بازدید 2267
کمیته المپیک هم از عدم تخصیص بودجه به خود گفت:

پول نیست، توقع مدال نداشته باشید!

او همچنین از پیگیری های نمایندگان در این زمینه خبر می دهد و می گوید: «اگر واقعا پول ها پرداخت نشده باشد، فراکسیون ورزش مجلس در اولین نشست هفته آینده خود این قصه را بررسی می کند تا هر طور هست مشکل بی پولی تیم های ورزشی حل شود. ما با تصویب اعتبار افزوده 100 میلیارد تومانی خواستیم که مشکل مالی ورزش برطرف شود و با وجود چنین پتانسیلی، منطقی نیست که هنوز دغدغه های مالی باعث وارد آمدن لطماتی جبران ناپذیر به ورزش شود.»
کد خبر: ۱۰۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵ 02 June 2010
ترس از ناکامی در گوانگجو به دلیل مشکلات مالی سراسر ورزش ایران را فرا گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ نشستی که در آن روسای فدراسیون ها و محمد علی آبادی دور هم نشستند و به این نتیجه رسیدند که چون پولی به ورزش پرداخت نشده ، نمی توان امیدی به موفقیت در گوانگجو داشت. ورزش درحالی غرق در مشکلات مالی است که سال جدید را با شعار افزایش 5 برابر اعتبارات حل همه مشکلات ناشی از بی پولی آغاز کرد ام در عمل و درحالی که حد اقل 1000 میلیارد تومان به ذخایر مالی این سازمان افزوده شده است اما رقم پرداختی به این حوزه در دو ماه و ده روز ابتدایی سال معادل صفر بوده است.

مهدی کرباسیان به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک تاکید کرد در دو ماه گذشته و درحالی که فاصله کمی تا آغاز مسابقات گوانگجو باقی مانده ، حتی ریالی از بودجه 20 میلیارد تومانی سازمان ورزش به کمیته پرداخت نشده و بسیاری از اردوهای تیم های مختلف ملی به دلیل بی پولی دچار مشکلات عدیده شده اند.

کرباسیان در این باره می گوید: «اگر بودجه در زمان ممکن و درست هنگامی که باید برای حفظ آمادگی و بالا بردن توانایی اردونشینان هزینه گردد در اختیار کمیته و فدراسیون‌ها قرار نگیرد نوش دارویی خواهد بود بعد از مرگ سهراب. خوشبختانه با تلاش علی آبادی و رایزنی با معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری مقرر شده تا بودجه اختصاصی بازی‌ها و کمیته طی روزهای آتی پرداخت شود که به محض وصول به حساب فدراسیون‌ها واریز خواهد شد. به شدت پیگیر اخذ این بودجه و واریز آن به حساب فدراسیون ها هستیم تا بتوانند برنامه های آماده سازی خود را که وارد مرحله حساسی نیز شده به دقت و بدون دغدغه پیگیری و پیاده کنند. کمیته ملی المپیک رایزنی ها و نامه نگاری های لازم را انجام داده و امیدواریم با مساعدت و همکاری دوستان در معاونت راهبردی ریاست جمهوری هر چه سریعتر این مهم میسر شود.»

تاخیر در پرداخت بودجه ورزش درحالی رخ داده که فدراسیون های مختلف هم از این بی پولی دچار چالش هایی بزرگ شده اند. در راس فدراسیون های معترض ، فدراسیون دوومیدانی قرار دارد. کریمی رئیس این فدراسیون می گوید:« متاسفانه مشکلات مالی در برنامه های ما تاثیرات زیادی را داشته. مدام سعی می کنیم تا طوری برخورد کنیم که کمترین مشکل را داشته باشیم. اردوهای مان به طور کام تعطیل نشده اند اما این اردوها را به واسطه قرض گرفتن های مان داریم تامین می کنیم ولی اگر این روند ادامه پیدا کند ، بعید می دانم توان حل مشکلات را داشته باشیم و آن وقت باید دست به گزینش بزنیم و فقط روی آنهایی که شانس بیشتری دارند ، سرمایه گذاری کنیم.»

ترس از مشکلات مالی و ایجاد وقفه در اردو تیم های ملی مختلف کشور سبب می شود که در روزهای تعطیل مجلس شورای اسلامی ، حتی نمایندگان هم دچار واهمه شوند. علی اصغر یوسف نژاد ، نماینده مردم ساری و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای در این باره به خبر می گوید:« از ابتدای سال که قانون بودجه تصویب شد ، باید به اجرا در می آمد و پرداخت ها به طور مرتب پیش می رفت. کمیته ملی المپیک برای بازی های گوانگجو ردیف بودجه ای مشخص دارد که نباید در پرداخت ان کم کاری شود. ورزش ما سالهای تلخی را پشت سر گذاشته و اگر با مشکلاتی از این دست سبب شویم در گوانگجو هم به تعداد ناکامی های مان افزوده شود، اثرات آن جبران ناپذیر خواهد بود.»

او همچنین از پیگیری های نمایندگان در این زمینه خبر می دهد و می گوید: «اگر واقعا پول ها پرداخت نشده باشد، فراکسیون ورزش مجلس در اولین نشست هفته آینده خود این قصه را بررسی می کند تا هر طور هست مشکل بی پولی تیم های ورزشی حل شود. ما با تصویب اعتبار افزوده 100 میلیارد تومانی خواستیم که مشکل مالی ورزش برطرف شود و با وجود چنین پتانسیلی، منطقی نیست که هنوز دغدغه های مالی باعث وارد آمدن لطماتی جبران ناپذیر به ورزش شود.»

در نبود علی سعیدلو که همراه با اعضای هیات دولت به سفر استانی هیات دولت در ایلام رفته و البته در غیاب مهدی شوقانی، مسئول مالی سازمان ورزش که به دلیل بیماری در خانه بستری است ، بهرام افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک درباره مشکلات ورزش در سازمان و کمیته برای خبرآنلاین سخن می گوید: «تا جایی که از سازمان شنیدیم یک رقمی به آنها از سوی دولت پرداخت شده.» رقمی که معادل بودجه یک ماه از 12 سهم ورزش است

و البته افشارزاده درباره کمیته ملی و پول هایش هم می گوید: «قرار شده این بودجه تا اواسط هفته آینده پرداخت شود. ما تا به امروز هیچ یک از اردوهای مان را تعطیل نکرده ایم و هیچ برنامه ای را از دست نداده ایم ولی تداوم بی پولی ها از این پس مشکل ساز خواهد بود.»

او درباره شرایط کاروان ایران هم می گوید:«اگر فدراسیون ها بر اساس برنامه های شان به پیش بروند، می توانیم امیدواری‏هایمان را حفظ کنیم. در بعضی از فدراسیون ها مشکلات عدم پرداخت حقوق مربیان را هم داریم  و می خواهیم از این به بعد کمیته خودش پول مربیان را بپردازد تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر