بازدید 11512

مه و یخبندان در جاده‌های کردستان

رییس پلیس فرماندهی انتظامی کردستان گفت: مه و یخبندان موجب اختلال تردد در برخی از جاده‌های این استان شده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 24 December 2020

به گزارش «تابناک»، سرهنگ عیسی گوهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شب گذشته در بیشتر جاده‌ای استان شاهد بارش برف بودیم اظهار کرد: هم اکنون یخبندان صبح گاهی در بیشتر جاده‌های منتهی به شهر سنندج از جمله دهگلان - سنندج، دیواندره - سنندج و سنندج - مریوان موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شده است.

وی اضافه کرد: در سایر ‎محورها نیز رطوبت سطح جاده وجود دارد که این مساله نیز موجب لغزش خودروها در سرعت‌های بالا شده اما محور سنندج - دهگلان علاوه در کنار این مشکلات شاهد کاهش شدید دید به علت مه است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۶ راهدار با استفاده از ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات درگیر ارایه خدمت به مردم در جاده‌ها بودند.

دانش زندی افزود: راهداران در این مدت یک هزار و ۷۹۴ کیلومتر باند برفروبی انجام داده و به ۲۶۱ خودروی گرفتار در برف نیز امداد رسانی کرده اند.

طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار