بازدید 6993

انتقال ویروس کرونا در اروپا گسترده و شدید است

سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب در مورد احیای بیشتر بیماری کووید ۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۱ هشدار داد و اعلام کرد که انتقال ویروس کرونا در اروپا همچنان گسترده و شدید است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 17 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سازمان جهانی بهداشت در اروپا در مورد احیای بیشتر بیماری کووید ۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۱ هشدار داد و از خانواده ها خواست تا در گردهمایی های کریسمس ماسک به صورت بزنند.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای همچنین تصریح کرد اگرچه پیشرفت شکننده ای (با تولید واکسن کرونا) حاصل شده است اما انتقال بیماری کووید ۱۹ در سراسر منطقه اروپا همچنان گسترده و شدید است.

براساس این بیانیه، در هفته ها و ماه های اول سال ۲۰۲۱ خطر احیای مجدد (ویروس کرونا) وجود دارد و اگر بخواهیم در جلوگیری از آن موفق شویم، باید همکاری کنیم.

سازمان جهانی بهداشت در اروپا همچنین از عموم مردم خواست اهمیت تصمیمات خود را دست کم نگیرند و اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهند زیرا بسیاری برای گردهم آمدن در روزهای تعطیلات آماده می شوند.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت اروپا توصیه شده در صورت امکان برگزاری جشن های آخر سال در محیط بیرون برگزار شود و شرکت کنندگان در این مراسم ها از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز بیش از ۷۳.۲ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و بیش از ۱.۶ میلیون نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

موسسه روبرت کخ آلمان نیز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که بیش از ۱.۳ میلیون نفر در این کشور مبتلا به کووید-۱۹ شده اند و تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی کرونا بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ نفر است.

این موسسه اعلام کرد ۹۵۲ مورد مرگ در طول ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده که رقم نگران کننده ای است.

علاوه بر آلمان، شیب مبتلایان به ویروس کرونا در دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا با سیر صعودی همراه است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، بعد از آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل