بازدید 2242

زن مهربان فرشته نجات دخترخوانده

کد خبر: ۱۰۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳ 03 June 2010
گروه حوادث دختر جوان كه با همدستي پسر مورد علاقه خود نقشه قتل پدرخوانده‌اش‌ را طراحي و اجرا كرده بود، از اعدام نجات يافت.

به گزارش ایران، «ليلا» و «صابر» مهر 86 پس از محاكمه در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران با اكثريت آرا به قصاص نفس محكوم شدند اما با اعتراض دختر جوان به رأي دادگاه عالي جنايي تهران، قضات ديوان‌عالي كشور دستور رسيدگي مجدد به پرونده را صادر كردند.

رسيدگي به اين جنايت از صبح سوم دي 84 همزمان با مرگ مرموز مرد 75 ساله‌اي به نام «هوشنگ» بر روي تخت بيمارستان در دستور كار پليس قرار گرفت. دخترخوانده قرباني در نخستين تحقيقات به مأموران گفت: 3 ساله بودم كه پدرخوانده و مادرخوانده‌ام سرپرستي من و خواهرم را برعهده گرفتند. چند سال قبل خواهرم ازدواج كرد و به خارج كشور رفت.

من هم از طريق صاحبكارم با پسري به نام «صابر» آشنا شدم اما پدرخوانده‌ام برايمان مزاحمت ايجاد مي‌كرد تا اين كه با «صابر» تصميم گرفتيم آنها را با خوراندن قرص‌هاي خواب‌آور بيهوش كنيم. بنابراين 900 قرص خواب‌آور را در سوپ و آبميوه حل كرده و به آنها خورانديم. پدر و مادرخوانده‌ام چند روز بي‌هوش بودند تا اينكه خاله‌ام به خواب طولاني‌شان شك كرد و پس از مراجعه به خانه و درگيري با «صابر» آنها را به بيمارستان رساند اما پدرخوانده‌ام جان باخت.

«صابر» پس از دستگيري با انكار شديد اظهارات «ليلا» گفت: من از نقشه شوم او بي‌خبر بودم و نمي‌دانستم چه دامي سر راهم پهن كرده است.بدين ترتيب دختر و پسر جوان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

از سوي ديگر به دليل در دسترس نبودن اولياي دم، دادستان تهران خواستار قصاص عاملان جنايت شد. پس از محاكمه «ليلا» و «صابر» درشعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران، 3 قاضي حكم به قصاص هر دو متهم دادند. اما حكم صادره در ديوان عالي كشور نقض شد. در رسيدگي مجدد به اين پرونده كه به رياست قاضي «نورالله عزيزمحمدي» و با حضور 4 قاضي مستشار برگزار شد.

همسر مقتول با اعلام گذشت از دختر جوان خواستار مجازات همدست وي شد. هيأت قضايي دادگاه به اتفاق آرا «ليلا» را از اتهام قتل عمد تبرئه و به زندان محكوم كردند. «صابر» نيز به اتهام مباشرت در قتل عمدي، شروع به قتل و رابطه نامشروع به اعدام، 3 سال زندان و 100 ضربه شلاق محكوم شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس