بازدید 11693

دو رسوایی جدید ، گریبانگیر ساركوزی

کد خبر: ۱۰۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸ 03 June 2010
در حالی كه پلیس لوكزامبورگ از دست داشتن ساركوزی در عملیات كراچی پرده برداشت؛ مقایسه شیوه كاری وی با كلاهبردار آمریكایی نیز در فرانسه جنجال آفرین شد.

به گزارش شبکه خبر نتایج تحقیق پلیس لوكزامبورگ نشان داد ساركوزی از طریق دادن حق دلالی به یك پاكستانی در عملیات تروریستی هشت سال پیش كراچی نقش داشته است .

در این عملیات تروریستی در سال 2002 چهارده نفر از جمله ده فرانسوی كه در كارخانه ساخت زیردریایی فرانسه برای پاكستان كار می كردند كشته شدند .

در گزارشی كه پلیس لوگزامبورگ منتشر كرد تاكید شد ساركوزی نیز به نوعی در این ماجرا نقش داشته است .

" فابریس عارفی " روزنامه نگار نشریه "مدیا پار" كه خبر دست داشتن نیكلا ساركوزی را در این عملیات منتشر كرده است در گفتگو با فرانس 24 گفت : ارتباط بین ساركوزی و عملیات كراچی محرز است اما نقش وی در این ماجرا غیرمستقیم است .

وی افزود: تا كنون تصور می شد كه سازمان تروریستی القاعده این عملیات را انجام داد اما تحقیق در این باره مشخص كرد مسئله دست داشتن القاعده در این عملیات ساخته و پرداخته پلیس پاكستان است .

این خبر در حالی منتشر شد كه اظهار نظر مارتین اوبری ، دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه درباره شیوه كاری ساركوزی در فرانسه جنجال آفرین شده است .

مارتین اوبری در اظهارنظر خود شیوه كاری ساركوزی را با كلاهبردار آمریكایی " برنارد مادوف " آمریكایی مقایسه كرد .

وی در این اظهار نظر گفته بود : هنگامی كه ساركوزی به ما درباره چگونگی مهار كردن بودجه درس می دهد مثل آن است كه برناردمادوف آمریكایی به ما درس حسابداری بدهد.

این اظهار نظر مارتین اوبری، جار و جنجال بین حزب وی و حزب ساركوزی برپا كرده است .

" برنارد مادوف " سرمایه دار بزرگ آمریكایی در سال 2008 به اتهام دست داشتن در یكی از بزرگ ترین اختلاس ها و كلاهبرداری های تاریخ جهان مجرم شناخته و به صد و پنجاه سال زندان محكوم شد.

بر اساس آخرین گزارش ها، میزان نارضایتی از عملكرد ساركوزی از زمان آغاز فعالیتش در سمت ریاست جمهوری، به بالاترین حد رسیده است.

ساركوزی پس از روی كار آمدن، به علت بی توجهی به وضع نامناسب اقتصادی كشورش، پرداختن به خوشگذرانی های بی مورد و حمایت كوركورانه از سیاست های كاخ سفید با انتقادهای شدید داخلی و خارجی مواجه شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
شما چرا مردم رو احمق حساب میکنید ؟آخه این اراجیف به سارکوزی چ ربطی داره ؟
اینکه یک رسوایی بود . به رسوایی دوم اشاره نکرده اید تیترتان چیزدیگری بود .
ما این قدر به خبرهایی که توسط رسانه های داخلی بی اعتمادیم که بعید به نظر میاد این خبر درست باشه
اون به ما جه مربوط گور پدر سارکوزی از اقا زادهای خودمون بگید که گند میزنند به هر چی ارزش جلو پارتی بازی تو دادگاه رو بگیرید ما که مسلمونیم چرا اونا که میگن ما کافریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل