخ به این سؤال که آیا دانش‌آموزان اول و دوم دبستان امتحان حضوری دارند؟!با اشاره به ارسال نامه به رئیس‌جمهور برای آموزش حضوری کلاس اول و دوم دبستان گفت: به شدت نگران سطح سواد این نسل هستیم!
کد خبر: ۱۰۲۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 25 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، درباره برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان اظهار کرد: در دوره ابتدایی امتحان به شکل سنتی و مرسوم آن وجود ندارد و دانش‌آموزان آزمونی ندارند.

وی افزود: هدف ما ارزیابی وضعیت یادگیری دانش‌آموزان است و نه صرفاً قرار دادن آنها در معرض امتحان و آزمون، معلم می‌تواند در زمان مناسب و نه الزاما بازه زمانی فعلی، این ارزیابی را در قالب گروه‌های کوچک به صورت حضوری انجام دهد البته این به کسب مجوز از کارگروه مدیریت و کنترل بیماری کرونای استان هم نیاز دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان مهارت پایه را به صورت عملی از طریق فضای مجازی به خوبی فرا نمی‌گیرند بنابراین تاکید داریم که ارزیابی آنها در دو درس فارسی و ریاضی به صورت حضوری انجام شود و معلم بداند، دانش‌آموز در چه زمینه‌هایی نیاز به تقویت دارد و تا فرصت داریم برای شناسایی مشکلات و رفع آنها برنامه‌ریزی جدی انجام دهیم.

حکیم زاده ادامه داد: هدف این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میزان یادگیری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم در دو درس ریاضی و فارسی ارزیابی حضوری انجام و اگر نیاز بود برای برنامه جبرانی اقدام شود.

وی افزود: درباره ضرورت آموزش حضوری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان، نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرستادیم؛ با شیوع کرونا بسیاری از کشورها مدارس را تعطیل نکردند ما نیز امیدواریم برای پایه‌های مهم یعنی کلاس اول و دوم دبستان با همکاری وزارت بهداشت در گروه‌های کوچک بتوانیم طی ساعات محدودی در طول هفته بخشی از آموزش را به صورت حضوری ارائه دهیم.

حکیم‌زاده گفت: طبق پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت، اجتماع بیش از ۱۵ نفر مجاز نیست و باید به این موضوع دقت شود، امیدواریم بر این اساسی و طی جلسات کارشناسی امکان آموزش حضوری فراهم شود چرا که به شدت نگران سطح سواد این نسل هستیم و نگرانیم یادگیری آنها به خطر بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
اقا جان نگران سلامتی انها و خانواده ها نیستید نگران سواد انها هستید فعلا اینهمه تحصیل کرده بیکار را فکری بکنید نمیخواهد نگران سواد باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما هم به شدت نگران سلامت فرزندانمان هستیم . 10
مگر کارهایشان باید طبق کارهای سایر کشورها باشد؟!!
چه عجب یادتون افتاد
محض رضای خدا دوباره مرگ ومیروشیوع بیشترکرونا رابه بهانه یادگیری کلاس های اول ودوم سرعت نبخشید.من خودم اموزگارم ،اززمانی که ارزشیابی کیفی خ.خ خ ق.ق ن.ت جایگزین ارزشیابی استاندارد کمی نمره شد،دیگه علم ویادگیری منطقی وباکیفیت نابودشد.هرچنددرکلاسهای ضمن خدمت نوددرصدهمکاران مخالف این ارزشیابی بودند،کسی توجهی نکرد چون عده ای پول خوبی به خاطراین روندگیرشان امد.حالا وضعیت ارزشیابی رواصلاح کنید،تکرارپایه رااحیاکنید،تادانش اموزان لنگان لنگان به پایه های بالاتربامدرک الکی نروند.کلاس حضوری روبی خیال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
من هم آموزگارم. به نظرم شما اصلا با کتاب های جدید و روش جدید آموزشی ارتباط برقرار نکرده اید و به همان شیوه ی دهه ی 60 تدریس می کنید.
ارزشیابی به آن شیوه که شما می گویید غیر از استرس و هزارتا بیماری به طبع آن هیچ سودی ندارد.
درس معلم از بود زمزمه ی محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را
نه اصلا حضوری نباشد
نمیدونم چه انگیزه ای پشت این جربان وجود داره که تا آمار یکم میاد پایین ، بلافاصله دست به حرکات و اقدامات و حرفایی میزنن که وضعیت رو دوباره به اوج برگردونن.
باید برن چون برای سال بعدش مشکل میشه
عالی شما بینظیر هستید
به نظراین برنامه وحضوردانش اموزان کاراشتباهی هست بایدازاول خصوصاکلاس اولی هامی رفتندواین فرایندبایدادامه داشته باشد.
یعنی 15 نفر ممنوعه ولی 14 نفر مجاز.حالا اگه یکی کرونا داشته باشه سیزده نفر بقیه مهم نیس چه بلایی سر خودشون و خانوادشون بیاد؟با این شرایط من که ترجیح میدم بچم یا غیر حضوری امتحان بده یا امسال رو به مدرسه نره
معاون محترم، بیش از ۳ ماه است که آموزش های غیر حضوری در جریان است، آیا یکدفعه و برای ارزشیابی، حضور دانش آموزان پایه های پایین تر باعث استرس و اضطراب آنها نمی شود؟ و آیا این استرس مانع از ارائه بازخورد مناسب از طرف دانش آموز نمی شود؟
با سلام پسر من کلاَس دوم است واز همین الان برای امتحان حضور ی بسیار استرس دارد با وجود اینکه کاملا درسش رایاد گرفته لطفا آنلاین باشد برای جبرا میشه یک ماه به مدرسه بروند برای دوره ی درَ ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
من معلم کلاس دوم هستم.
هیچ نگرانی ای بابت درس یادنگرفتن بچه هام نیستم. چون اساسا توکتاب هاشون چیزی نداره برای یادگیری.
تا آخر امسال همینقدر که یک کتاب رو بخونن و بفهمن و بتونن برای دیگران تعریف کنند برای فارسی کفایت میکنه.
اگر بتونن با تعدادی کلمه که بهشون میدیم در مورد موضوعی چند جمله درست بنویسند برای نگارششون کفایت میکنه و
اگر بتونن به درک درستی از اعداد چند رقمی و فلسفه ی چند رقمی بودن اعداد بشن و ساعت رو بتونن بخونن و نظم موجود در اشکال هندسی رو بفهمن برای ریاضی کفایت میکنه.
این ها همه با کتاب خوندن و بازی و کاردستی قابل یادگیری هست. لزومی به کلاس آنلاین و حضوری هم نیست. کافیه مادر و پدر این ها رو بدونن و به بچه منتقل کنن.
با سلام و احترام
من یک پدر هستم با تحصیلات ارشد و دانشجوی دکتری.
حال کودکان بررسی هم بشوند ، آخر به چه نتیجه ای خواهیم رسید با جان کودکانمان و سرمایه مهم کشور که اینروزها خیلی کم شدهاند لطفا بازی نکنید....
اگه بچه های مردمو نکشتین صلوات
این راست است یا نه به نظر من هست راست
من نمیفرستم امتحان حضوری بچمو از سر راه نیاوردم از خودت حرف نزن وزیر
با این بیماری مهلک کی بچشو مدرسه میفرسته سطح سواد مهمتره یا جون بچه ومعلم وخونوادش .....
به نظر من تازه آمار مرگ و میر پایین اومده نباید مدارس یا امتحان ها حضوری بشه کشورهای دیگه هم تعطیل هستن مدرسه ای که باز نشده
عمو جون اگه مدرسه رو واکنین همه میگیرن اگه یک نفر داشته باشه 1000 نفر مبتلا الان هم که دوتا ویروس است این یکی جدیده که بد تره اگه باشه 15000 نفر مبتلا میشن به جای این کارو دو ماه ببندین کل کشور رو نون آب مردم رو هم بدین تا همه بمونن خونه و اینکه کل ویروس ها میره بعد واکنین هر غلطی خواستین بکنین ما خیلی خوب بچه هامون یاد میگیرن نمیخواد دلسوز بچه ها باشی به جای این برو دنبال تعطیلی کامل دو ماه یه پولم بده تا اجرا شه افتاد عمو جون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست