بازدید 9665

هشدار بوریس جانسون درباره شیوع سریع کرونای جدید

نخست وزیر انگلیس از شیوع سریع‌تر گونه جدید کرونا در این کشور و تجدید نظر در لغو محدودیت‌های کرونایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 19 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نخست‌وزیر انگلیس غروب شنبه به وقت تهران گفت که گونه جدید ویروس کرونا در این کشور سریع‌تر پخش می‌شود.

به گزارش منابع خبری، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: «گونه جدید ویروس کرونا سریع‌تر پخش می‌شود. نوع جدید ویروس کرونا ۷۰ درصد سریع‌تر از نوع قبلی پخش می‌شود.»

جانسون ادامه داد: «البته، شواهدی موجود نیست که نشان دهد نوع جدید ویروس کرونا خطرناک‌تر است یا واکسن کرونا تاثیر کمتری بر آن خواهد گذاشت.»

نخست وزیر انگلیس افزود که نمی‌توان بر اساس برنامه‌ریزی قبلی جشن‌های کریسمس را برگزار کرد و کاهش محدودیت‌ها در انگلیس تنها برای یک روز اعمال می‌شود. جانسون از اعمال محدودیت‌های جدید در جنوب و شرق این کشور و «لندن»، پایتخت این کشور خبر داد.

انگلیس اعلام کرده که به سازمان جهانی بهداشت در مورد قدرت انتقال سریع نوع جدید ویروس کرونا اطلاع‌رسانی کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه گذشته از یافته شدن نوع جدید ویروس کرونا با قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد. «مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس به نمایندگان مجلس عوام این کشور گفته که نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده که ممکن است شیوع سریع‌تری داشته باشد.

وی در مجلس عوام به نمایندگان مجلس گفت که طی روز‌های گذشته در سراسر «لندن»، «کنت» و مناطقی از «اسکس» و «هرتفوردشایر» افزایش شدید ابتلا به کرونا مشاهده شده، با این حال هیچ دلیلی وجود ندارد که این ویروس بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند یا واکسن بر آن تاثیر ندارد.

طبق آخرین آمار، آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس را در جهان دارد و پس از آن هند با ۱۰ میلیون و چهار هزار و ۸۲۵ مورد ابتلا و ۱۴۵ هزار و ۱۷۱ مورد فوتی و برزیل با ۷ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۹۱۲ مورد ابتلا و ۱۸۵ هزار و ۶۸۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر