بازدید 10942
۱
اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در ۴۰ روستای استان

وعده وزیر صمت به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف ایجاد اشتغال طرح اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد اشتغال در ۴۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰ 23 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علیرضا رزم حسینی امشب در نشست با مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با هدف ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری طرح اقتصاد مقاومتی در ۱۵ روستای بویراحمد، دنا و مارگون، ۱۵ روستای کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام و ۱۰ روستای گچساران و باشت اجرایی می‌شود.

در این نشست بعد از اینکه وزیر وعده اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در ۳۰ روستای دو حوزه بویراحمد و کهگیلویه را دادند بنا به پیشنهاد مهدی روشنفکر عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰، اجرا در ۱۰ روستای گچساران را نیز به آمار اضافه کردند.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف، افزود: روز به روز بر تعداد جوانان بیکار در این دیار افزوده می‌شود که انتظار می‌رود سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو برای سرمایه گذاری در این استان ورود کنند.

مهدی روشنفکر با اشاره به اینکه ۴۰ درصد واحد‌های صنعتی استان تعطیل و ۶۰ درصد معادن غیر فعال است، خاطرنشان کرد: واحد‌های صنعتی به انبار عمده فروشان تبدیل شده و شهرک‌های صنعتی شبیه شهر ارواح هستند.

وی تلاش‌ها و خدمات خداداد غریب‌پور مدیرعامل سابق ایمیدرو در زمینه معادن را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: راه اندازی مجدد کارخانجات قند و آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که امکان استفاده مطلوب از این ظرفیت آماده با کمترین هزینه و سرمایه‌گذاری میسر بوده، ضروری است.

روشنفکر ابراز کرد: ایجاد لاین اعتباری به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌های تجاری برای خرید کامیون به منظور توسعه حمل و نقل تولیدات کارخانه سیمان مارگون در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شمولیت اشخاص حقیقی دارای پروانه صنعتی و معدنی برای برخورداری از معافیت‌های مالیاتی پیش بینی شده در قانون همانند اشخاص حقوقی، امکان صدور پروانه بهره برداری صنعتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مستقر در مکان‌های فاقد کاربری صنعتی و کارگاهی مشروط به اخذ سایر استعلامات مورد نیاز (بهداشت، محیط زیست، شهرداری و ...) و تخصیص منابع اعتباری برای انجام عملیات اکتشافی و ایجاد زیرساخت مورد نیاز معادن مهمترین خواسته مردم کهگیلویه وبویراحمد از وزیر صمت است.

روشنفکر احیای نمایندگی سازمان زمین شناسی در استان با تامین ساختمان مستقل و نیروی انسانی مجرب مورد نیاز ضروری دانست و گفت: نمایندگی پیشین به دلیل عدم استقلال مالی و نیروی انسانی موفقیت نداشت و حذف شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در حوزه معدن در سال ۹۹ در این ۴ شهرستان اقدامات تاثیرگذار و مهمی انجام شده که در یک بازده زمانی کوتاه منتج به نتیجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد با تقدیر از عملکرد خداداد غریب‌پور مدیرعامل سابق ایمیدرو بیان کرد: دو پروژه آهک و فسفات چرام آغاز شده که معدن آهک برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند و معدن فسفات نیز در چرام یک مرحله و در لنده مرحله دیگری دارد.

وی با اشاره به اینکه بوکسیت حوزه کهگیلویه بار شده و به جاجرم می‌رود و معدن سلستین بهمئی و نیترات دیشموک نیز بلاتکلیف مانده که انتظار می‌رود وزارت صمت در این زمینه چاره اندیشی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از تشکیل یک کمیته برای بررسی پیشنهاد‌ها و درخواست مجمع نمایندگان خبر داد و افزود: امیدوارم شاهد تحقق خواسته‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خود وزیر هم گفته وعده . فردا نرید یقشو بگیریدا
عین این ۴۰ سال که همش وعده دادن و انجام نشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر