بازدید 12578

کشتن بازداشت شدگان ترکیه پس از دستگیری

کد خبر: ۱۰۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۷ 03 June 2010
محمد عمر سلطه عضو کاروان آزادی و یکی از سوری‌های آزاد شده از بازداشت رژیم صهیونیستی گفت: کماندوهای اسراییلی ‪ ۱۱‬نفر از افراد کاروان مزبور را بعد از تسلیم و بازداشت به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

 وی روز چهارشنبه پس از آزادی از طریق مرز زمینی اردن و سوریه وارد کشورش شد و از سوی مسوولان محلی و اهالی استان مرزی درعا مورد استقبال قرار گرفت.

"محمد عمر سلطه" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این منطقه مرزی افزود: پس از طی مسافت یک روز و نیم از ترکیه به سمت غزه ، نیروهای اسراییلی در آب‌های بین‌المللی سواحل هیفاء با ‪ ۴‬قایق جنگی و بالگردهای آپاچی کشتی ما را محاصره کردند.

سلطه در خصوص چگونگی حمله کماندوهای اسراییلی به کاروان آزادی گفت :
کماندوهای اسراییل ابتدا با بالگردهای آپاچی خود برگه‌هایی برای ما فرستاد ند مبنی براین که باید شیخ رائد صلاح را از کشتی خارج و تحویل آنان بدهیم.

وی افزود: نظامیان اسراییل پس از عدم قبول درخواست آنان اقدام به تیراندازی به طرف کشتی کردند که در مرحله اول ‪ ۵‬نفر به شهادت رسید و در ادامه نیز پس از تسلیم ما برای جلوگیری از افزایش شهدا ، این نظامیان ‪۱۱‬ نفر دیگر از افراد بازداشت شده و بی‌دفاع را به ضرب گلوله شهید کردند.

وی گفت: همه شهدا از اتباع ترکیه و عضو کاروان آزادی بودند که به دلیل رشادت هایشان در پیشاپیش اعضای کاروان در برابر اسراییلی‌ها ایستادند و به شهادت رسیدند.

حسن رفاعی، محمد عمر سلطه، خانم شذی برکات و هیلاریون کاپوچی کشیش تبعید شده قدس که اکنون در سوریه اقامت دارد، چهار عضو کاروان آزادی برای انتقال کمک‌های انساندوستانه به غزه بودند که امروز آزاد شده و وارد سوریه شدند.

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه ‪ ۱۰‬خرداد ماه با حمله ددمنشانه از دریا و هوا، کشتی‌های آزادی را که به منظور شکستن محاصره غزه در آب‌های بین المللی درحرکت بودند ، مورد هدف قرار دادند.

در مراسم استقبال از چهار سوری آزاد شده ، استاندار درعا ، مقام‌های مذهبی و کشیش‌های سوری و جمعی از مسوولان محلی و مردم استان درعا حضور داشتند.

جمع حاضر در این نقطه مرزی در حالی که سرودهای حماسی می‌خواندند با تکان دادن پرچم‌های سوریه و اهدای دسته گل از افراد آزاد شده استقبال کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان