بازدید 5225

فعاليت 2 هزار رستوران غير مجاز در تهران

وي گفت: هم اکنون 880 رستوران جواز دار و معتبر در تهران فعاليت مي کنند که رسيدگي به تک تک آنها کاري دشوار است ولي با اين حال گشتهاي نامحسوس اتحاديه فعاليت اين رستورانها را زير نظر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۲ 03 June 2010
رئيس اتحاديه دارندگان رستوران تهران از فعاليت بيش از دو هزار رستوران غير مجاز در شهر تهران خبر داد و افزود: ادامه کار اين رستورانها تهديدي براي سلامت شهروندان تهراني است.

سيد علي اصغر مير ابراهيمي در گفتگو با مهر از ناهمگاهنگي ميان دستگاههاي نظارتي و اجرايي با اتحاديه دارندگان رستوران داران گلايه کرد و افزود: اين عدم همکاري موجب شده تا بيش از دو هزار رستوران غيرقانوني يعني 60 درصد از رستورانهاي تهران بدون مجوز فعاليت کنند که ادامه کار آنها تهديدي براي سلامت شهروندان تهراني است.

وي گفت: هم اکنون 880 رستوران جواز دار و معتبر در تهران فعاليت مي کنند که رسيدگي به تک تک آنها کاري دشوار است ولي با اين حال گشتهاي نامحسوس اتحاديه فعاليت اين رستورانها را زير نظر دارد.

ميرابراهيمي متولي اصلي برخورد با رستورانهاي بدون مجوز را اتحاديه دارندگان رستوران و اداره اماکن عنوان کرد و افزود: تا زماني که مردم رستورانهاي غيرمجاز را به اتحاديه گزارش ندهند (66950099 تلفن گوياي گزارشات مردمي) ما نمي توانيم اقدامي انجام دهيم.

رستورانهاي تهران ستاره دار مي شوند

رئيس اتحاديه دارندگان رستوران تهران از ستاره دار شدن رستورانهاي پايتخت خبر داد و افزود: اين طرح به وزارت بازرگاني ارائه شده که در صورت موافقت رستورانهاي تهران بر اساس مکان، آشپز، کيفيت غذا، ظروف استفاده شده، محيط، موقعيت محلي و اجتماعي طبقه بندي مي شوند.

وي گفت: يکي ديگر از برنامه هاي اين اتحاديه تهيه و صدور شناسنامه هاي کار براي هريک از صاحبان و کارکنان رستورانهاي تهران است که در آن مشخصات، بهداشت فردي، سوابق، عدم اعتياد و سوء پيشينه و صلاحيت فردي لحاظ شده است.

صنف تغذيه، کباب و رستوران بايد با هم ادغام شود

رئيس اتحاديه دارندگان رستوران تهران در مورد آشپزخانه هاي غيرمجاز طبخ غذا در تهران گفت: مسئوليت نظارت بر اين آشپزخانه ها بر عهده اتحاديه چلو کباب و چلوخورشت است که متاسفانه پس از چند ماه آرام آرام به صورت غيرقانوني به رستوران تبديل مي شود.

وي تاکيد کرد: امروز حتي پيتزا فروشيها و بسياري از کبابي ها به رستوران تبديل شده اند در حالي که اين اقدام نيازمند اجراي قوانين و تغييراتي در فضاي کار و بهداشت محيط دارد.

ميرابراهيمي اظهار داشت: در صورت ادغام صنوف و اتحاديه هاي تغذيه بيشتر مشکلات موجود در اين صنوف اعم از بيمه، بهداشت، صلاحيت، مشتري مداري، نظارت، بازرسي، کيفيت و... در رستورانها برطرف مي شود.

منوي غذاي رستورانهاي ايراني غير حرفه اي است

ميرابراهيمي با بيان اينکه هنوز صنعت کيترينک در کشور نهادينه نشده گفت: با افزايش همايشها و سمينارهاي مرتبط با کيترينگ مردم از طريق رسانه ها با بهداشت فردي، بهداشت محيط، بهداشت مکان و تهيه و پخت غذا در رستورانها آشنا مي شوند.

رئيس اتحاديه دارندگان رستوران تهران با اشاره به غير حرفه اي بودن منوي غذاي رستورانها گفت: يک رستوران با آشپز و سرآشپز حرفه اي خوشنام مي شود و به اعتقاد من رستوران داري و آشپزي يک هنر است که متاسفانه بيشتر رستورانهاي کشور به طبخ غذاهاي معمول بسنده مي کنند و جايي براي غذاي سرآشپز و غذاي روز در منوي آنها نيست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس